• Svar på tråden Svetlanas Fanclub
  • Fru H

Tuva, du kan bli gravid fast du ammar. Man får ju alltid ägglossning innan man har mens och mensen kan hoppa igång precis när som helst även om man ammar.

Jag har INGEN längtan efter en trea längre. Kämpar för att orka med de två jag har och har inte samvete att ens fundera på fler då.

Jo79, finska rycket, tror jag du menar

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Fru H

Så blev lilla Livan till Abrutet, i gooood tid innan äl. Jag litar inte ett dugg på attt jag känner min kropp längre, nu sitter en spiral i vägen och det känns bra. Troode jag väl aldrig att jag skulle säga.

• mejram

Oj då. Lycka till hur det än blir, Pejo. Men jag tror ju aldrig att man ångrar ett barn, hur olämpligt det än kommer.

Håller på att krevera av huvudvärk, tror det är migrän på gång. Och alvedon hjälper nada. Så nu är det sängen och godnatt. Planeringen för morgondagens lektioner får jag väl drömma fram...

Bimsan - det är så skönt att inte känna minsta längtan efter lyxshopping. Skriv så mcket du orkar, jag är helnöjd med min hemmasydda ryggsäck och vill inte byta den mot cremefärgat läder med guld för allt i världen

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Themis

Fru H: Om nåt ska göras överhuvudtaget så ska det göras ordentligt, men jag är nog egentligen mest fascinerad av hur människor hanterar överflöd. Vilka summor gör att de reagerar på en prislapp och hur olika ter sig livet för dem pga det?

mejram: Såklart-alla vill väl ha saker som i vardagen sänder budskap som känns rätt för en och som man tycker om?

Och det är nog också en anledning till att jag i slutänden trots allt bara har köpt en dyr handväska på fem Londonresor. Jag kan oftast se mig mätt på prylar utan att handla men jag tycker om att ha valmöjligheten och man kan inte välja om man inte vet vad som finns. Mycket snack men lite hockey alltså, jag tycker bara om att beskriva saker.
    --
    Det nya året knallar vidare mot nya släkttrauman:

Svärmors jul var inte så kul för varken vi eller den familj som bäst står ut med henne var hemma mellan jul-nyår. Så nu var det segra eller dö som gällde med julgransplundringen, vilken innebär att hon serverar torra bullar med tveksamt pålägg och fuktskadat te, och sen får barnen slåss om några lessna tyska chokladgranar med 80% kokosfett i, ungefär.

Jag är fortfarande lika förvånad varje gång, hur lyckas man få helt vanliga saker som bröd och smör att smaka trist?

De matvaror som hon handlar ger upp allt hopp om liv och värdighet redan i Ica-kassen känns det som. Så i år hade därför samtliga släktingar utom vi lyckats ursäkta sig från att köra 6-8 mil för att få suga på ramarna på tjugondagen, men si hon ger sig inte så lätt!

Mannen konstaterade igår lakoniskt att hon nu höll på att ändra julgransplundringen till nästföljande söndag och att det var synd om oss varpå jag sa att det väl är ännu mer synd om de som nu måste hitta på en nödlögn till...

För övrigt är vi dåliga föräldrar nu igen eftersom vi vill åka på min väns 35-årsfest (en tidig barnvänlig after work), "för det kan ju inte alls ligga i Alexanders intresse!".

Håhåjaja... *räknar dagar till flytt*

• Mumu

...och ännu mer känner jag lika som mejram efter att ha sett Outsiders ikväll. Okej, leta sopor är inte min grej, men jag håller SÅÅÅ med de kloka människor som för länge sedan insett att den konsumtionsnivå vi här i västvärlden håller, inte är hållbar alls i längden. Hos mig är det där ett ständigt gnagande samvete, för jag är tyvärr en Konsument. Längtar alltid efter nytt och vill ha mer. Så jag vet ju att jag bidrar till skiten själv, i allra högsta grad. Det var väl det som fick mig att knäppa på tv:n ikväll, något vi sällan ägnar oss åt för tillfället.

Sen ska jag ju villigt erkänna att jag också skulle besöka Harrods om jag kom till London. Absolut ! Som sagt, jag är en Konsument. Och så tycker jag också att såna där fenomen är extremt roliga att iaktta och uppleva. När jag var liten och mamma var till London och Harrods så hade de som nån slogan att de hade vad som helst som man ville ha. Det jag hade önskat mig var Barbapapa-märken, men det hade de inte .

Avbrutet, finska rycket, whatever. Sånt vågar jag mig inte på. Jag är en alldeles för planerande människa för att våga mig på något som kan leda till... en extra bebis ... men... skulle det vara så farligt egentligen? Inte kanske nu, men om några år..? Ja, vi har då inte sagt definitivt nej till en trea, men just nu är Milla så liten att jag liksom inte funderar i de banorna alls.

