Mina goa vänner!
mysia - Ersboda.Vinga och jag har varit ute och åkt pulka, byggt snögubbe, snölykta och åkt kana i en liten snöhög. Oj vad kul hon tyckte det var.
Hej hopp hej hopp.
Här har det bakats på fm, jordgubbspaj och filmjölkslimpa och kall skinkpaj (utan skinka
). Nu har N just åkt till Obbola på förfest innan de ska till Övik och äta middag plus se hockey och när de kommer tebax till stan skulle de visst ut på krogen. Själv blir jag hemma med Vingeling och en kompis. Blir troligtvis ett Sällskapsresan-maraton och maaassa onyttigheter.
Känner att jag håller på att bli förkyld också, har INTE tid att bli sjuk förrän på tisdag i så fall! Drömde inatt att jag missade rekryteringsseminariet på måndag pga magsjuka, ååååh vad drygt d skulle va!!
Är så nervös så jag har inte sovit ordentligt sen jag fick kallelsen förra veckan... men snart är det gjort å då kan jag bara gräma mig över hur d gick. Suck...
Sussie - guuud så härligt med utlandsresa! Är sååå avis på er som ska iväg. Vill också på solsemester!!
Jag har INGA betänkligheter vad gäller att åka med barn nu. Tror d skulle bli kanonkul, med tanke på hur mkt Vinga gillar att bada tex. Åååå så mysigt att sitta och bygga sandslott och äta glass vid strandkanten.
*drömmer mig bort till trevligare klimat* Klart att det inte blir på samma sätt som när man åkte utomlands utan barn, men jag tror absolut att det är lika skönt fast på ett annat sätt.
Att ha med sig fler barnvakter lät ju dock som ett ypperligt tips...
Sara - blä för att vara själv massa dagar! N reser ju inte med jobbet direkt men jag har det ju som Agneta om helgerna då han jobbar 12 h plus sover halva dagarna... inte alls speciellt spännande, men, sånt är tydligen livet. 
När det gäller jobbförmåner så har d blivit bättre för oss sen Socialpsykiatrin blev intraprenad inom kommunen. Nu får vi iaf julfest varje år, förr i tiden fick vi välja om vi ville ha betalt för en halv jultallrik eller om vi ville ha en julklapp...
Wiiiih liksom.
Agneta - haha, förstår att du inte vill byta med dem (oss) vars barn vaknar tidigare, men hur får ni Alice att somna på kvällen?? Eller på dan för den delen? Vinga sov till 8:30 imorse och nu blir hela dan skum... hon har inte somnat än och om jag inte väcker henne vid 15 får vi aldrig isäng henne sen ikväll... ![]()
Oh my vilken natt jag har haft...
Vinga vaknade vid 00 och grät för hon hade kräkts, sen kräktes hon 5 ggr till inom tre timmar, fick sova en halvtimme och fick i sig lite vätskeersättning, sov en kvart till och fick mer vätskeersättning - som hon kaskadspydde upp. 8 gick vi upp igen... Jag har inte sovit ett dyft inatt. Sucka!
N i sin tur kom hem DYNGRAK vid halv 3 så jag har varit fly förbannad på honom idag också.. suuuuuuuuck!
Är sååååå orolig att jag ska bli magsjuk jag med, är ju dagen D imorron.
Vinga har iaf fått behålla vätskan jag gett i små mängder hela dan sen 9, plus ca 1 dl majsvälling, så jag hoppas det var kvickt övergående för henne detta.. Lilla hjärtat, man tycker ju så synd om henne när hon mår dåligt.
Hoppas alla andra har det bättre än vi. ![]()
God kväll på er!
Lyckligtvis fick jag inte magsjuka inatt eller idag, så jag tog mig iväg på rekryteringsseminariet imorse. Herregud vilken pärs att vara under sån press en hel dag.
Är helt urlakad just nu, superspeedad (fast d känns bättre nu, efter ett Piilatespass) och helt tom i bollen!
Tror tyvärr inte att jag kommer få jobbet dock, d finns uppenbarligen för mycket kompetent folk i den här stan… Jag var med hyfsad marginal yngst av oss 8 som var där idag, och alla hade såååå mkt kompetens och erfarenheter så jag kände mig som ett blåbär… Men, jag är en intressant erfarenhet rikare, har definitivt lärt mig nåt och jag gjorde ok ifrån mig trots enorm nervositet. Så, jag får väl vara nöjd att jag var en av de 8 av 90 utvalda idag… Jättelätt att tänka så… ![]()
Anna – vad jag vet finns det inget som heter pogram, det stavas pRogram alltid.
Vinga mår lite bättre idag, har fått i sig lite kokt potatis med smör, rivet äpple och rätt så mkt vätska. Men tydligen hade hon varit helspak imorse innan hon åt, bara velat bli buren och gnytt typ. Stackars gumman!
Men, som sagt, nu är hon på väg åt rätt håll igen tror jag. ![]()
Sofia – vad heter boken om Hagamannen? Den skulle jag vilja läsa också…
Sara – först en stor kram! Sen har jag hört (har ju ingen dagis-erfarenhet själv) att det går i perioder för många barn. Ibland går det klockrent, som för Moa nu, på dagis, och ibland blir det jobbigare för dem att vara utan föräldrarna. Njut så länge detta varar för det är INTE så att hon inte bryr sig om er, snarare att hon är så trygg med er att hon tar er för givna skulle jag tro. ![]()
Vad konstigt det lät "8 av 90 utvalda"... 8 utvalda av 90 sökande menar jag förstås...
Tack alla för peppande ord.
Sussie - tack för titlarna. Måste kolla upp de där, ingen som har böckerna att låna ut kanske?
Drygt med jobbet, sådär är det ju alltid... typiskt vård-/omsorgsyrken ju... Kommunen vill tjäna pengar och det går inte att få ihop när man ska ta hand om mskr... *kram*
Agneta - haha, jag är också inne på mitt 10:e år inom samma verksamhet, men jag ÄR less, å då har jag ändå haft studieuppehåll i 4 år.
Fast jag jobbade extra plus varje sommar även när jag pluggade.
mysia - krya på lilla Tindra. Hoppas det inte är lunginflammation!