• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!

God fortsättning från oss också!

Sara: Vi glömde det mesta tror jag Handduken och kallingarna är Peters, han tror han glömde shampoo och deo också. Vi glömde ju ta fram Brieosten också!

Vi sparar 100:- i månaden till Viktor i fonder. Såg att vi betalat in 3500:- hittills och dom är nu värda över 6000:-! Jag kan INGENTING om fonder och är totalt ointresserad så det där får systeryster sköta

Ska se om jag hittar några bra bilder Sussie!

• Tuttie

Soff: Skönt att ha en syster som kan sånt.. Jag kan inte heller nått om sånt.

Det var bra valuta för pengarna.

♥♥Cornelia 060420♥♥

Ja verkligen!

• litetknyte

Hejsan hejsan.

Sara - vad skumt att börja jobba igen, jag har ju två månader kvar, men det känns helkonstigt att snart börja. Tiden med Vinga hemma har gått såååå otroligt fort, sanslöst. Hoppas du kommer trivas på ditt nya jobb iaf.

Vi har haft en soft morgon och när N kommer hem från jobbet blir det Coop Forum och Jula en sväng. Måste handla lite nyttigare mat.

Sussie - inget IKEA för mig, tyvärr. Kommer få ut kring 2000 kr i månaden nu jan, feb så det är inte riktigt ekonomiskt läge för några såna utsvävningar...

Vi sparar bara 100:- i månaden till Vinga just nu, har inte så mkt mer över i dagsläget, men d kanske blir mer senare om vi har tur. Vi sparar bara på vanligt sparkonto.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Nu är jag tillbaka från arbetsförmedlingen. Det tog nästan 2 timmar där! Hade ju först fyllt i att jag "bara" sökte logopedjobb och i Umeå kommun och det fick jag ju naturligtvis "skäll" för. Så genast fyllde handläggaren i "hela Sverige" och bad mig komma på 3 olika jobb till som jag kan tänka mig att söka, och det blev elevassistent, barnskötare och vårdbiträde. Nästa vecka på fredag ska jag dit igen för en informationsträff samt för att styrka mina meriter med íntyg och sånt. Så nu är nästa att försöka jaga ett intyg från mitt senaste jobb så att jag kan ansöka om a-kassa. Och sen ska jag börja söka jobb.

Sussie, hur många kort vill du ha? Vi sparar ingenting regelbundet till Nellie men lägger undan lite pengar då och då på ett vanligt sparkonto. Ska nog placera dom pengarna i fonder när vi får tummen ur. Mina föräldrar har också ett fondsparande till Nellie dit dom sätter in pengar vid jul och födelsedagar.

Sara, vilken var den där sidan nu igen där du framkallar kort?

Ang. IKEA så får jag nog också passa. Just nu har jag ju ingen inkomst och vem vet hur länge det dröjer innan jag får pengar från a-kassan. Och så måste vi spara resepengar till Thailand...

• Tuttie

Vi behöver inte plamera in IKEA just nu..Utan framöver.. Ni kan väl grubbla på det så ser vi när vi har tid och råd liksom.

Annika: Kort, har tagit från din sida redan men har du nått annat än då så skicka.. mängd spelar ingen roll.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Pingulina

Här vare lugnt...

Sussie, det kanske räcker med dom du har då? Korten alltså

Är det nån som vill träffas och hitta på nåt på fredag, kanske bada?

Var det någon här som hade bok nr 3 i Millennium-trilogin? Jag har ju de två första på pocket och den tredje kommer på pocket först till sommaren och jag vill inte köpa den "riktiga" boken så jag skulle hemskt gärna låna den om någon har den.

• Liloot

Hej på er!

Linda: Jag vill jättegärna träffas snart!

Annika: Jobbar på fredag.. till klockan halv tre. Vilken tid hade du tänkt?

Sussie: Har du tagit några kort från min sida? Eller ska jag skicka på MSN?
    Vi sparar 100 kr i månaden till thea på vanligt sparkonto, började i höstas. Sen har hon fått lite pengar å så vid födelsedag och jul som vi har på fonder.

Nu ska vi äta middag, bönröra med fläskfilé! Har ätit CK till frukost och lunch. *Mumma* Har tänkt köra lite kombinderad kur ett tag och se vad som händer.

Thea 060514
  • Emeraldy

Idag har jag varit så duktig med mitt promenerande Är uppe i över 12.000 steg nu (jag har som mål att gå minst 10.000 varje dag)

Gick bl a en sväng till Hedlundaskolan för att se hur lång tid det tog (ca 20 minuter) för jag hoppas att jag ska känna mig motiverad att gå fram och tillbaka. Sen var jag ju "tvungen" att gå ner på stan en sväng och där blev det en mössa och ett par vantar till Moa.

Gick också in på Sagolika och "sa upp mig". Jag ska jobba på lördag och så ska jag jobba lördag om två veckor, om chefen inte hittat nån ny innan dess, vilket jag hoppas. Men jag ville vara schyst så jag sa att jag jobbar tills hon hittat nån annan.

Annika:
    Jag beställer från www.postfoto.se Jag har tredje Millenium-boken så du kan få låna den om du vill, jag är ju bara halvvägs i första. När mamma skulle köpa dem (fick i julklapp) sa bokhandeln hon var in på att det inte var bestämt när den skulle komma i pocket? Så mamma frågade mig hur jag ville göra (jag visste att jag skulle få dem). Jag är ju en pocket-lover utav rang, men jag insåg att jag ville läsa alla på en gång så jag tog den fast den är inbunden. Den lär ju dock bli tjock som pocket, nu är den på 700 sidor!

Jag är verkligen glad att jag slipper Arbetsförmedlingen när jag läser vad du skriver, Annika Ska jag vara ärlig så känns det just nu riktigt spännande inför mitt nya jobb faktiskt Det handlar ju mycket om vilken inställning man har och just nu försöker jag peppa mig själv med positiva tankar så för tillfället känns det jätteroligt att bli lärare igen

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Duktiga Sara!! Jag är bara uppe i 6200 än, har några timmar kvar på jobbet. Hann inte med någon promenad idag, varit på babyproffsen och handlat skötbord, maxi och sen hämta Alice på dagis och sen skulle vi till morsfars, middag där och sen på jobbet. Men men, det kanske blir en promenad i morgon i stället.

Är som sagt på jobbet, har lunch. Slutar 01:45. Har också tredje boken, men jag har inte de 2 första.

Appropå fonder, min syster och hennes karl har ju sparat åt Alice i fonder och de hade gått upp 54 %. Kan inte heller någonting om fonder men det känns ju bra. Tror det var några Indien fonder om jag inte minns helt fel.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
Svar på tråden Mina goa vänner!