• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • litetknyte

Hej på er!

Idag var det dax för dagis igen, och idag fick vi föräldrar lämna barnen i ett annat rum en stund. Jeez vilken pärs! Alla ungarna skrek som bara den, äggade upp varann som d kan bli, men de kom aldrig in med Vinga till mig som jag trodde utan hon hade bara varit ledsen lite grand... så d va ju skönt, men nu är vi båda helt färdiga haha. Hoppas det kommer gå bra det här, det gör ju så ont i mammahjärtat när de små är ledsna. Men personalen är verkligen urgulliga så det känns ju skönt.

Sara - fy för att känna sådär. Jag känner ofta likadant av många olika anledningar. Jag har fått tips av en kompis på en bra terapeut som jag SKA ta kontakt med... jag måste verkligen! Kanske du också vill ha hennes nr?? BAMSEKRAM!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Hej tjejer

Fy vilken dag jag hade igår. jag krockade med bilen. just när jag skulle göra in på perkeringen när jag kom hem från jobbet. P fly förbanand såklart. han hade ju sagt åt mig att ta det lugnt när det var så halkigt. Jag hade lite för hög fart och precis när jag skulle svänga in på våran plats så for jag bara rakt fram trots att jag vred ratten. Vilken ledde till att jag körde rakt in i betong och ett staket. P gick ut och kollade och såg reperationskostade för 10 00 kr, men efter att ha kollat en gång till så kom vi fram till att vi måste byta ut en platsgrej så sitter mellan ljusen. Hoppas ni förstår vad jag menar. Vi kanske måste betala en tusenlapp eller nåt.
    Och vi som hade tänkt köpa en ny vagn åt Tindra igår, men nu hann vi ju inte det. Typiskt. ja ja,det får bli en annan gång.

Idag har jag varit på utbildning på jobbet, tidsfångst heter det. Vi har lärt oss hur man fyller i sina arbetstider på en mobiltelefon.
    Sen for jag en sväng förbi min chef för att höra angående semestern, men dom vet inte hur mycket jag har rätt till. och jag måste bestämma mig snart om jag vill försätta i sommar. Men jag väntar ju på svara från ett annat jobb. Känns lite jobbigt. men jag har mailat dom på det jobbet jag sökte och frågade hur jag låg till, så vi får se.

Sara: En stor kram till dig. För det första så tycker vi alla här, om dig väldigt mycket,det ska du veta. För det andra så har jag oxå en sån perod just nu, så jag förstår verkligen vad du menar.

Camilla: Det kommer att gå bättre och bättre ska du se.

Agneta: Oj,inte många dagar kvar nu. När kan jag komma med kläderna?

Skulle kommentera något mer, men minns inte vad just nu...

Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte
    mysia - ajdå, vilken otur med bilen! Tur det inte blev så dyrt som ni först befarade!

Här har vi fått idel sorgliga/jobbiga besked idag... Frun till en av min leasingpappas bröder har cancer och leasingpappas pappa åkte in på akuten idag. Suck, tar det aldrig slut på elände undrar jag???
  • mysia

Hej tjejer

Här har det varit lugnt idag. Vad gör ni alla?

Jag har precis kommit hem från jobbet. Ska se på cityakuten nu.

Camilla: Nä,gud vad tråkigt. vilket otur som drabbar er familj. Hoppas allt elände tar slut nu.

Ska på reumotologmottagningen imorgon. Håll tummarna för mig, är så nervös. Vet ju som inte vad jag har och vänta. Är det nåt så är det ju skönt att få det bekräftat, men samtidigt jobbigt att veta att man har en sjukdom.

• Liloot

Hej där!

Kikar in med en lite rapport från helgen

Vi har haft det rätt så bra överlag. I fredags gjorde vi Sthlms city. skulle köpa ett par snygga stövlar, men hittade inga Skulle kunna döda för att få bort mina feta jävla vader. Kan ju inte ha några stövlar. Suck. Köpte däremot en tröja, mysbyxor från Björn borg och en kort skinnjacka. Sen på fredagkvällen spydde jag. Förmodligen samma sjuka som Johan hade. Det var nog inte matförgiftning han hade. Men det gick över efter jag fått upp lite från magen. Sov dock kasst på natten, men på lördagen mådde jag bättre.

