• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Tack för era värmande ord  Jo, jag tycker ju egentligen att Moa är duktig på många plan, men just de här stora grejerna är hon ju lite sen med och det är väl de sakerna man tänker på... Och helt rätt, Sussie, Moa är jätteduktig på att lägga pussel

Annika:
    Jag blir grymt impad av hur målmedveten du verkar vara nu! Heja dig! Själv försöker jag med metoden "sunt förnuft och lite jävlar anamma" så får vi se hur långt det räcker. Jag håller alltså inte på med nån medveten plan, men rent logiskt tycker jag att det borde gå åt rätt håll bara jag tänker aningens på vad jag äter och börjar röra på mig mer. Jag är också glad att trots mitt otroliga svullande hela december hade jag faktiskt bara gått upp ½ kilo Jag väger dock 5 kg mer än jag gjorde för ett år sen, så dem blir jag gärna av med!

Gick ut på en liten promenad nu när Moa skulle sova, men det är ju inget schyst vagnföre direkt så jag blev less och gick hem Tror knappast jag kommer upp i gårdagens 12.000 steg, men lite är bättre än inget

Agneta:
    Ja, den är jättefin! Har ni stödbräda? Många sängar som jag har sett har bara stödbräda för halva sängen vilket är helt meningslöst för vår lilla vilde

Slutligen: Jag tror också att det kommer göra Moa gott att gå på dagis. Hon kommer älskar det, det är jag övertygad om, och som ni säger så är det ju ett lärande att vara med andra barn. Får bara hoppas att hon lär sig "bra" saker

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Sara, jo, jag känner mig grymt målmedveten, har ju dessutom lite extra press på mig eftersom vi ska till Thailand om typ 7 veckor och till det är det ju ingen omöjlighet att gå ner 5 kg om jag verkligen kämpar. Måste komma igång att träna också, hade tänkt ta mig iväg idag men jag känner mig sååå seg.

Men sen när vi kommer hem från resan vill ja ju fortfarande bibehålla en fin form till sommaren så då är det bara att fortsätta kämpa, men då med lite mindre strikt diet och mer förnuft och träning.

Hensvik-sängen så fin ut förresten, ska fundera på en sån. Kan man köpa till en stödbräda tro? För Nellie far ju också runt som bara den i sängen.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy

Inför dagisstarten behöver vi nog köpa ett par regnbyxor till Moa, som hon ska kunna ha utanpå overallen. Men i affärerna finns det verkligen inga att få tag på (det finns bara fodrade den här årstiden verkar det som) så jag funderar på beställa på nätet. Har hittat ett par på H&M, men vilken storlek ska jag ta?? De finns i 86/92 (den storleken har Moa nu) och 98/104. Den större storleken känns ju som Moa kommer drunkna i, men den mindre känns ju lite väl tight! Overallen är ju 92. Vilken storlek har ni på regnbyxorna som är utanpå overallen?

• Emeraldy

En till dagisfråga (lär bli några stycken kan jag tänka mig )

Ni som har (har haft) lite varierad inkomst; anmäler ni varje månad vilken inkomst ni har? Vi skickade in en anmälan när vi bekräftade dagisplatsen, men den inkomstuppgiften stämmer ju inte nu... Det blir väl först i februari som det blir någorlunda normal inkomst här, alltså som vi kommer ha det. När måste man senast anmäla? Får man inbetalningskort för dagisavgiften?

• Alice i Umeå

Jo, vi har en stödbräda till sängen. Men den täcker ju inte hela biten, hon ska ju kunna kliva i och ur också.

Vi har ju inte lämnat någon inkomst till kommunen eftersom vi har mer än 42 000 kr tillsammans före skatt. Men jag ska lämna in eftersom jag går på havandesapspenning 1 mars.

Man får ett inbetalningskort varje månad som man betalar med räkningarna.

