• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Nu har vi varit på Expo och gjort av med lite pengar

Agneta:
    Vad har ni för säng till Alice?

Annika:
    Njae, vi märker aldrig nån skillnad på Moas trötthet på kvällarna om hon så har varit inne eller ute, på ÖF eller hemma. Det är därför jag är lite skeptisk till om det verkligen blir bättre när hon börjar på dagis... Men vi håller tummarna för det Hon sover ju rätt länge på morgnarna nu när hon somnar så himla sent, men eftersom det är väldigt tydligt som jag skrev förut, att hon sover ännu sämre om hon sovit dåligt tidigare, så känns det inte bra att väcka henne heller. I morse sov hon till 8:45 men då hade hon ju varit vaken länge i går och två timmar i natt. Innan alla rutiner blev uppochner sov hon 11-12 timmar (20.00-07.00/08.00) Nu när hon har varit uppe så sent har hon kanske sovit 10 timmar per natt i bästa fall, så hon är ju skyldig en del. Just den biten blir förhoppningsvis bättre när hon börjar på dagis.

Anna:
    Första boken heter Män som hatar kvinnor.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Sara, okej, då återstår bara att hoppas att dagis gör susen

Anna, Haha, ja, fixa nageln du, det är ju viktigt Hur sent skulle det bli imorgon eftermiddag då?

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy
    Annika:
    Glömde säga det förut, vad duktig Nellie blivit på att prata

Nu efter en sån här skitnatt är det lätt att bli lite deppig och då tänker jag t ex på att Moa ju är sen med precis allt Sen med att gå, sen med att prata, pottan har hon ingen aning om vad den ska användas till osv... Hoppas för hennes egen skull att det inte fortsätter upp i skolåldern
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Sara: *kramar om*

Moa är ju inte sen med allt, tex så hon ju super duktig på att lägga pussel. Hon kan ju även lägga pussel utan knopp (även om hon behöver lite hjälp av dej) . Hon är mycket duktigare än cornelia på det. SÅ deppa inte ihop nu

Cornelia visste inte vad pottan var till förns någon dag sedan, sen var det som om hon hajade gallopen. Det kommer för Moa oxå. Ni kommer märka sådan stor skillnad på Moa när hon börjar på dagis. Det är en fördel med dagis. Dom härmar dom andra barnen.

Cornelia har lärt sig så grymt mycket där.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Pingulina

Sara, håller helt med Sussie, inte är Moa sen med allt. Men jag vet hur deppad och negativ man blir när man upplever motgångar på andra plan, har själv stora självdestruktiva (i tanken) drag och blir tokig på mig själv ibland!!

• Pingulina

Och jag håller också med om att de lär sig grymt mycket på dagis, Nellie verkligen älskar att vara där. Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag har henne på dagis trots att jag är hemma.

Nu har jag mailat min chef om ett arbetsintyg, hoppas det inte dröjer flera veckor innan hon får tummen ur. Har även mailat lite personer och frågat om dom skulle kunna tänka sig att vara min referens.

Nu blir'e lunch...

• Liloot
    Sara: Håller med dom andra, tycker inte att Moa är sen med allt! Hon är ju jätteduktig! *Kram*

Annika: Typ vid halv tre/tre tiden. Vet inte när dom stänger på fredagar?

Nu ska vi ner på stan och shoppa lite innan jag ska fixa min nagel
    Thea 060514
  • Alice i Umeå

Sara: Vi köpte en säng från IKEA som heter Hensvik. Jätte fin säng!  Och du kommer att märka hur fort hon kommer att lära sig saker från dagis, både bra och dåliga. Och jag tror också att hon kommer att vara tröttare på kvällarna, det är väldigt mycket stimulans på dagis. Alice är ju helt knäckt vid halv åtta.

Alice har kissat några gånger på pottan men inte många. Hon sitter gärna där men det händer inte så mycket. Hon får gå omkring i trosor ganska mycket här hemma men det slutar ju alltid i en "olycka". Men då märker hon faktiskt vad som händer, att det kommer kiss eller bajs. Då säger hon: OJ!! Tills slut kanske hon känner på sig att hon är kissnödig och går och sätter sig där när hon känner det. Vi kör inte så allvarlig pott träning, det är mest för att hon ska förstå vad som händer när hon kissar och inte har någon blöja på sig. Till sommaren blir det väl mer seriöst.

Nä, nu ska jag göra mig i ordning och ta bussen till stan och hämta bilen som Peter tog i morse. Grrr!! Sen när jag hämtat Alice kl 14 ska vi åka till Linda!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte
    Agneta - så där smart har inte jag tänkt när det gäller sparande åt barnen. Tåls att diskutera med maken, helt klart.

Sussie - duktig Conne.

Sara - huga. Stackars Moa och er. Hoppas det blir bättre med sovrutinerna nu, men d blir det ju. *kram*

Här har vi städat idag, och jag är på dåligt humör... röksugen och godissugen. Blääää! *tycker lite synd om mig själv*

Vinga har också börjat utöka tvåordsmeningarna till 3-4 ord ibland. Jätte kul att höra ju. Det blir lite tokig grammatik, men man kan ju inte begära hur mkt som helst. Häromdan började hon med en söt grej också; när hon ätit färdigt styr hon bort sin tallrik och säger "tatt tå mycke" (tack så mycket).
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Pingulina

Camilla, jo Nellies grammatik blir också lite tokig ibland, eller det är väl mest att hon radar upp ord efter varandra utan att böja, men det är ju så det ska vara. Och "inte" lägger hon ibland på rätt plats och ibland fel, men jag tycker hon är duktig som använder det iaf

Har du slutat röka nu efter nyår eller?

Jag har nyss ätit GOf GI-lunch: tonfiskröra, keso och en avokado. Ska äta en apelsin som efterrätt för jag är såå kolhydrat(godis)sugen. Och jag drack vatten till. Har druckt ett glas cola varje dag sen nyår för att långsamt trappa ner (och för att vi hade en flaska i kylen, se det kunde jag inte hälla bort, sjukt), och hoppas klara mig från den värsta huvudvärken.

Svar på tråden Mina goa vänner!