• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!

Hej hopp.... jobbar inatt.... 7 kvar

Någon som vet om man får ta VAB när man har tagit på sig extra? Det måste man väl få?

Älskade unge!
  • Emeraldy

Haha, nu har jag suttit i två timmar och småsnyftat till Sveriges Hjältar på TV3 Värsta lipsillen

Annika:
    Vad skönt det ändå måste kännas för er att ni har Thailandsresan att se fram emot. Ta väl hand om varann då!

Nu är det läggdags. Ska ju orka med ett förskole-besök imorgon

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Ingen aning Sofia. Är Viktor sjuk?

Sara, ja, utan resan att se fram emot hade nog ingen av oss orkat. Hoppas det blir bra på förskolan imorgon!

Måste nog också pallra mig isäng snart, men jag är inte alls trött.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Nejdå men förra veckan när han var sjuk skulle jag ha jobbat på kvällspatrullen... Det är ju hur som helst inkomstbortfall....

Lycka till imorgon Sara!

Älskade unge!
  • Emeraldy

Hej svejs!
    Idag har vi varit på Matrisen och hälsat på och det kändes så bra! Sussies mamma visade oss runt och hon verkade jättetrevlig! Stora, fina lokaler och de verkar ha ett vettigt tänk.

Sofia:
    Riita frågade oss om vi ville att Moa skulle gå på samma avdelning som Viktor och då sa vi ja Hoppas vi inte är lurade Vi känner även Melinda som vi såg går där (vet inte hur ofta hon är där?) En av våra närmaste vänner är personlig assistent till henne.

Moa kommer älska förskolan, det är jag övertygad om. Hon såg ut som hon var i himmelriket och lekte med alla grejer, åkte rutschkana och gungade på gunghäst och sket fullständigt i mig och Magnus

Sofia igen:
    Vad tyckte du om inskolningen? Det lät lite ovanligt att vara så kort tid varje dag, men jag minns att du pratade om det också. Men man får väl lita på att de vet vad de gör

Det var nog bra att vi var dit, för nu känns det mer och mer spännande och roligt och allt mindre jobbigt faktiskt.

Sussie:
    Jag lämnade både kjolen och Åberg-boxen till Riita. Tack för lånet! Hoppas Cornelia kan ha kjolen, annars får ni hojta till så får vi byta i veckan.

Åh, jag är så sugen på att gå ner på stan efter lunch. Ska rådfråga min fot vad den tycker

• litetknyte

Sofia och Pingu - hehe, njae, jag tror N är lite orolig att folk inte ska uppskatta hans humor, så då håller han igen istället... men d ger sig väl om han får träffa er fler ggr, förhoppningsvis.

Trist med A:s jobb Pingu. Är ändå en himla tur att ni får en paus iom Thailandsresan, synd bara att det är så "länge" kvar!

mysia - haha, nä, Vinga är inte så himla sotis av sig. Hon kollar typ konstigt på mig om jag håller nåt annat barn. Typ som: "vad gör du? Det där är ju inte jag!", men hon bryr sig inte nämnvärt, har aldrig gjort.

Det där Garaget, vad är det för ställe?? *noll koll*

Nu ska jag plocka upp min kära dotter från pottan och lägga henne att sova en stund, sen blir det veckohandling på Maxi medan N tränar.

Ha det gott alla!

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Försäkringskassan ringde och hade (såklart Fundersam) massa frågor kring min sjukskrivning/föräldraledighet/jobb. Till slut lyckades vi dock komma fram till nåt och det verkar som det inte ska vara några problem, så jag hoppas verkligen vi hinner få lite pengar nu i december. Skulle behövas...

Var har ni köpt lekhjälm, ni som gjort det?

Nu ska jag lägga mig och läsa medan Moa sover och sen blir det nog en promenad ner på stan tror jag.

• mysia

Hej

Nu har jag precis fått i mig lite lunch, men ska strax iväg igen och köpa kattmat. Måste ända bort till Röbäck för den där maten.
    Imorse var jag på käkgymet, det gick bra, men käken är rätt öm, eller musklerna rättare sagt.

Sara:Vad roligt att förskolan verkar bra. Och vad skönt att det verkar lösa sig med fk.

Camilla: Garaget är en kvarterskrog på umedalen. Dom har grillad mat där. Supergott.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Alice i Umeå

Hej hej!!

Tack Sofia och Peter för en jättetrevlig kväll med god mat. Och alla ni andra som var där förståss. Ja, Alice somnade som en stock i bilen ganska direkt. Bara att lägga i säng när vi kom hem. Och vi gick också och la oss rätt omgående. På söndagen steg vi upp runt 10. Härligt med sovmorgon. Kl 12 träffade vi Peters föräldrar på Expo och shoppade lite. Sen en lunch på stan och sen åkte vi hem till oss. Kl 18 for jag på jobbet. Men jag kom hem kl 23. Hoppas att ingen haft en lika mysig natt som jag. Mellan kl 02 och 10 har jag kräkts 7 gånger. Jag är helt död. Jag har ont i varenda muskel i magen och ryggen. Lillasyster har protesterat ganska mycket. Hoppas bara att ingen annan är smittad, jag har ingen aning om vem som har smittat mig. Men nu har jag inte kräkts sen kl 10 så förhoppningsvis är det ganska snabbt övergående.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
Svar på tråden Mina goa vänner!