• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Glömde skriva.. Cornelia har börjat säga min. O så tar hon nått kramar det hårt o säger MIN. Lite små gulligt.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Pingulina

Halloj!

Åååhh va dåligt Nellie har sovit inatt. Hon har blivit lite förkyld och täppt i näsan och det har stört henne hela natten. Hon har "sovit" mellan oss sen 23 igår kväll men bara snurrat och gnällt. Va less man blir.

Här är jag och Nellie hemma idag, A jobbar. På morgonen var vi till polisstationen för att fixa ett pass till Nellie och det gick bara bra. Passet är klart om en vecka typ. Sen for vi förbi Mio för att kolla på barnsängar men de hade inte så mycket att välja på och ingen jag fastnade för heller.

Sara, ang varierad inkomst så vet jag inte hur man ska ange riktigt. Men kommer ni upp i maxbelopp oavsett så behöver man ju inte hålla på och ändra. Ang. regnställ så har Nellie 86 tror jag, men jag vet inte om hon får den över overallen fortfarande. Tror inte dom är ute nånting när det är så blött att det behövs. Till vårvintern kommer jag köpa ett fodrat regnställ som hon får ha utan overall, tycker det verkar mycket mer praktiskt.

Sussie, låter som en trevlig dag. Vart ska ni gå och käka då? Vad duktig Conne är som vill kissa på pottan och som gör det Nellie vill och provsitter ofta men det kommer aldrig nåt

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Hej tjejer

Hoppas ni hade det bra på nyår. har inte hunnit läsa allt ni skrivit, får göra det sen.
    Jag hade det iallafall jättebra God mat, fläskfilé och oxfilé och citronfromage med hallon och marräng.
    Det fanns gott om snö i Rönnäs, så vi har åkt pulka och lekt i snön.
    Vi var även en sväng i Vilhelmina och var inne på en jättegullg klädaffär för barn. Blev att köpa lite grann. Mycket name it kläder fanns där.
    Vi hälsade även på en tremening åt Tindra, som blev 2 år i slutet av december. Dom hade väldigt roligt ihop. Hon hade en jättefin säng, en gammeldags utdragssäng som dom bara målat. Vill oxå ha en sån åt Tindra.

Vi kom hem i onsdagskväll, men det har varit fullt upp så det är inte förrän nu jag haft tid att sitta här.

Igår var vi och köpte nya möbler åt Tindra. Så nu har hon äntligen fått en liten bokhylla + en hylla/skåp som man sätter på väggen.

Idag ska jag, Tindra och farmor och farfar fara en sväng till stugan och se hur det ser ut där. Att inte snön fått brotaket att rasa, vilket hände förra året.

Sussie: Ja,visst är det skönt när man kan första sina barn bättre nu. Tindra säger ofta aj och pekar på benet på natten när hon vaknar. Hon har kanske växtvärk, men efter lite massage brukar hon lugna ner sig.

Sara och Sofia: vad troligt att Moa och Viktor hamnat på samma avdelning. Dom kommer ha mycket kul ihop.

Sofia: är säker på att du kommer att trivas att jobba dagtid.

Nu blir det lunch.

ha en bra dag allihopa.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Annika: Tindra sov oxå lite knasigt inatt. Tror hon drömde en mardröm, skrek som en galning klockan 00, flera minuter innan jag kunde lugna ner henne. Sen efter lite sparkar på både mamma och pappa i sängen så kunde hon somna om, och sov enda till 7:30, då hade P:s klockan redan ringt för länge sen och han hade hunnit och duscha och klä sig, och vi hade inte hört nåt. Så både jag och Tindra måste ha sovit hårt.
    Vi var oxå på mIo igår. Håller med om att dom har dåligt med barnsängar.
    Har du beställt tossorna med dina föräldrar?

Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte
    Pingu - hihi, ja, visst är de duktiga som tränar att använda ord efter varandra. Man måste ju testa sig fram såklart. Ibland blir det väldigt kul dock. Hihi.
    Jag har slutat - igen - att röka nu ja... fast feströka  måste jag bara...

Anna - tack för pepp, jag känner mig INTE duktig, bara ilsk.

Sara - vad häftigt att Moa är duktig på puzzel. Vinga ger upp direkt med sånt, vägrar försöka om bitarna inte passar direkt, haha.
    Vi kommer ha väldigt varierad inkomst vi också, men har fyllt i en medelinkomst för N och två olika för mig (en fp och en lön) samt skrivit vilka månader som rör vad.

Har nyss bokat in en av massagerna jag fick presentkort på i julklapp. Aaaaaaaaaah, längtar.

Sussie
    - hejja Conne. Vad sött att hon säger min och kramas.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Nu sover Nellie ute i vagnen, hon var jääättetrött efter nattens dåliga sömn.

Ikväll kommer mina föräldrar förbi för att sova över en natt och sen imorgon ska dom köra vidare till Arlanda, och därifrån ska dom pka 3 veckor till Thailand. Längtar såå till vår resa. Jag och A hade tänkt gå ut och käka och gå på bio när vi har barnvakt i hemmet så att säga men hur roligt är det att gå ut och käka och se en bio när man äter kolhydratfritt?!? Och att äta godis är ju liksom halva nöjet med bion...

Camilla, var fick du presenkort på massage? Jag fick en helkroppsmassage på Wilma. Ska spara den ett tag eftersom vi kommer få billiga massager i Thailand.

Annica, jag visste inte vilken storlek ni hade bestämt er för så mamma har med sig en av varje så får nu ju välja vilken ni vill ha.

Nellie säger också till när hon har ont, men ibland hittar hon på, typ kommer ihåg nån gammal "skada" och så kan hon gå omkring och säga "ajmen ont" och hålla sig i armen. Och nu är hon jättehård i magen och då skriker hon när hon ska bajsa "bajsa ont" (med läspande s, såå gulligt), och ibland lägger hon sig ner och gråter, jättehemskt

• Alice i Umeå

Hej hej!! Har just vaknat. Nu har jag helg. Tills söndag morgon i alla fall. Ska försöka passa på att städa lite innan jag hämtar Alice kl 14. Ikväll blir det en utemiddag med syrran och hennes karl, sen ska vi åka ut till deras hus och kika. 
    Har inte heller kommit igång så mycket med mitt nya liv, lite grann men har inte promenerat så mycket eller varit på Iksu. Har väl ätit ganska ok.

Vad kul det ska bli och träffa några av er i morgon. Jättebra Sofia att du gjort en presentlista, hoppas ni hinner komma.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte
    Pingu - på Själ och kropp i Holmsund, hos nån Nabila och så en summa på Wilmas. Blir själ och kropp först.
    Stackars Nellie som är hård i magen.
  • Pingulina

Camilla, har du nångång varit på Wilmas? Vet du om det är bra? Jag har ju aldrig i mitt liv varit på en behandling av nåt slag

Agneta, om Nellie inte blir mer förkyld så kommer vi, det skulle vara kul att träffas.

• litetknyte

Haha, jo, jag har varit på Wilmas två ggr. Massage en gång och fotbehandling en. Superhärligt båda grejerna verkligen. Men massagen var massa år sen så de har säkert nån ny massör... Men d e supermysigt där och de är nog duktiga.

Svar på tråden Mina goa vänner!