Förbered er för världens längsta mail (som det brukar vara alltså
)
På förmiddagen har jag varit på Hedlundaskolan och träffat rektorn och läraren som haft klassen. Det började lite jobbigt, för läraren ska ju vara sjukskriven för att hon inte orkar mer (är rädd att bränna ut sig - bra av henne att säga stopp i tid!) och hon är sååå ledsen. Hon satt och grät jättemycket för hon vill verkligen inte sluta men hon känner att hon inte orkar. Det är ju inte mitt fel, men jag kände mig jättedum. "Här är jag som ska ta det jobb du egentligen vill ha" liksom.
Förutom det kändes det verkligen kanonbra. Läraren och rektorn är jättetrevliga och hela första intrycket är enbart positivt. Läraren gick igenom klassen och rutiner och vi tittade på det materiel de använder. Känns riktigt läskigt att få en 2:a eftersom jag som sagt aldrig jobbat med så små barn förut. Jag är inte van att ligga på en så "låg" nivå om ni förstår vad jag menar. Det verkar vara en rätt svår klass med en del elever som har det jättesvårt (har nätt och jämnt lärt sig läsa, kan knappt 10-kamraterna (3+7, 4+6...) osv). Många busiga pojkar som varken kan sitta still eller alltid är så snälla. Så det lär bli en del att jobba med. Men jag känner mig grymt peppad!! Trodde det aldrig, men just nu känns det faktiskt ROLIGT att börja jobba som lärare igen
Läraren verkar vara jättepedagogisk och är säkert en superbra lärare så jag känner lite prestationsångest
Det är så jobbigt om hon varit väldigt populär bland eleverna. Nåja, det får gå som det går.
På måndag är det kompetensutveckling för oss i personalen och på tisdag drar det igång på allvar. Känns skönt att jag är ledig på onsdag. Först kan jag vara med på Moas första inskolningsdag och sen kan jag förhoppningsvis jobba en massa så jag är lite förberedd på torsdagen. Antar att tisdagen mest kommer bli en "lära känna-varann"dag.
Efter jag hade varit där hämtade jag Moa som varit hos morfar med fru (de bor strax intill Hedlunda). Vi gick ner på stan och träffade Magnus och så käkade vi lunchbuffé på Eurasia. Mumsimums
Annika:
Eftersom jag bara kommer jobba 75% så kommer vi inte komma upp i maxbeloppet (så rika är inte vi
)
Regnbyxor ja... Jag kanske ska vänta lite och köpa fodrade regnbyxor som du skrev, Annika... Det var Sofia som tipsade om regnbyxor ovanpå overallen, jag vet inte om de har det som rutin på Matrisen?
Haha, jag är en lika konstig morsa som dig Annika, som tycker man kan hålla sig inne om det är taskigt väder
Anna:
Vi har kollat på MAXI efter regnkläder eftersom jag vet att ni är nöjda, men det har inte funnits när vi har kollat, men det är ju ett tag sen nu.
Sussie:
Moa härmar ofta Cornelia så hon har också börjat säga "illa", hon har dock ingen aning om vad det är
Annika:
Bra att Nellie kan säga till när hon har ont, men ledsamt att veta att hon HAR ont!
Så, nu har jag skrivit klart min uppsats