Inlägg från: litetknyte |Visa alla inlägg
  • litetknyte

Mina goa vänner!

Hej alla!

Sitter på jobbet i kaos jag. Haha. Ingen hade koll på mina arbetstider så jag är inplanerad hela dagar tis-ons fast jag bara jobbar 11-16 imorron och 13-17 på ons egentligen... en har semester och en är sjuk så det blir nog övertid för mig i veckan skulle jag tro... Fundersam Drygt!

Vinga var helt feberfri imorse, 36,1, så det blev dagis. Är såååå nyfiken på hur det gick för N att lämna första gången, men han ligger å sover efter att ha jobbat natt så jag kan inte ringa och höra heller... Får ge mig till tåls till i eftermiddag helt enkelt.

Sussie - japp, Högtidskläder ligger mittemot gamla Blå. Jag hyrde min klänning där. Hon som har butiken är supergullig och hjälpsam! Gud så kul att planera bröllop!! Jag blir ju alldeles nostalgisk här. Jag tror att jag förresten har en oöppnad förpackning vita (benvita) stay-ups om du behöver såna.
    Vad kul att Conne är så cool och duktig på att prata. Man blir ju så glad inombords när de är sådär.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte

Hej hej igen.

Sussie – haha, joho, du kan säkert ha stay-upsen.   Jag minns inte vad jag gav för klänningen, tyvärr. Ett par tusen? Jättefina klänningar du hittat. Jag gillar också den med röda blommor på. Om ni ska ha rött som tema blir det ju kanon till. N har kvar sin väst och kravatt i mörkrött om A vill låna i så fall. Jag hjälper också gärna till om jag kan.   Jag har tex kvar filerna med inbjudningar, placeringskort, bordsplacering, vigsel- och festprogram om du vill kolla nån gång.

Agneta – åååh så mysigt!

Sara  - jag har sett Djävulen bär Prada. Den var sådär lagom lättsamt kul. Typisk tjejfilm.

• litetknyte

Hej på er!

Jag jobbade halvdag idag. Jätteskönt. Blev dock andra tider än enligt schema men bättre - 7-12 istf 11-16. Sen skulle jag och N käka lunch ihop hade vi tänkt, men jag hann precis möta honom så ringde de från dagis och sa att Vinga var risig. Tydligen går det halsfluss där nu, och hon har lite svårt att svälja så kanske det blir penicilin här också. Lillskruttan... Har ringt bvc för att höra vad de säger, om vi ska avvakta eller om vi ska åka in och kolla henne med en gång. Har dock inte hört från dem ännu.

Sofia
    - haha, vilken kille du har! Byta film själv, imponerande ju!

Sussie - synd på jobbet, vet hur d känns! Vi får ta nya tag ihop.
    Göstas Loge i Yttersjö (tror jag det heter) är kanooooonfin som festlokal vid bröllop! Ligger vid sjön och allt, superfint! Tror de även har bilar, bussar och kockar om man vill få allt genom dem. Vi caterade mat från Annas fest och mat på Ön, kanonbra verkligen!

• litetknyte
    Sussie - näää, vi gifte oss i Holmsunds kyrka och var i Obbola Folkets Hus på festen. Inte världens mest romantiska lokal, men det blev heeeelt perfekt ändå, för oss.
    Vi var 55 stycken på festen tror jag, och maten gick väl på 10 700 tror jag, då var det förrätt och varmrätt. Vi hade "bara" bröllopstårta till efterrätt, så den kostnaden tillkom ju då. Men vi hade kuvertavgift kanske jag bör tillägga, så vi bjöd bara på en del av maten, drycken osv.
  • litetknyte

Jo, lokalen kostade 1500 har jag för mig, vi hade bar med dryck till självkostnadspris och hyrde champagneglas på Duka. Blev billigast så.

