• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Mamasnest
    lillasnövit skrev 2008-01-03 14:00:00 följande:
    *vinkar* Jag är på Lönar sig säkert bättre än jobbet man har idag!!
    Det måste det göra eftersom mitt "jobb" är att vara hemma med barnen. Jag har varit hemma i över 2 år och ska vara hemma i drygt 1½ till, sen kör vi tjejer!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

Fast jag kan tjuvstarta så hänger ni på sen då

• Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-03 13:49:49 följande:
    Pasadena: Ha ha, det låter nästan som mina planer på att öppna en klinik som säljer hinnsvepningar till gravida som har tröttnat. Vi kanske skulle öppna ett ställe som hjälper föräldrar med lite av varje?
    Hinnsvepning funkade dock inte på mig haha Men sömntips motages tacksamt inatt höll de oss vakna stup i kvarten bokstavligt talat!
  • lillasnövit
    Pasadena skrev 2008-01-03 14:04:44 följande:
    Fast jag kan tjuvstarta så hänger ni på sen då
    Jag har redan smygstartat jobba nån dag i veckan, börjar helt i mars.
    Websida dit man kan ställa frågor?? www.desperataforadrar.se????
  • lillasnövit

Glömde visst ett "l" i adressen.....jaja kan väl alltid skylla på sömnbrist!

• Mamasnest
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-03 14:06:17 följande:
    Hinnsvepning funkade dock inte på mig haha Men sömntips motages tacksamt inatt höll de oss vakna stup i kvarten bokstavligt talat!
    Jag har aldrig hunnit prova hinnsvepning eftersom jag slrämt ut ungarna innan BF.
    lillasnövit skrev 2008-01-03 14:08:08 följande:
    Jag har redan smygstartat jobba nån dag i veckan, börjar helt i mars. Websida dit man kan ställa frågor?? www.desperataforadrar.se????
    Vad ska vi säga när folk undrar hur de ska få bebisarna att sova då? "Ingen aning, våra barn sover heller inte"
    Trebarnsmamma på heltid
  • lillasnövit
    Mamasnest skrev 2008-01-03 14:10:32 följande:
    Vad ska vi säga när folk undrar hur de ska få bebisarna att sova då? "Ingen aning, våra barn sover heller inte"
  • Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-03 14:10:32 följande:
    hahahaha exakt
  • Mamasnest

Gud vad skönt att kunna skratta åt eländet ibland.

Lillan sover än, har sovit i över 2 timmar nu. Kanske borde väcka henne?`!

Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-03 14:19:01 följande:
    Gud vad skönt att kunna skratta åt eländet ibland. Lillan sover än, har sovit i över 2 timmar nu. Kanske borde väcka henne?`!
    är du galen, låt henne sova för 17 gubbar!!
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!