• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Alice i Umeå

Kom på en grej till. Våran bank kvinna sa att det är både fördel och nackdel att spara i barnens namn, hon tyckte att det var bättre att spara i föräldrarnas namn. Om de har mycket pengar sparade när de fyller 18 kan de bli nekade olika bidrag för att de har "för mycket" pengar i deras namn och eftersom man har slopat gåvoskatten så kan man spara i sitt eget namn och sen kan de få pengarna senare. Lika dant om det skulle visa sig att ens barn skulle vara en väldigt omogen skitunge som tänker festa bort pengarna den dagen de fyller 18 så kan man inte hindra dem om kontot står i deras namn.

Lite krångligt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mamma till Viktor och William

Agneta: Skönt att sluta 01.45! Det var Indienfonder som vi också sparar i! Har tänkt på det där med att dom får tillgång till pengarna när dom fyller 18.... Inte alltid så lyckat faktiskt... Kanske bättre att öppna ett konto i vårt namn istället och spara den största delen där....?

• Alice i Umeå

Ja, vi tänker lite så också, är de skötsamma så är det ju inga problem att ge dem pengar då. Det är ju ändå ingen gåvoskatt längre.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Tuttie

Det var ju en bra tanke Agneta Tror vi öppnar i vårat namn o så får vi se sen. Kanske kan göra både och.

Annika: Har oxå den sista boken men inte dom 2 första.Så det är bara låna! Vi kanske kommer förbi hos dig och ska hämta våra tosser så då kan jag ta med boken. (idag eller i helgen.)

Idag har Cornelia kissat på pottat för första gången. Hon började igår och sa att hon ville kissa, så vi tog fram pottan och då fick hon sitta där, men hon satt 2 sek o sen skulle hon torka. O så sitta igen o torka osv. O nu imorse så skulle vi göra välling , men jag säger att Mamma ska bara kissa först o hon säger..Onne (vi tror hon säger det) kissa o hon sätter sig på pottan o vill torka sig, men jag säger att hon ska vänta o några sek senare så kissar hon... Hon flyger upp och säger atten (vatten) .. Nej cornelia har kissat säger jag... O den lyckan hos henne då.. *skratt* Riktigt kul o se!

Nån som vill ses idag?

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Sussie, vad roligt med pottan

Här har vi haft en riktigt helvetsskitkväll/natt Moa har varit fullkomligt hysterisk, vi har aldrig varit med om nåt liknande förut Igår kväll så bara skrek och skrek och skrek hon i flera timmar oavsett vad vi gjorde. Till slut lyckades hon somna som genom ett under, men 3:30 var det dags igen. Hon var precis lika skogstokig då och var vaken i två timmar. Jag vet inte vad det var, hon var helt otröstlig, det spelade ingen som helst roll vad vi gjorde. I vanliga fall när vi hämtar henne på natten somnar hon ju på tre sekunder, men nu ville hon inte ens ligga i vår säng, hon skulle bara ner. Så vi lät henne gå ner och då gick hon till sitt rum och pekade på sin säng och ville ligga där, men väl i sängen skrek hon ju lika mycket som tidigare.

Det som känns så himla jobbigt är att hon inte vill veta av vare sig Magnus eller mig såna här gånger Jag önskar att jag kunde vagga henne i famnen och lugna henne, men hon blir så arg om vi håller i henne och bara stretar och slåss för att komma loss. När hon väl lugnade sig i natt ville hon hålla handen, men innan kändes det som vi var noll värda för henne

Jag antar att det är alla omkullkastade rutiner senaste veckorna som gav resultat nu. Vi har märkt tidigare på Moa att hon måste sova bra hela tiden för att sova bra, om ni förstår vad jag menar. Sover hon dåligt en dag (som igår då hon bara sov en halvtimme jämfört med 1½ som hon brukar) så strular det alltid på kvällen fast man tycker det borde vara tvärtom. Men hon verkar brås på sin mamma; blir ett ohanterligt monster när hon är trött

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Sara: Usch vad jobbigt. Hoppas verkligen att det blir bättre för er i dag. Det är jobbigt det där. *skickar en liten kram*

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • LadyInRed

Hallå! Vi har tänkt åka ut till Leos lekland om typ en timme och vill gärna ha sällskap!! Nån som är sugen??

Världens vackraste Grace 060406 & Sötaste lillprinsen Sean 070920
  • Pingulina

Linda, jag har lämnat Nellie på dagis tyvärr. Men imorgon hade jag gärna åkt...

Jag gick förbi ica när jag lämnat Nellie och köpte nyttiga saker som bönor, fullkornsbulgur, linfrön och grönsaker. Känns lagom spännande Dessutom slängde jag nyss bort nästan ett helt paket daimglass som vi hade i frysen. Det gör ont i hjärtat men jag måste, annars kommer jag äta upp det när ingen ser.

Vi har sparat pengar till Nellie under våra namn. Vi har inte tänkt ge pengarna till Nellie när hon fyller 18, möjligtvis en del om hon vill ta körkort men annars får hon pengarna senare som bidrag till egen lägenhet eller så.

Sussie, jag vill jättegärna låna boken om ni kommer förbi och hämtar tossorna!!

Sara, känner igen det du skriver bara att Nellie inte gör det på natten utan snarare innan hon ska sova. Tror det har att göra med trötthet. Det är såå hemskt när man intekan trösta utan istället gör det värre när man försöker. Men sen när utbrottet är över vill hon ju kramas och gosa.

• Pingulina

Anna, ang. att träffas imorgon så tänkte jag lite tidigare, typ på förmiddagen. Eller har du lust att fara och bada med barnen efter jobbet?

• Tuttie
    LadyInRed skrev 2008-01-03 09:42:01 följande:
    Hallå! Vi har tänkt åka ut till Leos lekland om typ en timme och vill gärna ha sällskap!! Nån som är sugen??
    Åh nej hade gärna hängt med men tar mig ju inte dit...*snyft*
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
Svar på tråden Mina goa vänner!