• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-04 09:34:09 följande:
    Jag har ju 18 månader mellan mina och står i valet och kvalet om jag ska lägga dem i samma rum snart. Det är ju som att välja mellan pest eller kolera känns det som just nu. Ska de väcka varandra eller vara omöjliga att få att somna om samtidigt?! Att natta dem själv är jag bra på, sambon är ju borta mycket så jag måste, det värsta är när de vaknar på natten...
    Ja det är väl bara att testa antar jag. Du kan ju alltid byta tillbaka om det inte skulle funka. Oj strongt att ta hand om tre dygnet runt själv! Jag tycker det kan vara lite kämpigt ibland när jag har mina twins dygnet runt själv.
  • Applemum

välkommen familytime!
    Tycker verkligen att du ska försöka åka bort en natt. Risken är väl kanske att du vaknar regelbundet ändå av ren vana men å andra sidan så är du väl helt slut... Men att få samla kraft en natt kan ge så otroligt mycket tålamod för att ta tag i en kur eller bara klara vardagssysslorna bättre.

åååå mamsnest vi kommer också behöva lägga Rut i samma rum som Hjalmar. kommer väl iof börja när hon börjat m välling först. Usch bävar....
    M
    in pappa (som säkert sluppit all nattvaka m mig å mina tre syskon) försöker trösta mig med de naiva men ändock LITE tröstande orden "Du kommer kunna hämnas när dina barn e tonåringar!"

pasadena
    E lillan friskare?

Det verkar som om många barn haft en svacka annars de senaste dagarna! Planeterna? Eller rätt å slätt sjukdomar? Hjalmar vaknade 6 gånger i natt... Å eftersom min kille har börjat jobba igen så blir det bara en kort vila för mig mellan 7 och 8,40.

kramar

• Applemum

Ska vi göra en lista? I en annan tråd? Så att vi kan följa varandra även om det börjar gå bättre? Annars kanske man hoppar av tråden när barnen börjar sova och vi behöver väl solskensberättelser? Höra knepen som funkar...

• Applemum

Skapar en tråd o lägger in den i den här trådstarten...

• LillaNenne

Jag har en 4 månaders som inte sover mycket på dagen. Hon vägrar somna på kvällen inatt var kl 1:15 när hon somnade är glad och pigg tills dess. Sedan sover hon till 6 vaknar äter och somnar om igen till 9. Varför somnar hon så sent?

Kajsas mamma
  • Fusion

Vi har en snart 5 månaders pojk som det har varit en tuff tid med..
    han hade kolik sen födseln och efter 3½ månad så har det börjat bli bättre , men det var tuffa månader jag (mannen) jobbar skift så att min sambo har fått tagit den största smällen då jag behöver att sova, men när jag har varit hemma så har hon fått sova ikapp så gott det går...
    varje gång han har haft en bra natt sovit 3 timmar i sträck har man hoppats att det ska vända för att sen natten efter vara värr en vanligt...
    Nu är koliken över men han har oroliga nätter vaknar 1 gång i timmen och skriker men somnar snart om igen om man får trösta han lite...

Ibland undrar man vad man har gett sig in på ,men varje gång man får ett leende tillbaka så uppväger det allt..

• siabellon
    Fusion skrev 2008-01-04 10:43:48 följande:
    Ibland undrar man vad man har gett sig in på ,men varje gång man får ett leende tillbaka så uppväger det allt..
    Det är ju precis så det är! Man kan vara så uppgiven på natten o vilja sälja honom på loppis tom o så blir det morgon o man får världens leende av den lille marodören, då spelar ingenting nån roll!

• lottiec

Hej !!

Nu har jag haft min son hos mormor i 2 nätter.
    Planerade att få sova och ha det skönt efter massvis med sömnlösa nätter.....
    Men man ska aldrig planera.....
    Tror ni inte att jag åkte på magsjukan och fick vara vaken hela nätterna ändå.....Gråter
    Det är nog meningen att jag ska vara hur trött som helst för jämnan...

Helena

• Fusion
    siabellon skrev 2008-01-04 11:34:42 följande:
    Det är ju precis så det är! Man kan vara så uppgiven på natten o vilja sälja honom på loppis tom o så blir det morgon o man får världens leende av den lille marodören, då spelar ingenting nån roll!
    har nästan varit på gång och ska sätta ut han på blocket till och med....hehe
  • Moppan

I sex månader är det längsta jag sovit i sträck 2.5 timmar. Klart man är trött och innan tröttheten tar över visheten har jag bestämt mig för att ta tag i nätterna för att få några timmar till. Min förste sov också hackigt, men när han var tio månader bestämde jag mig för att det inte gick längre. Sedan dess sover han 12 timmar i sträck varje natt. Det finns alltså hopp, och ja, jag tror på och använder mig av ett slags fem-minutersmetod. Förutsatt att barnen äter som de ska och mår bra, kan nog min lille sova en fem-sex timmar på raken. Hoppas alla ni i denna tråd finner ett sätt och orkar hitta och fullfölja de vägar ni finner vara bäst för er och er familj. Lycka till!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!