På lördag eftermiddag såg vi på Footloose. Men Måns va inte Han hade tydligen fått nån hjärnskakning. Det va lite tråkigt... men dom hade tagit in Linus Wahlgren som inhoppare istället för han så det var ju inte fy skam heller Musikalen var helt underbart bra!!! Bland dom bättre jag sett faktiskt. Har ni möjlighet att se den så gör det säger jag bara! Efter showen käkade vi jättegod middag på en restaurang alldeles där intill. Sen hem och hann se haöv melodifestivalen. Såg aldrig Fridas låt, men väääldigt skumt att inte Patrik Iskasson gick vidare Man slutar aldrig att försvånas.

SÖndag blev det lite strosande i affärer på Barkarby. Mysigt.
    Imorse åkte vi från sthlm och efter nån timme så spyr Thea i bilen. Då var det hennes tur att få kräkan. Så det blev en spännande bilresa hem i mysig spylukt. Det gick rätt bra, hon spydde bara en gång som tur var. För mig har det kommit andra vägen hela dagen, helt sjukt, men nu börjar det kännas stabilare i magen. Som tur är jobbar jag inte förän på onsdag, så jag håller alla tummar att jag är helt återställd till dess. Inge skoj att behöva avboka massa kunder.

Det var lite deprimerande att komma hem till "vintern" igen. I stockholm var våren i fullgång! Ingen snö och varmt! hade 8-9 dagar och sol varenda dag. Helt underbart. Det hade t.o.m. börjar knoppa lite smått i buskar och träd.  Nu längtar jag veeeerkligen till våren kommer hit!

Sara: Usch för såna dagar Men dagens åttaåringar är nog inte lätta, och du ska ju ha i bakhuvudet att din företrädare inte slutade helt utan anledning, så det är nog inte lätt klass du har fått! Och jag fattar inte vars du har fått att du är socialt missanpassad? Du är ju hlet underbar ju!

Annica (och alla andra som känner sig nere): Skickar massa kramar!

När vi kom hem hade vi fått en bröllopsinbjudan på posten En av mina kusiner ska gifta sig i sommar. Ska bli sååå roligt! Älskar att gå på bröllop

Undra hur Annika och Andreas har det... Hoppas dom har piggat på sig så dom kan njuta av semestern, det är dom verkligen värda!

Imorgon blir det nog bara lugna gatan, hålla oss inne och kurera oss. Så vi hörs nog imorgon

Kramar på er alla!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Jag trodde jag skulle klara mig men nu har jag också åkt på förkylning som heter duga. Hostar så det river ända ner i bröstet. Inte skönt. Jobbade 11-17:45. Sen gav jag upp sista timmen. Blir nog hemma i morgon, har ont i hela kroppen. Alice får fara på dagis som planerat så jag ska bara slappa. Förutom att jag ska på ett möte på jobbet mellan 16-17. Kommer att lämna Alice runt 10 och sen ska jag bara ta det lugnt.

Camilla: Ja, det är lite jobbigt att lämna bort de små liven i bland från början men det går nog bra ska du se.

