• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Hmm... Mellanrummen försvann... FL har varit helkajko hela dagen för mig.

Nä, nu är det lite love med Stieg Larsson som gäller

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Hej hej!!! Sitter på jobbet, har lunch. Här jobbar vi som vanligt. Vet inte om jag skrev det tidigare, i torsdags när Alice var på dagis så var hon helt ensam, alla andra hade tydligen tagit ledigt. Det känndes lite dumt, men men... I vanliga fall är det ju 4 avdelningar med 17 barn på varje...

Här blir också nya tag från i morgon, ska också köra igång med min nya stegräknare hade jag tänkt. Och sen ska jag nog också rensa kyl från allt gott som är kvar efter jul och nyår. Hos oss finns det massor av jul godis kvar. Men jag kommer att köra att lördagar är godis tilllåtet. Men annars ska jag försöka hålla igen. Och sen ska jag försöka bli duktigare på att laga matlådor till jobbet, det är ganska ofta det blir nån micromat på jobbet, varken gott eller nyttigt. Och så ska jag försöka komma igång att fara lite på IKSU, har ju ändå guldkort där.... Vi får väl alla försöka peppa varann så gott det går. Gick upp 15 kilo med Alice och det var helt lagom, ska försöka hålla mig till det den här gången också.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Tuttie

Hallojsan!

Vad gör alla idag... ? Är ni för upptagna med att starta era nya liv att ni inte har tid att vara här längre.

Själv borde jag njuta av lugnet, anders jobbar o Cornelia leker i sitt rum men jag är GRYMT uttråkad.

Sen vill jag åka till Ikea, ingen annan som är sugen..  Vi har pratat om det ett tag men jag vet ju att A inte är så sugen igentligen. Så vi kanske kan få ihop ett gäng.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Tuttie

Tjejer!
    Jag har tänkt och göra en kompis tavla till Cornelia med era barn i. Kan ni maila mig bilder på era barn. Gärna bilder där man ser lite mer än bara ansiktet. lite halvkropps typ.

Skicka på min mail susanne.weidenhag@hotmail.com

Hon tycker det är så skoj nu när hon kan iaf Moa (Oa) och Ea (Thea) .. Och hon tycker ju jättemycket om sitt gruppkort från dagis så hon kommer nog gilla detta oxå.

Så gärna kort utan stämplat eran logga på.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Tuttie

Hur mycket sparar ni till era barn varje månad och hur?

Vanligt konto, fonder eller vad?

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Haha, Sussie, tråkigt?

Jag ska maila nån bild på Moa.

Vi sparar faktiskt ingenting till Moa. Morfar med fru har sparat 100 kr/månaden sen Moa föddes. De pengarna och alla pengar hon har fått, i doppresent osv har vi i en fond som är uppdelad i tre olika fonder, kan man säga, med tre olika stora risker.

Nu när jag börjar jobba igen ska vi också börja spara till Moa, har inte bestämt hur mycket än.

• Emeraldy

Hmm... Sussie, jag kan inte skicka nån bild just nu. Kom på att vi rensade datorn på alla bilder igår (vi gör det varje år och sparar dem på skivor). Du kan inte ta nån bild ur mitt galleri och bara klippa bort vattenstämpeln då?

• Tuttie

vi har inte heller sparat pengar till Cornelia än. Men farmor och farfar sparar 100 kr månaden sedan hon föddes.

Vi har sagt att vi ska sätta in 100kr månaden sedan hon föddes så nu blir det ju iaf 2000kr och nu när båda jobbar heltid så kommer vi utöka det.

Men det är bara frågan vad man ska spara i.. fonder eller vad? Får nog boka möte med banken och kolla läget.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Alice i Umeå

Vi har öppnat ett vanligt sparkonto till Alice i våra namn. Vi själva sparar inte så mycket på henne, farmor sätter undan 200 kra i månaden i fonder, av min syster och hennes karl har hon fått 500 kr varje jul och varje födelsedag som de sätter i en fond för henne.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mamma till Viktor och William

God fortsättning från oss också!

Sara: Vi glömde det mesta tror jag Handduken och kallingarna är Peters, han tror han glömde shampoo och deo också. Vi glömde ju ta fram Brieosten också!

Vi sparar 100:- i månaden till Viktor i fonder. Såg att vi betalat in 3500:- hittills och dom är nu värda över 6000:-! Jag kan INGENTING om fonder och är totalt ointresserad så det där får systeryster sköta

Ska se om jag hittar några bra bilder Sussie!

Svar på tråden Mina goa vänner!