• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • litetknyte

Goddag!

Vingas första inskolningsdag gick bra. Hon är ju lite försiktig så hon kollade mest in de andra barnen och ville ha mig nära, men steg för steg flyttade hon sig på eget bevåg efter hand. Han som inskolar henne verkar jätte gullig, lugn och glad så det blir nog bra får vi hoppas.

• Emeraldy

Gulle dig, Anna, vad snällt sagt (Psst, jag kunde inte hålla mig från LOST utan laddade hem de avsnitt som fanns - USA ligger två avsnitt före) Hoppas allt går bra på flygresan.

Camilla: Vad spännande med dagisstart

Jag sitter och väntar på att Moa ska komma hem. Hon är hos farfar och äter middag. Han och faster hämtade på dagis idag eftersom jag skulle på föreläsning.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.

Hälsningar från Thailand! Nellie och Andreas är sjuka så de har varit till läkaren 2 ggr men annars har dom det varmt och bra! Fick smset idag på jobbet och hon skrev att dom just då skulle gå på resturang och äta en god middag. Liiiite avis blev jag

Älskade unge!

Sara: Kan det ha varit farfar och faster som hämtade Moa idag? Tyckte det var er bil och det såg ut som dom hade problem att få fast barnet i bilstolen

Älskade unge!
  • Emeraldy
    mamma till Viktor skrev 2008-02-21 18:16:04 följande:
    Sara: Kan det ha varit farfar och faster som hämtade Moa idag? Tyckte det var er bil och det såg ut som dom hade problem att få fast barnet i bilstolen
    Haha, ja, det var det. Gud vad farfar svor när han lämnade Moa här hemma Jag minns själv hur bökigt jag tyckte det var innan man lärt sig pussla ihop säkerhetsbältet

Taskigt för dem att Andreas och Nellie är sjuka! Men de hinner nog pigga på sig!
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Nu har jag helg. Skönt. Hoppas att Anderas och Nellie blir bra fort så att de kan njuta av resan. Jo, att få fast dem i bilbarnstolen var inte det enklaste. Min mamma fixar det fortfarande inte.

Camilla: Vad kul att det gick bra på dagis idag! Spännande. På Alice dagis hade de tvärtom dagen idag. De hade kläderna bak och fram, åt lunch på golvet och fick grön mjölk.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Hihi, vad skojigt det låter, Agneta Appropå dagis var det så mysigt i morse när jag skulle lämna Moa. Då fick hon träffa Eivor (hennes "inskolningsfröken") för första gången på över två veckor, och Moa riktigt kastade sig i famnen på henne och kramade henne länge, länge. Så skönt att veta att hon känner sig så trygg där

Här har jag haft en riktigt bra kväll. Moa satt med mig i soffan och mös efter vällingen, i ca en kvart. Sen gick vi och lade oss och hon somnade på typ en kvart Helt otroligt! Bra med dagis, det tar på krafterna

Hon äter som en häst nu igen, det är också roligt. Hon gick ner nästan 1½ kilo under de här veckorna hon har varit sjuk så hon har ju lite att ta igen

• Liloot

Hej hej!

Här kommer hälsningar från hufvudstaden också!

Resan gick galant för Thea, men det var värre för mig! Vid landningen fick jag sånt tryck i öronen att jag började grina Har aldrig varit med om det förut, att det gjort så ont alltså! Det va det värsta jag varit med om. Skulle hellre tatuera mig i flera timmar än att uppleva det igen. Som tur är ska vi åka bli hem!

Imorgon ska vi göra stan. Hoppas bara Thea är på bra humör Här ska brännas pengar Penga mun Sen blir det musikal på lördag. Ska dreggla lite över Måns Zelmerlöf Räcka ut tungan

Hej svej!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Här var det lugnt. Jag och Alice är hemma och jag försöker pyssla på och städa lite. Går inte så fort men vi har ingen brådska. Alice ser på fiskar.

Anna: Otäckt med det där, det blev säkert värre för dig med tanke att du haft ont i bihålorna och så, att vara förkyld brukar i överlag göra det värre när man flyger. Skönt att det gick bra för Thea i alla fall. Ha så roligt i helgen!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Agneta: Är det hitta Nemo? Här är det fåret Sean som gäller för tillfället.
    Vi har oxå en städdag idag. Eller iallafall en tvättdag. Ska väl försöka plocka undan lite här hemma, känns som om man inte gör annat. Det skulle behöva dammsugas här oxå, vagnen drar ju in så mycket grus. Får se vad jag hinner och orkar.
    Tindras förkylning är mycket bättre. Hon orkar äta nu och är inte alls lika gnällig.

Anna: Usch hördes inte som en trevlig flygresa för dig. Skönt att ni kan åka bil hem iallafall. Krya på dig och så roligt i helgen. Skulle oxå vilja shoppa.

Sara: Vad skönt att Moa börjar äta ordentligt igen. Tänk så snabbt smal dom kan bli när dom är sjuka. Lät som en mysig kväll.

Vad tråkigt att Andreas och nellie är sjuka. Man får hoppas dom piggnar till snabbt så dom får njuta av semestern. Hur länge skulle dom vara borta?

Älskar mitt lillgull Tindra
Svar på tråden Mina goa vänner!