• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Vill bara önska trevlig helg om jag inte hinner in mer idag

Slutar om 3 timmar sen far vi till Örträsk!

Kram på er.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

Trevlig helg Sussie. ha så kul i Örträsk.

Agneta: Har nog en del gravidtröjor. Vad vill du ha?t.shirtar, långärmat? Kan kolla upp det åt dig.
    Vi brukar lägga oss vid 22-23 tiden. Och självklart har man tid efter Tindra somnat(hon brukar oxå lägga sig vid 20 tiden.) Men jag får bara inte P att hjälpa till. jag hade tvättat för ett par veckor sen och jag vek ihop mina och Tindras kläder. Hann inte med p:s kläder. Så jag bad honom vika in det som var kvar. Och han har fortfarande inte gjort det. Så idag gav jag upp och gjorde det själv. orkade inte tjata mer.

Camilla: Tror som Agneta att det går över med tiden. Tindra var oxå väldigt mammig vid inskolningen, men nu tycker om om att vara på dagis, och bryr sig knappt om att jag far iväg.

Har tvättat 5 maskiner idag.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte
    Agneta - tack för uppmuntrande ord. Jag tror nog att hon kommer vänja sig, men nog märks det att hon inte är så van vid andra barn alltid... Fundersam Åtminstonde inte så många på en gång.
    Tyvärr har jag lånat ut alla mina få gravidkläder till en kompis som är gravid, annars hade du gärna fått låna. Jag lånade nästan allt och köpte bara några få plagg när jag var gravid. Är ju kalas, sååå roliga kläder är det ju inte oftast, plus att det blir dyyyyrt!

mysia - tack för dina ord också. Känns bra att Tindra som gillar dagis så mkt också var lite mammig i början.
    N var som P i början när vi bodde ihop. Gjorde INGENTING typ, utom lagade maten då , men efter att vi separerade ett halvår så skärpte han sig då vi flyttade ihop igen, efter ett allvarligt snack. Man får ju lov att ge och ta i ett förhållande - jag som egentligen är pedant har fått släppa lite på kraven och N som är en riktig slarver har fått börja städa lite mer. Men det tar tiiiid och är inte lätt, men det går! *kram*

Trevlig helg alla!
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Suck, här går jag och längtar efter Magnus och så är planet givetvis försenat När är det INTE det?? Fundersam Känns så trist när det är fredagkväll och allt. Huvudvärk har jag som heter duga och en dotter som inte är på sitt bästa humör. Suck igen.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Skickar en kram Sara!!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte

Sara - blä för förseningar. Kram till dig!

Jag är också snigel. N jobbar till 22. Har jobbat över både idag och igår, 11 respektive 10 timmar. Suck! Tröstar mig med en plopp.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Alice i Umeå

Annica: Jag är intresserad av allt som går att ha på överkroppen. Är så less på de få tröjor jag har, och Peters t-shirts.... Det vore guld värt.

Idag var jag och Alice och hälsade på Linda, Grace och Sean. Gud vad han växer, 5 månader har gått fort. Sen var vi på blomsterlandet och handlade lite blommor, vad det kan göra mycket att få lite nya blommor. Och sen var vi på kvantum. Nu har vi ätit hemalagad pizza och snart kommer några grannar över. Lagomt avancerat för en fredagkväll.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Hej tjejer!

Tindra sov hos farmor och farfar inatt,så vi fick sovmorgon. men givetvis började katten jama klockan 8, så det var kört sen.
    Dålig dag igår. Löven förlorade och jag störde mig hela tiden på en familj som hade med sig sitt barn, kanske 1,5 år. han hade inga hörselskydd + att jag tyckte det var aldeles för sent att vara uppe. han satt och gäspade hela tiden. när det var 15 minuter kvar av matchen tog dom fram hörselskydden. Då blev jag ännu mer arg. Dom hade alltså haft med dom hela tiden, men inte använt dom. Åhh vilka ansvarlösa föräldrar.
    Sen när vi kom till vår bil stod en gubbe och pinkade på vår bil, eller bredvid, men det sprutade upp på däcket, + att P fick kliva i det för att kunna sätta sig i bilen.
    Arg blev jag kan jag säga. Bråk och tjafs som vanligt. Hoppas ni mår bättre.
    Ska gå en promenad idag före jobbet.

Camilla: Vad bra att ni lyckades lösa allt efter ett alvarligt snack och seperation. jag vet att det går att hitta tillbaka till varandra bara man försöker, har tålamod och kompromissar. men tyvärr är det inte bara det med städningen som tär på vårt förhållande. Vi är båda väldigt envisa och har ett hett temprament. Jag känner ibland att jag inte mår bra och behöver få ventilera mig lite. Klagar på jobbets arbetstider, och att jag mår dåligt osv. Men att jag inte vet varför. p tycker bara jag klagar, och blir sjäv gnällig och vägrar göra saker. Vilket leder till att jag mår ännu sämre och så är ekorrhjulet igång. Förstår ni?!
    Jag känner mig så värdelös ibland...

Sara: tråkigt att planet var försenat. Hoppas ni fick en riktigt mysig kväll när han väl kom hem.

Agneta: ja,visst har han blivit stor, Sean. Såg han bara visseligen i vagnen, men man såg ju ändå att han vuxit, så söt.
    Ska leta bland tröjorna. Har dock för mig att jag mest använde stora t-shirtar. och så var min mage inte så stor, så vissa vanliga tröjor kunde jag ha faktiskt.
    Men jag ska leta, jag hör av mig.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Emeraldy

Hej hopp!

Agneta:
    Eftersom vi är rätt säkra på att vi inte vill ha fler barn, så sålde jag alla mina gravidkläder. Hoppas du hittar nåt! Förstår att det känns onödigt att köpa nåt nu.

Magnus kom hem strax före 20.00 igår så det blev bara en timmes försening som tur var. Idag har vi återigen varit runt och kollat lite på säng till Moa. Vi har ju pratat om en IKEA-säng, men det skadar ju inte att hålla ögonen öppna Tyvärr är ju utbudet näst intill obefintligt. Känns som det börjar vara dags för henne att få nåt annat än en tunn madrass på golvet

Jag börjar tycka det är lite obehgaligt med min huvudvärk Den kom när jag låg däckad här förra veckan och sen har den hållt i sig. Jag proppar mig full med Alvedon och det är inte min grej egentligen. Känns jobbigt att den aldrig försvinner...

Ikväll är det äntligen dags igen Håll tummarna för mina stora favoriter BWO!!

• Emeraldy

Hoppsan, här var det inte mycket action

Jag har varit på en liten shoppingtur idag. Köpte ett par jeans och tre tröjor. Passade på att rensa ur garderoben lite när jag kom hem. Känner mig lite smådeppig och då är shopping en bra medicin

Nu står en ny kycklingrätt (nåt vi alltså inte gjort förut) i ugnen tillsammans med en potatisgratäng. Blir spännande att se om det blir gott, för receptet verkade lovande

Svar på tråden Mina goa vänner!