Inlägg från: litetknyte |Visa alla inlägg
  • litetknyte

Mina goa vänner!

Sussie - nä inte det jobbet, det är ett jobb som coach i ett samverkansprojekt. Ansökningstiden gick ut 4/1 har jag för mig.

Förstår att du vill ha mer trygghet i arbetet.. var ju därför jag valde att söka tillsvidare tjänst där jag jobbar nu, trots att jag inte vill jobba där egentligen… *kram*

Lekmamma… d e inte jag heller bra på. Men Vinga liksom Moa roar sig rätt bra själv och jag trivs verkligen med att vara hemma med henne. Oftast iaf. Med det inte sagt att jag inte tror att det är bra för henne med dagis, för det är jag övertygad om. Har märkt att Vinga är ganska rädd för barn som är vildare än hon (typ alla mao ) så det är jätte bra att hon får bli van med fler ungar ju! Hon behöver det verkligen.

Mysia – men herregud… att köpa en bok till en kurs är väl inte onyttigt?? Det är väl kanonbra att du tar tag i din ”karriär”, det gynnar ju honom också i slutänden! Stå på dig vännen, för din och Tindras skull!! *peppkram*

Sofia – har glömt att säga det, men GUD så glad jag är att du trivs med jobbet ditt.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte
    Sara - jag är ganska säker på att du måste ta ut fp upp till heltid för att få behålla din sgi. Jag gör det nu när jag jobbar/har personalmöten ibland. Men det spelar ingen roll om du tar en sjukpenningdag eller en lägstanivådag.

N jobbar natt i helgen så jag har just kört upp honom och nu är han och Vinga på väg ut en sväng så jag får duscha och ha lite tid ifred innan han drar tillbaka till jobbet igen efter 17. Suck.
  • litetknyte
    Sussie - tack för förfrågan. Jag vet inte om jag kan den 16:e, det låter jätte mysigt, men grejjen är att det är sista helgen som N och jag har ledigt tillsammans innan jag börjar jobba så jag vet inte hur jag vill göra riktigt.. Ska fundera på saken iaf.
  • litetknyte
    Sara - grattis till viktnedgången! Få förunnat att det går så enkelt också. Glad för din skull!

Här är det också kådisar som gäller, har alltid gjort. Men, vi har aldrig tid/ork/lust till nåt kuckilurande ändå, så det är ju som det är.
  • litetknyte
    mysia - håller tummarna stenhårt.

Nu ska jag iväg till jobbet på apt igen. ÅÅÅÅÅÅÅH vad jag INTE vill tillbaka!! Skrikandes

Ikväll är det Pilates igen. Andra gng den här veckan, har ff träningsvärk i hela kroppen sen i måndags. Sweet ju!
  • litetknyte
    mysia - du har mail.
    Det löser sig ska du se! *kram*

Tänk så liten världen är ändå... var ju på jobbet idag och då visade det sig att en bekant till N ska jobba för mig i februari, innan jag kommer tillbaka. Hon e visserligen färdig socionom men har väl lika lätt som alla andra att få jobb skulle jag tro... kul iaf, att stöta på henne där.

Sara - ja, jag VILL VILL VILL ha det där jobbet som jag ska på rekryteringsseminarium för på måndag, jag har aldrig velat nåt så mkt i jobbväg förut, så jag kommer bli sååååå besviken när d inte går vägen... Men men, jag lär mig väl nåt på vägen, förhoppningsvis... *försöker tänka positivt - men det går sisådär*
  • litetknyte
    Sara - jättetack.

mysia - skönt du fick ur dig lite "skit", det rensar gott.

Själv är jag just duschad efter Pilatespasset och har svalt min sista tugga Japanskt päron. Är sååååå godissugen men på fredag är vi bjudna på middag av N:s farmor och farfar på restaurang plus att jag och en kompis ska ha lite tjejmyskväll på lördag då våra respektive drar iväg till Övik på hockey, så då lär jag svulla igen... går sisådär att hålla mig nyttig hela veckorna måste jag erkänna... Fundersam Men va f*n, man får leva liiiiite också, va??
  • litetknyte

Krya på er, sjuklingar.

Skönt att fler resonerar som jag när det gäller svullandet. Är glad att jag inte gillar läsk, för det är nog en stor bov i många viktdraman, som du säger Pingu... Har ju dock godis- och nikotinberoenden så det är ju inte bättre direkt.

Vilket skiiiiiitväder det är idag. Jätte skönt i luften men f*n vad det blåser och snöar. Blä. Måste kanske ut i em en sväng ändå, bara så Vinga får lite luft, men det lockar INTE...

• litetknyte
    mysia - vad skönt att handläggaren är så förstående. Vad sa hon om att vicka på mitt jobb då? Det blir nog inte så ofta, men det kanske inte gör nåt om du får mer erfarenhet, mer pengar och fler referenser? Det är ju jobb som boendehandledare, det har jag sagt va? Socialpsykiatrin ligger vi under, vuxenpsyk.
Svar på tråden Mina goa vänner!