• litetknyte

Det är myyyyyycket att tänka på till bröllop, mååååååånga detaljer, hihi. Vi hade ganska stram budget så vi gjorde mkt själva. Dock inte maten då vi kände att det skulle bli för mkt jobb för folk vi ville skulle bara få vara gäster och roa sig.
    Jag kände att jag ville prioritera vissa grejer, som min klänning, frisyr osv, och att det viktigaste med festen var att det blev en fin tillställning med god mat. Jag tror att, om man nu inte har hur mkt pengar som helst , så gör man klokt i att fundera på vilka detaljer i ens bröllop som man anser är viktigast om du förstår hur jag menar? Kan vara att man vill ha en speciell kyrka, musiker, mat... what ever, och sen prioriterar man det ekonomiskt och gör mkt själv av annat så att man kan spara in lite där. Tex sparar man in mkt pengar på att göra alla pappersgrejer själv, inbjudningar, fest- och vigselprogram osv.

• litetknyte

Kul du ringde Sussie! Kom på en grej till som kostade för oss: vi hyrde dukar och servetter på Holmsundstvätten, 985 kr för de vi behövde å vi var ju kring 55 pers. Kanonenkelt och smidigt - bara å lämna de smutsiga grejjerna måndagen efter. Men Göstas, om det blir där för er, har kanske redan allt sånt också?
    Sen om ni ska ha snacks och vickning kostar ju det, samt kaffe, te, socker, mjölk...
    Vad mer kostar? Klänning, smycken, underkläder, skor, Anders kläder och skor, en del betalar sina tärnors/marskalkers kläder, A:s corsage, tärnblomma/bestmans corsage kostar plus brudbuketten, dekorationer till festlokalen, en del dekorerar även kyrkan, alkohol , alla trycksaker som inbjudningskort, fest- och vigselprogram, bordsplaceringskarta, placeringskort osv., musik om ni vill ha nån som sjunger/spelar, ev. gästbok, och lite det och lite sånt.

Tror jag engagerar mig lite mkt här, sorry, men det är ju såååå kuuuuuul!

• litetknyte

Hej hej!

Idag jobbade jag över 3 timmar på fm. Hade planeringsdag. Schemat måste planeras om from april, så vi satt och klurade med det. Fick dock det mycket trevliga beskedet att jag INTE behöver jobba helger from april.

Är trött som ett aber dock. Vinga vaknade var 10:e minut inatt och var ledsen, hostade och snorade. Ingen feber har hon haft dock, men varit knäckt. Nu verkar hon dock vara lite kryare, så jag hoppas hon sover gott inatt... N jobbar nämligen.

Krya på alla andra sjuka!

Nu e d dax för Pilates.

• litetknyte

Hej på er!

Idag är jag ledig. Snajsigt. Dock är Vinga ff hemma från dagis, och vaknade 06 så ingen sovmorgon här inte… N har jobbat natt inatt (extra) och ska jobba inatt igen, så vi har gjort vårt bästa för att vara tysta här på morgonen… Men Vinga är trotsig naaaanting, så vi har bråkat lite också. Bla kastade hon sin mugg med mjölk i rena ilskan till lunch, för att hon inte fick kasta omkring maten. Suck. Vilken häääärlig ålder detta är ibland.

Jag är ledig imorgon också så då får Vinga vara hemma med mig igen. Sen jobbar jag helgen. Suck.

Annika  - välkommen hem! Ska bli kul att få se bilder sen och höra hur ni haft det! Hoppas ni inte var sjuka hela tiden!

Vad jobbigt att Nellie gått ner så mkt. Vet hur tungt d känns m barn som inte äter och som inte har att ta av heller… man kan ju nästan förgås av oro! Kram till Sussie och Conne också!

Agneta – jag shoppar inte heller mkt på pop. Vi har fått lite grejjer och jag har köpt nån tröja nån gång, men jag håller med om att det är alldeles för dyrt.. Dock tycker jag att deras regn/vinddress är otroligt bra. Om det inte vore så dyrt som sagt, så skulle jag absolut köpa en i år också. Får hoppas på snälla mor- och farföräldrar här med kanske.

Sussie – haha, jag är också lite perfektionist, men inte så mkt på det materiella planet som på det känslomässiga. För mig var det superviktigt att vi fick fram rätt känsla på vigseln och festen. Visst var det superkul att fixa och ordna grejer till festen och självklart ville jag att det skulle bli bra rent estetiskt också, men det allra allra viktigaste för mig och N var att vi fick dela vår lycka med de vi älskar och tycker om och att de tillsammans med oss fick en riktigt rolig och mysig kväll!

