• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • litetknyte

Hej hå hej hå!

Jag har haft planeringsdag/schemaläggning 10-17:15 idag. Är alldeles slut i huvudet, men nu vet jag iaf hur jag jobbar mars ut… sen får vi se. Men det blev dessvärre helger också, var tredje initialt, så jag och N kommer gå om varann järnet.   Dock, som det ser ut i mars, kommer Vinga få vääääldigt lite tid på dagis. Det är ju bra, då kan man ju ha henne där mer om det behövs men om det funkar får hon vara ledig mycket.   Känns bra.

Efter en snabbmiddag blev det Pilates igen så jag har knappt varvat ner på hela dan, haha. Nu börjar det stressiga jobb/familjelivet…

Annars är det första inskolningsdan imorron. OJ vad pirrigt det känns, och konstigt! Vinga hade feber igår kväll, men inget idag och ikväll, så jag hoppas hon håller sig frisk.

Anna  - hoppas ni får en härlig resa!

Krya på alla sjuklingar!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

God morgon

Det har varit en rätt bra natt här faktiskt. Tindra sov bättre och kom faktioskt gående själv inatt. hon brukar ju ofta vakna stortjutande varje natt. Vi upptäckte henne genom att vi hörde henne småsnyfta. Både jag och P satte sig upp och sa i mun på varandra. Men vart är hon? Hon hördes ju som om hon låg bredvid oss. Hon låg på golvet på vårt överkast. Hon hade alltså försökt gå runt sängen till min sida, men fastnat på överkastet.
    Och imorse fick hon i sig lite välling. Vilket hon inte ätit på jättelänge. Så nu börjar det gå och åt rätt håll. En lustig grej hände igårkväll när vi gav henne medicinen. Vi frågade om hon ville ha vatten eller juice eller nåt. Vi tänkte att det skulle va gott med nån annan smak efter kåvepeninen, som inte smakar så gott. Vi gick till kylskåpet, och gissa vad hon pekade på. Jo, en tallrik med blodpudding. Hon ville absolut ha en bit och kall skulle den va. Gud vad vi skrattade. Samma sak hände imorsse. Hon ville hellre ha BLODPUDDING ÄN EN MACKA, HA HA.

camilla: Lycka till på inskolningen. Håller tummarna att Vinga får vara frisk.

Anna: Vad bra att det känns bättre. Lycka till med flygningen.

Idag ska jag fara en sväng på affärn. Behöver lite smågrejer. Vågar jag ta med Tindra,trots att hon har öroninflammation? Hon är ju rätt pigg annars.

I em ska jag jobba. Ska inskola en ny tjej.
    Och i helgen jobbar jag oxå, dock ledig imorgon, och det lutar åt att jag och P far på hockey. Blir nog skoj, längesen jag var på en match.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Har just lämnat Alice på dagis. Gud vad det blåser idag. Men skönt med en lagom lång promenad för mig. Orkar inte gå så långt numera, får ont ganska fort. Peter är och monterar en parabol här på umedalen så han skulle komma hem och byta om när han vara klar, sen ska vi åka ner på stan och käka mat innan jag ska på jobbet. Börjar kl 13. Och jobbar bara till 18:15. Gud så skönt. Sen är det helg för min del. I morgon ska vi försöka städa lite, jag och Alice. På lördag ska Peters föräldrar komma upp och hälsa på.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Liloot

Hallå!

Håller på att packa det sista nu, sen ska vi fara till johans jobb och äta lunch där. Sen får vi skjuts därifrån.

Inget verkar gå våran väg inför den här helgen. Inatt hade Thea feber. Tempade aldrig, men hon va glödhet och fick alvedon och kunde då somna om. Idag är hon gnällig men ingen feber iaf... jaja, vi far iaf.

Thea verkar vara flygrädd eller nåt. Varje gång vi sagt att vi ska åka med flygplanet på torsdag och hälsa på Maria så bara skakar hon på huvudet och blir helt förstörd och säger "Nääää, biiiiilen". Stackars gumman. Hon tycker nog att det ska bli lite läskigt. Men det kommer nog gå bra

Jaja, ni ser väl om jag loggar in något mer, annars får ni ha en underbar helg allihopa!

Kram från oss!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Alice i Umeå

Anna: Ha så trevligt!! Och det går nog bra att flyga. Alice brydde sig inte så mycket. Somnade mest hela tiden. Vi flög ju både till turkiet och sen till Stockholm förra sommaren. En timme går ganska fort.

• Alice i Umeå

Ta med en festis eller något som hon kan dricka, då släpper det om hon får lock för öronen. De brukar inte vara så kinkig på vätska till barnen. Vi fick ta med en färdigblandad välling.

• mysia

Anna: Lycka till med flygresan, det går bra ska du se.
    Håller med Agneta: ta med en festis.

Agneta: Jasså,det är blåsigt och jag som hade tänkt gå en promenad med Tindra. men bäddar jag bara in henne ordentligt så borde det väl gå bra va?med öronen tänkte jag.

Blir en tidig lunch här idag. Tindra verkar ha fått upp sin aptit, så då måste jag passa på att ge henne mat innan hon blir för trött, som igår.

• mysia

Ha ha,hittade just Tindra sittandes i sin dockvagn, med en tejphållare i handen. Tejp överallt, såg så roligt ut.

• Alice i Umeå

Annica: Det är nog ingen fara så länge hon har en bra mössa, och sitter/ligger hon i vagnen så är det ju ganska lä i vagnen.

• mysia
    Alice i Umeå skrev 2008-02-21 11:01:07 följande:
    Annica: Det är nog ingen fara så länge hon har en bra mössa, och sitter/ligger hon i vagnen så är det ju ganska lä i vagnen.
    Ok,men då provar jag. Är bara fundersam på vilken mössa jag ska ta.
Svar på tråden Mina goa vänner!