Sussie, vad roligt med pottan
Här har vi haft en riktigt helvetsskitkväll/natt
Moa har varit fullkomligt hysterisk, vi har aldrig varit med om nåt liknande förut
Igår kväll så bara skrek och skrek och skrek hon i flera timmar oavsett vad vi gjorde. Till slut lyckades hon somna som genom ett under, men 3:30 var det dags igen. Hon var precis lika skogstokig då och var vaken i två timmar. Jag vet inte vad det var, hon var helt otröstlig, det spelade ingen som helst roll vad vi gjorde. I vanliga fall när vi hämtar henne på natten somnar hon ju på tre sekunder, men nu ville hon inte ens ligga i vår säng, hon skulle bara ner. Så vi lät henne gå ner och då gick hon till sitt rum och pekade på sin säng och ville ligga där, men väl i sängen skrek hon ju lika mycket som tidigare.
Det som känns så himla jobbigt är att hon inte vill veta av vare sig Magnus eller mig såna här gånger
Jag önskar att jag kunde vagga henne i famnen och lugna henne, men hon blir så arg om vi håller i henne och bara stretar och slåss för att komma loss. När hon väl lugnade sig i natt ville hon hålla handen, men innan kändes det som vi var noll värda för henne
Jag antar att det är alla omkullkastade rutiner senaste veckorna som gav resultat nu. Vi har märkt tidigare på Moa att hon måste sova bra hela tiden för att sova bra, om ni förstår vad jag menar. Sover hon dåligt en dag (som igår då hon bara sov en halvtimme jämfört med 1½ som hon brukar) så strular det alltid på kvällen fast man tycker det borde vara tvärtom. Men hon verkar brås på sin mamma; blir ett ohanterligt monster när hon är trött