Sofia – jag bryter också ihop och börjar grina ibland när Vinga och jag bråkar… Kram till dig!

• litetknyte
    Sara - vi kommer oftast ha Vinga hemma när vi är lediga, men nu i början kan det hända att vi har henne på dagis några timmar även en del av våra lediga dagar, så att hon får kontinuitet och lär känna miljön ordentligt.
    Huga för sån otäck hosta! Krya på dig!

mysia - på vårt jobb behöver vi garanterat sommarvikarier. Sök.
  • litetknyte
    Sara - ja, fast nu är hon färdiginskolad. Dock kommer det bli lite konstigt eftersom jag och N jobbar om varann så mkt. Tex om två veckor skulle hon bara behöva vara en enda dag på dagis, och sen ledig 9 dar. Jag är lite rädd att det blir typ behov av ominskolning igen om vi gör så, därför tänkte vi att hon skulle få vara på dagis ett par timmar även ett par andra dar så att det blir lite rutin och hon förstår att hon kommer vara där rätt ofta, om du förstår hur jag menar.
  • litetknyte
    Sofia - jag jobbar också i helgen. 07-17. Drygt!

Sussie - tungt. Hoppas det blir en fin begravning! *kram*

*rusar in och kikar på Pingus bilder*
  • litetknyte

Vilka bilder Annika! Jeez vad avis jag blir. Vet inte om jag kunde se alla dock? Känner inte igen nån Lydia...

• litetknyte

Haha, tack Pingu och Anna. D e alltid bara min pappa som kommer ihåg namnsdagar, jag vet aldrig sånt själv ens. Fl e ju bra på så vis, haha.

Jag har just fått mitt första objekt på tradera sålt. Sweet. Bli av med lite kläder som tar plats, även om man inte tjänar storkovan.

• litetknyte

Hihi, ja, Lydia var kanske liiiite lik Vinga, men inte sååå mkt.

• litetknyte
    Pingu - ja, det är sant... fast jag ville mest bli av med de plagg jag la ut, så jag hade 1 kr som utropspris... har dock inte fått bud på fler än 3 auktioner tror jag.
  • litetknyte

Hej å hå.

Sitter på jobbet och slänger i mig en snabbkopp kaffe.

Det rusade på på Tradera igår så jag fick allt sålt utom ett plagg. Skönt.

Är förkyld som attans idag, sväljer rakblad, snorar å har huvudvärk. Suck. Bara å bita ihop...

Pingu - söt Nellie! Vad duktig hon är som pratar så långa meningar.
    Vinga är dessvärre (?) den som pratar mest på sitt dagis så hon lär sig inte så mkt av de andra barnen, men hon har ändå utvecklats illa kvickt, senaste veckan har hon börjat prata i längre och längre meningar. Oftast blir det grammatiskt fel, haha, men det låter himla kul och man hör riktigt hur hon försöker få in så många ord som möjligt varje gång hon ska säga nåt.

Nä, ut i kylan igen.

• litetknyte
    Pingu - haha, (g)Nellie. D där tyckte jag var fyndigt.
    (g)Vinga har ingte riiiiktigt samma klang.

D gick bra att jobba idag. Ganska lugnt blev det då en brukare var borta. Åsså har vi fått en ny brukare (eller, iaf ny sen jag gick hem på hp ) som är såååå rolig att vara hos! Har inte varit med om det på år å dar så det känns jätte kul! Jobb imorgon igen så det blir en tidig kväll ikväll med. N är dock på lite tvspels-öl-kväll hos en kompis så vi får se hur kry han är sen... hoppas han håller sig i skinnet, han ska ju va med Vinga imorron å dessutom hade han tänkt fortsätta att slipa på Vingas blivande säng imorgon också... Jaja, den som lever får se hur det går. Räcka ut tungan

Sussie - skönt att det gått bra med begravningen, och vad roligt att du hann med att träffa en trevlig kompis också.
Svar på tråden Mina goa vänner!