Milla. Står och går runt möbler, går med en om man håller henne i en hand, om än med viss möda . Älskar att dansa, dansa, dansa och vinkar åt allt. Säger mamma, pappa, Abbe (Bfwe ), gris (chhhss ), Popa, napp och lite annat. Har redan gått över till en tupplur per dag om man inte lurar henne att sova lite till genom en extra promenad eller biltur. Hon är så stor redan!

Imorgon börjar allvaret för Abbe igen. Jag hade helt glömt bort att förbereda honom, så när sambon nattade och nämnde att det var dagisdag imorgon så blev han faktiskt lite ledsen och sa att han inte ville . Det gick över fort och han kommer garanterat tycka att det är skitkul imorgon, men jag fick lite dåligt samvete för att jag inte förberett honom. Han älskar ju dagis, så lite värmer det att han trivs så bra hemma med mig och Milla också ...

Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • Mumu

Precis Bimsan, du tog orden ur munnen (tangentbordet ?) på mig! Det är så intressant att se hur människor hanterar överflöd! Och man skulle vilja se dem i deras vardag också, vara en fluga på väggen.

Nä, fy på er! Åka på after work, DET kan ju inte ligga i hans intresse ! Men... frågan är ju vad som egentligen ligger i ett barns intresse? Och ska man bara rätta hela sitt liv efter vad som är intressant för barnet, eller KAN man kanske hitta en förnuftig balans mellan aktiviteter som är givande för barnen OCH aktiviteter som är givande för föräldrarna? Måste allt vara superroligt för barnen jämt? Kan det till och med vara så att det är lite nyttigt att få vara med på de vuxnas grejer då och då, ÄVEN om det till och med är lite småtråkigt en stund för barnet? Kan det kanske vara så att om man BARA gör det barnen vill och behöver precis, precis hela tiden, och helt lägger av med allt som man vill göra bara för sin egen skull, så blir man jävligt bitter och barnet kanske växer upp till en... ja vadå?

Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • Pejo

Tack för ert stöd.

Vi får väl se hur vi gör, just nu går tankarna lite åt om vi orkar. Vi har ju drabbat av 3½ års kris här.. en stor kille som piper o gråter o skriker o blir tvärsur när inte livet går hans väg + en lillebror som springer o bråkar med storebror... Den är min säger lillebror om Jakobs grejor o det accepteras ju inte utan minst munfight.

Jag inser att det är en period, men det kommer ju fler perioder genom det hela.

Samvetet gäller egentligen nog snarare mot vårt förhållande än mot själva mannen, vill ju komma igenom med ett levande förhållande på andra sidan så att säga, ingen skuld är lagd på någon varken från min sida eller makens. Vi har nog inställningen att har man sex så kan det bli barn... Därav har maken skämtsagt att numera kan vi aldrig ha sex mer....

Många tankar återstår, enligt min högst preliminära uträkning skulle det vara BF 1 Sept 2008....

Vi får väl se hur det blir, vägrar ropa hej efter förra gången ...

---

läser oxå med intresse om dina extravaganza shoppingturer i London, men konstaterar att det är nog inget för mig. Har lite problem med hur man kan lägga ner 5000 på en väska...

---

Men nu ska denna slitna människa gå o sova sött i sin säng... En stund iaf, tills förmodligen Jakob vaknar av sin hemska hosta!

Önskar er alla en riktigt god natt!

• Pejo

Hej hopp igen,

Ni förstår väl vad ni gör när ni inte är här? Ni tvingar ju mig att arbeta en hel dag utan ha något annat intressant att läsa...

Men nu tvingar ni ju mig att gå o bada med barnen

Ha en trevlig kväll

• Fru H

Oj, hoppsan.. så ringde läraren jag ska vicka för flera dagar nu i januari inför hennes barnledighet och undrade om jag var utbildad lärare, och om jag kunde tänka mig att ta klassen, om det blev aktuellt (ingen övertalig eller någon annan var påtänkt redan) På favvoskolan. Vik från februari tills i juni. Ehhh.. varför skulle jag vara intresserad av det?

Fast ärligt, det är en lönefråga också. Jag jobbar inte heltid för skitlönen till timpenning jag har nu. Och dessutom.. vill jag jobba heltid? Med en sexa? Hmm.. nu fick jag något att fundera över..

Stackars lilla Alexander, vilka egocentriska föräldrar han har! Ta med honom på vuxentillställning, så han lär sig om umgängesliv. Kanske har han lite tråkigt en stund. Eller så finns det andra barn där att röja runt med. Spelar ingen roll, mamma och pappa Bimsan borde verkligen tänka om.

Ett motto att spara som favorit: Upplev så lite som möjligt!

Men Milla, vad stor hon har blivit!

Pejo, jag förstår precis vad du menar! Om att det är förhållandet du värnar när du tvekar. Jag vill inte låta negggig nu, men jag tycker du det är bra att du ser fler aspekter än den rosaskimrande och är realist. Fast jag som inte tror på ödet över huvud taget börjar nu ändå fundera på om det inte är meningen med ett barn till i er familj trots allt

Svar på tråden Svetlanas Fanclub