• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Pumanprinsen

Hej!

Undrar om ni har nåt bra tips om vart man som tjej ska gadda namn nånstans? Dvs min mans...

Vi kommer att göra varandras namn, har pratat om handleden men är osäker på det för mig pga av jobb. Vill gärna ha förslag

En annans sak med... Fick i julklapp av min man presentkort till att tatuera ögonbrynen vilket jag blev överlycklig av!!!

Någon som har gjort det tidigare?

• KaffeSandra
    Pumanprinsen skrev 2007-12-27 16:48:32 följande:
    Hej!Undrar om ni har nåt bra tips om vart man som tjej ska gadda namn nånstans? Dvs min mans...Vi kommer att göra varandras namn, har pratat om handleden men är osäker på det för mig pga av jobb. Vill gärna ha förslag En annans sak med... Fick i julklapp av min man presentkort till att tatuera ögonbrynen vilket jag blev överlycklig av!!!Någon som har gjort det tidigare?
    Oj, finns massor av ställen. Kanske ryggen?
  • Pumanprinsen

Har redan en stor drake där

KaffeSandra skrev 2007-12-27 16:53:09 följande:
    Oj, finns massor av ställen. Kanske ryggen?
  • KaffeSandra
    Pumanprinsen skrev 2007-12-27 16:55:25 följande:
    Har redan en stor drake där
    Aha, då funkar det ju inte, hehe. Kanske benet, eller typ höften, ljumsken.
  • Singoalla74

Jag skulle aldrig gadda makens namn på kroppen.. det säger vi båda två att nää. Har däremot sett dom som gjort det på handleden.
    Barnens namn däremot skulle jag kunna gadda in.

Hej!Undrar om ni har nåt bra tips om vart man som tjej ska gadda namn nånstans? Dvs min mans...Vi kommer att göra varandras namn, har pratat om handleden men är osäker på det för mig pga av jobb. Vill gärna ha förslag En annans sak med... Fick i julklapp av min man presentkort till att tatuera ögonbrynen vilket jag blev överlycklig av!!!Någon som har gjort det tidigare?
  • Pumanprinsen

För luska lite på det där...

KaffeSandra skrev 2007-12-27 16:59:19 följande:
    Aha, då funkar det ju inte, hehe. Kanske benet, eller typ höften, ljumsken.
  • Pumanprinsen

Men det skulle jag kunna...

Singoalla74 skrev 2007-12-27 16:59:21 följande:
    Jag skulle aldrig gadda makens namn på kroppen.. det säger vi båda två att nää. Har däremot sett dom som gjort det på handleden.Barnens namn däremot skulle jag kunna gadda in.
  • Valkyriah
    Handleden tycker jag verkar väldigt vanligt att ha just namn på.
    Nacken kanske?eller på musen
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    Singoalla74 skrev 2007-12-27 16:59:21 följande:
    Jag skulle aldrig gadda makens namn på kroppen.. det säger vi båda två att nää. Har däremot sett dom som gjort det på handleden.Barnens namn däremot skulle jag kunna gadda in.
    Finns ju cover up om det skulle skita sig
    Vi ska tatuera in varandras namn längre fram,vet bara inte var än riktigt
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Singoalla74

Joo det finns ju men nej inte för vår del. Trots våra 17 år tillsammans så avstår vi det.
    Däremot ska jag försöka klura ut nåt ställe att gadda in barnens namn.
    Har sett en jättecool gadd med namn som går i en spiral.

Valkyriah skrev 2007-12-27 17:02:09 följande:
    Finns ju cover up om det skulle skita sig Vi ska tatuera in varandras namn längre fram,vet bara inte var än riktigt
Svar på tråden STORA tatueringstråden!