Alice i Umeå skrev 2008-02-22 10:47:12 följande:
Det är ingen som har fast månadslön hos oss, vi har stämpelklocka och så får man lön efter det. Satt just och räknade på min årslön och delar man den på 12 månader så ligger jag runt 22 900 före skatt. Men som sagt, då är det mer vissa månader och mindre vissa månader, beroende på hur många söndagar man haft under månaden och hur många kvällsveckor.
Ok,då förstår jag. Men det är ju bra lön, tycker jag iallafall. Fast tiderna är kanske inte alltid så roliga, för det är väl natt ibland oxå va?
Usch så mycket saker man samlar på sig. Har hållt på och plockat undan hur länge som helst nu. Massa reklam, leksaker överallt. Ja,du vet hur det är.
Ska strax gå ner till tvättstugan igen. Vi har samlat på oss massa tvätt, ingen har haft tid att tvätta här på ett tag. Är så less på att behöva göra allt här hemma. Men gör jag det inte, så blir det inte gjort.
Vissa kvällar när jag kommer hem från jobbet är det odiskat och en gång stod tallrikarna fortfarande kvar på bordet. Man kan bli tokig för mindre.