Inlägg från: litetknyte |Visa alla inlägg
  • litetknyte

Mina goa vänner!

God eftermiddag på er!

Jag har jobbat på förmiddagen, första gången på nästintill två år… känns både som om jag inte varit borta alls, och samtidigt i flera år… skum känsla… Vill inte tillbaka dock, suck.

Sara – jag har också börjat umgås med Stieg om kvällarna. Alla pratar ju om hans böcker så nu har jag fått låna den första. Den har tagit sig lite nu, men början var seeeeeeeg!

mysia – härligt med utlandssemester! Jag älskar ju Thailand och Brasilien, Egypten var också bra… Det ligger ju lite längre härifrån och är därmed lite dyrare att åka dit, men jag tycker man tjänar in det på att det är så pass billigt att leva där, plus att det är sååå värt det eftersom det är så härligt där. Hmmm..  här närmare hemma så att säga är Mallis faktiskt en favorit, men där är det ju ganska dyrt… Kreta också. Har inte varit i tex Turkiet där det är lite billigare, men jag har hört att Tunisien ska vara bra. Men nu ser jag ju att ni redan hittat en billig och bra resa.

Anna – skönt du är på bättringsvägen! Sötnos Thea.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte
    mysia - jag är inte alls så berest som jag skulle VILJA vara, men jag har så länge jag kan minnats alltid prioriterat att resa så..
    Förstår att ekonomin måste få säga sitt också, men jag hoppas ni tar er iväg, det är ju så härligt.

Pingu - jag jobbar bara extra, idag och nästa måndag, plus att jag är på APT varannan onsdag fram till mars och en halv planeringsdag den 13:e.
    Inget hört från andra jobbet än, har typ gett upp... men men.

Blä vad nega jag känner mig! Min chef ringde i eftermiddags och frågade om jag kan tänka mig att flytta på mig när jag ska tillbaka och jobba. Antingen till ett äldreboende eller till boendestöd västra eller var det var. Åååååh vad jag inte VILL jobba med det här längre. Äldreboendet går helt bort, trivdes inte alls med att jobba inom äldreomsorgen, så om jag flyttar på mig blir det nog till boendestödet, men jag VILL INTE!! Ska jag tvunget jobba med det här så vill jag helst vara kvar på Ersboda där jag känner de flesta, orkar som inte börja om känns d som... men jag blir väl så illa tvungen skulle jag tro... Fasen vad drygt det känns att ha jobbat en halvdag och direkt vara inne i jobbdeppen. Suck.
    Är glad att det var Pilates idag iaf, mår lite bättre efter det tack å lov...

Nu är det natti! Kram på er.
  • litetknyte

Ni som kan d här med ck, var köpte ni från internet? Kära mor har börjat med d där nu.

Själv är jag ff deppig för allt m jobbet. Suuuuuck!

Krya på er sjuklingar.

• litetknyte
    Sofia - jag trivs finfint med att vara hemma fortfarande. Hade jag ett roligare jobb att gå tillbaka till så vore det kanske en annan femma dock... men jag tror iaf att det blir bra för Vinga att börja dagis snart. Få lite kompisar och leka och busa av sig lite.

Söta ungar på bild, Moa såg så vuxen ut!
  • litetknyte

Hej på er!

Jag har varit på APT idag och fick veta att jag iaf inte behöver flytta på mig. Det var en annan tjej som sa att hon gärna ville byta så förmodligen behöver jag inte byta inom verksamheten iaf. Plus att jag förmodligen inte kommer behöva jobba helger heller, så nu känns det liiiiite bättre att gå tillbaka iaf. Är mao på lite bättre humör idag. Känns skönt.

Sara
    - vi har ofta haft vikariestopp och har så nu med på mitt jobb, och det är hemskt att vara hemma och sjuk. D ska mkt till för att nån stannar hemma, men har man barn så måste man ju på ett annat sätt... Det är inte kul dock... huvva!

Vinga älskar (tyvärr...) tv. Favvofilmen är "låtta laga mat" (Råttatouille), fast vi inte ens har den på svenska haha, och favvoprogrammet är Musses klubbhus. Det är ett måste på mornarna, annars blir hon typ förbannad, haha.

Ikväll har vi samfällighetsmöte och direkt därefter ska jag på Pilates. Ska bli skönt!

Krya på alla små sjuklingar och Sussies fot.

• litetknyte
    mysia - jaaaa, Pilates är den högre maktens gåva till lata mig.
  • litetknyte
    Sara - oj, det var inte lite feber heller! Stackars liten, krya på kram.
  • litetknyte

Hej hej!

Inget nytt jobb bidde d för mig den här gången heller. Hade det ju iofs på känn en hel del och precis som jag misstänkte var det erfarenheten jag föll på gentemot de andra. Åsså sa han att jag kan tänka på att vara lite mer säljande i mitt framträdande i framtiden. Jag kan bara hålla med och förstå vad han menar, men jag är ändå besviken, ville ju så gärna.
    Men men, nya tag en annan dag...

mysia - jag vet inte om jag SER några resultat precis, har fått höra att jag ser smalare ut men jag känner absolut inte det själv, men däremot KÄNNER jag resultat. Har blivit starkare i powerhouse som det kallas, och en aaaaning smidigare och känner att jag har lite mer kroppskontroll faktiskt. Men det är ju bara andra terminen jag kör Pilates, så jag misströstar inte. Till min lycka blir det fortsättningskurs efter denna också:

Sussie - jobbigt med foten ju. Klappa på den från mig.

• litetknyte

Hej hej!

Tack för stöttande ord angående mitt missade jobb. Känns lite bättre idag men jag klurar på hur jag nånsin ska få nåt nytt jobb eftersom ALLA har så saaaaaabla mkt erfarenhet… suck. Men som sagt, får ta nya tag när självförtroendet kommit tillbaka lite mer.

Sara – fy vad jobbigt! Det är så himla skrämmande hur hårt klimat det är i samhället även för våra barn nu för tiden! Jag bävar för att måsta ta emot mobbingbesked eller liknande i framtiden… Vad GÖR man som förälder i sådana situationer?? Inget kan man ju göra och det måste ju vara helt fruktansvärt! Sjukt också att det blir på skolans ansvar att uppfostra dagens barn i den utsträckning som det verkar vara nu… huvva! Kram till dig, du gör det bra!

Pingu – ååååh GRATTIS till A! Underbart, skönt att det lönar sig för honom att han jobbar så mkt.

Sussie – hihi, jadå, kalla mig vad du vill. Krya på foten och Conne!

N jobbar i helgen så här har vi mysdag idag istället. Så nu ska jag ner och dricka en kopp kaffe med min lilla familj.

Kram alla!

Svar på tråden Mina goa vänner!