Inlägg från: litetknyte |Visa alla inlägg
  • litetknyte

Mina goa vänner!

Pingu - fyyyy så irriterande! Skrikandes
    Verkar som om alla (?) tider mellan sthlm-umeå har ändrats, vi fick också nya... fast d funkar ändå så d gör inte oss så mkt... tack å lov.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte
    mysia - Svenska 2, betyder inte det svenska som andra språk? Tror då det... Alltså behöver du ha läst Svenska B (eller Svenska 2 B, men du e ju svensktalande).
    Konstigt att du inte fick med ShA och NkA på gymnasiet, är inte det kärnämnen?? *snurrig*
    Högskoleprovet behöver man inte, men får man ett bra resultat på det så är det ju jättebra. Men d krävs ofta ett par försök har jag hört.
    Komvux kostar väl inget, du får väl kanske tom studiebidrag?
  • litetknyte

Hej hej!

lindansare - tack för infon, jag var ganska övertygad om att jag hade rätt angående studierna osv, men är inte så bra på att hävda min ståndpunkt. Iaf inte om jag inte är 1000% säker.

Sussie och Pingu – Vinga är också trotsig naaaanting. Mycket drygt kan jag hålla med om…

N har pajjat ryggen igår, så han är hemma och bara tar det lugnt idag – kors i tak. Han är ledig från jobb men hade massa planer som vanligt, som sprack nu… Hur som helst så ska han och Vinga vara hemma i em medan jag får vara VUXEN en stund och åka och fika med mamma och min faster. Lyx.

Förresten, är det nån som har några bra tips inför en arbetsintervju?? Har allri varit på nån förutom den för det jobb jag har nu, som knappt var en intervju för de frågade i stort sett bara ”kan du börja på måndag” så jag är omöjligt nervös inför denna.

Sofia – håller med dig angående att det bör vara vikariens sak att komma fram och hälsa. Och sån nonchalans när det gäller att engagera sig i barnen är ju helt sjukt! Dags att byta yrke kan man tycka… Huvva! De har ju ändå hand om det viktigast vi har, f*n om de inte sköter sig tycker jag!! *morr*

Nä, nu måste jag dra!

Ha en bra dag alla!

• litetknyte

Tack för alla tips!

Fick den skriftliga kallelsen idag, och det handlar inte om vanliga intervjuer, bara... utan är en heldag med rekryteringsseminarier. "Under dagen kommer du att jobba med några uppgifter enskilt och tillsammans med de andra. Uppgifterna kan vara både muntliga och skriftliga." *gulp* Guuuuud vad nervös jag är! Men samtidigt känns det kul, VILL ju ha detta jobb, verkligen! Försöker tänka att jag kan lära mig nåt av den där dan oavsett hur det sen går med jobbet, men jag är så sabla självkritisk och känner inte att jag har nåt att komma med, är inte bra på att sticka ut hakan och det måste jag ju en sån här gång, visa att jag KAN och VILL. *shit* Fortsätt gärna med tumhållningen tjejer.

Agneta - hehe, fitta kan Vinga också säga. Fast här betyder det ficka. Senast idag sa hon "mamma fitta". Hehe...

• litetknyte
    mysia - haha, ja jag reagerade också så, men jag pratade med mina päron och både mamma och pappa sa att det blir vanligare och vanligare med sådana delar i rekryteringsprocessen, åtminstonde i akademikervärlden... se vad man lär sig.
  • litetknyte
    Pingu - ja, det är ju skitsvårt verkligen! Jag är ganska mkt kontrollfreak så jag vill väldigt gärna veta nästan precis vad jag ska kunna och vad som ska hända, så såna här situationer är jobbiga för mig... men nyttiga! Det är nog ingen risk att jag bossar för mkt, snarare tvärtom, men det beror ju supermkt på vilka andra mskr man ska samarbeta och samspela med... Får som du säger satsa på att göra mitt bästa - och försöka se hela grejjen som att jag lär mig nåt av det. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter, berätta gärna mer.
  • litetknyte

Hehe, vi har också bara en 140 säng.. vill ha en minst 160 men har inte råd just nu...

Pingu - trist att alla drar från stan. Alla mina vänner drog direkt efter gymnasiet typ, så jag vet hur d känns. Har bara ett fåtal kvar här nu.

Svar på tråden Mina goa vänner!