Annica: Otur!!! Fast det blev ändå billigare än det jag gjorde med volvon. Och vi hade en självrisk på 5000 kr om vi skulle ta det med försäkringen men det ska vi inte göra. Peters bror ska byta dörren och fixa plåtskadorna och en polare till honom ska lacka. Vi kommer nog att landa på mellan 3-4000 kr. Men men.... Sånt är livet.... Det är ju inget man gör med flit men man blir ju som förbannad på sig själv att man är lite klantig i bland. Fast jag har faktiskt bara gjort 2 mindre plåtskador på snart 10 år så jag är väl ganska nöjd ändå, det kunde vara värre.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Hej tjejer! Loggar in for att fa se hur ni har det men jag ser att det mest ar elande hos er ocksa Vi har det riktigt jobbigt ocksa. Idag ar sjunde dagen har och Nellie har fatt feber igen, 40 grader. Vi har varit till dokton 4 ganger hittills, forsta dagen med A som fick diagnos influensa och en massa medicin, andra dagen med Nelle som hade feber och at inget och hon fick diagnosen ovre luftvagsinfektion/halsfluss och en massa medicin, fjarde dagen med mig for jag hade jattemycket klande eksem pa benen som jag fick medicin for, och nu igar igen med Nellie som hade fatt 40 graders feber igen. Doktorn sag inga tecken pa infektion sa troligtvis vanlig forkylning eller influensa. Vi har alltsa varit har i 7 dagar nu och Nellie har fortfarande inte atit nagon mat, och jag som blir sa olycklig nar hon inte ater... Lite mjolk far vi i henne morgon och kvall och forsoker med sa mycket vatska som mojligt under dagen. Hon ar ganska medtagen och ligger och sover mycket. Pa kvallarna ar hon lite piggare men ar pa sa sjukt daligt humor. Det ar som att ga pa ett minfalt, man vet aldrig nar det smaller. Jattelika utbrott for ingenting. Sa sa ser det ut for oss. Lite trevliga stunder har vi haft med solande och bad (mest i poolen), billig shopping, god mat och glass, sa det kanns inte helt bortkastat, menn ah vad jag hoppas att vi far en battre andra vecka. Hall tummarna ar ni snalla. Forlat egoinlagget men det kanns bra att fa skriva av sig lite frustration. Det blir sa latt att jag tar ut min besvkelse pa A men det ar ju inte hans fel att de ar sjuka. Nu ska jag sluta och ga till poolen dar Nellie ligger och sover i skuggan och A kanske solar lite. Had et sa bra alla, och hoppas att alla mar battre snart!! Jag tanker pa er varje dag!! Sofia, grattis pa fodelsedagen!!!!! Kram!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Liloot
    Annika: Nej, va tråkigt att ni är sjuka Får man någon ersättning för det när ni kommer hem? Hoppas verkligen att ni får det bättre andra veckan!!

Sofia: Din luring! Grattis!!! Det är ju inte lätt att veta om att nån fyller år när man inte säger nåt

Visst är det nån fler som fyller år nu i slutet av februari??! Camilla och Agneta fyller väl år i krokarna? 
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • mysia

Hej tjejer

Sofia: Grattis på födelsedagen. Håller med Anna, svårt att hålla reda på alla födelsedagar.

Anna: Vad tråkigt att ni alla drabbades av den där magåkomman. Men ni verkar ju ha haft det ganbska bra ändå.

Annika: Så tråkigt att att din familj är så sjuka. Håller alla tummar att ni får en bättre andra vecka. kram

Agneta: Tråkigt att du oxå blivigt förkyld.

Fy, alla är sjuka verkar det som, så tråkigt. Hoppas iallafall att ni är friska till på torsdag,  ser så fram emot att träffa er. Vart ska vi fika och vilken tid blev det nu?

Ska lämna Tindra på dagis om en timme, sen åker jag ner på stan. Ska äta lunch där i lugn och ro och sen ska jag kolla in den nya affären, Rut mfl. Ska bli intressant. Sen ska jag iväg till sjukhuset. Jobbar ikväll, men sen är jag ledig en vecka, ska bli så skönt. vi åker till stugan på fredagkväll,ska bli så mysigt att tända en brasa och bara slappa.

• litetknyte

Åååh, nu har Millan ont i mammahjärtat. Fick åka hem och lämna ett gråtande barn på dagis. Ska tillbaka om en timme - om de inte ringer dit mig tidigare förstås, men det hoppas jag inte. Men AJ vad ont det gör när liten är så ledsen. Huga.

Pingu - nej så otur ni har. Hoppas ni kryar på er illa kvickt så ni hinner njuta nåt av underbara Thailand! Kramar

Tack för alla peppande ord förresten, ni e allt bra goa.

Anna - jag fyller inte förrän i slutet av mars, 24:e, å Agneta typ dan före har jag för mig.

Å GRATTIS lill-Sofia.

Svar på tråden Mina goa vänner!