Idag var vi hos Linda, han är så söt Sean. Och Grace har blivit så stor. Nu ska jag snart fara och jobba. Bläää.... Jobbar ju till 05. Jag steg upp kl 10 typ, jag kommer vara helt död. Men i morgon ska jag sova jättelänge har jag tänkt. På kvällen ska vi fara en sväng till systers nya hus, de ska flytta in i helgen. Spännande!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Liloot

Hallå!

Har varit på stan typ hela dagen... det blev faktiskt långtråkigt till slut Trodde aldrig att jag skulle säga det

Var ju och fixade en nagel som gått sönder, och tror ni inte på faan att jag slår sönder en annan precis när jag kommer hem?!?! Skrikandes Suck. Tror inte jag orkar göra om naglarna sen faktiskt, det är ju såå mycket jobb med att hålla dom snygga.

Här har det också ätits nyttigt idag, åt omelett med keso till middag och CK til lfrukost och lunch.

Annika; hur gör du tonfiskröran? Något recept? Älskar ju tonfisk så det lät som nånting för mig! Heja på med GI:andet

Camilla: Skickar lite pepp till dig! Du är såååååååå duktig som slutat röka ju!

Thea 060514
  • Liloot
    Sara: jag skulle nog ta den större storleken... dom går ju att vika upp... men det  beror ju iofs på hur stora dom är i storlekarna. Thea har 86/92 på sin tror jag (köpt på Maxi btw. Kanon, har du kollar där?) och den är rätt stor ändå...

Annika och Linda: SMS:a mig imorgon om det blir något, kanske bara en lekträff hemma hos nån om det inte blir Leos lekland?
    Thea 060514

Gud vad FL är segt nu för tiden!

Sara: Jag skulle ha tagit de större. En overall "suger" mer än vad man tror! Viktor har 86/92 på sina och de är för små över overallen men nästan för stora utan den. Jag har beställt 98/104 marinblå till honom.

Jobb inatt igen sedan ledigt i helgen.... Skööööönt!

Mitt nya liv skulle ju börja i onsdags men det får vänta till på lördag för det är sååå svårt att börja något sådant när man jobbar natt. De första dagarna är ju värst och då vill man ha normala ättider för att underlätta.... Heja alla er som redan kommit igång!

Nästa vecka blir en riktig pissvecka för min del. Har 4 nätter + 2 dagars inskolning på dagen... men det går nog bra hoppas jag...

Är så laddad och nervös inför dagjobbet! Jag hoppas jag kommer trivas! Har tagit på mig 1 natt på 6 veckor bara för att komma upp i lön lite men det känns helt okej. *blablabla*

Fy vad det luktar gammpiss här!

Ska bli så kul att Moa börjar på Viktors avdelning! Du såg ju hur glad han blev också när jag sa det till honom

• Tuttie

Hallojsan!

Idag är jag barnfri på dagen för syrran ville låna lite. Skönt en stund

Men jag har tänkt städa både dammsuga osv och sedan städa bort julen. För den är över nu! Har även bytt sängkläder idag, det finns inget mysigare än att lägga sig i nybäddad säng! *me like*

Sen beror det på hur snabb jag är och när syrran kommer o hämtar så ska jag o mamma på IKSU spa. O mojsa ett tag. Simma lite o så. 

Ikväll sen ska jag ut och äta med läraren i klassen och en tjej som tyvärr fick sluta nu till jul. Hon hade ett mammavik , så det är super trist. så vi ska väl tacka av henne. 

Fullrulle hela dagen och cornelia är som en vilding idag. Hon har dock kissat på pottan idag igen, på egen begäran Kul!

Sen har hon 2 nätter nu (inte på raken) vaknat på natten och pekat på sina mjukdjur och sin stora affisch och sagt illa och varit jätte ledsen. Så om hon drömmer nå läskigt och sen tycker att det är läskigt, jag vet inte.

Sen i natt så vart hon super ledsen och sa illa flera gånger (o det säger hon när hon gjort sig illa). Och pekade på magen så jag masserade den lite och då bajsade hon ganska hårt men sen vart det bra. Så skönt när dom kan säga vad dom menar. 

♥♥Cornelia 060420♥♥
Svar på tråden Mina goa vänner!