• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    Singoalla74 skrev 2007-12-27 17:25:53 följande:
    Joo det finns ju men nej inte för vår del. Trots våra 17 år tillsammans så avstår vi det.Däremot ska jag försöka klura ut nåt ställe att gadda in barnens namn. Har sett en jättecool gadd med namn som går i en spiral.
    Ja,har ju sonen namn på baksidan av vaden i en ganska enkel stil eftersom den ska byggas på efterhand
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • aihpoz

Jag ska göra min sambos namn i nacken..dock inte så stort..ca 5cm bred/lång kommer den bli..Men jag gör det inte för att han just är min sambo..han råkade bara vara den person som fick mitt liv att vända..

• Nelly78
    aihpoz skrev 2007-12-27 18:22:23 följande:
    Jag ska göra min sambos namn i nacken..dock inte så stort..ca 5cm bred/lång kommer den bli..Men jag gör det inte för att han just är min sambo..han råkade bara vara den person som fick mitt liv att vända..
    Så fint. Jag är annars 'mot' att tatuera in partnerns namn men det lät så fint det du skrev. Jag har dotterns namn + lite text i nacken, ner på ryggen.

Lycka till!
    ♥Mami Älskar Sin Ida♥
  • aihpoz
    Nelly78 skrev 2007-12-27 22:06:08 följande:
    Så fint. Jag är annars 'mot' att tatuera in partnerns namn men det lät så fint det du skrev. Jag har dotterns namn + lite text i nacken, ner på ryggen.Lycka till!
    Hehe..jaså lät det fint..det var kul att höra..jo jag är väl egentligen inte något stort fan av att tatuera in namn,utöver sitt eget eller ens barn..men som jag skrev tidigare,detta göra jag inte för att han är min sambo..jag kommer alltid minnas honom oavsett vad som händer mellan oss i framtiden,jag VILL minnas honom..just för vad som skedde i mitt liv när jag mötte honom..
  • LillaLulla

aiphoz - det är bara upp till dig vad du väljer att tatuera, det ska inte du försvara. Tycker att det låter fint!

Nobodys fool - vad har du där från förut då?

Nelly - gör det så ont som det sägs att tatuera på ryggen/ryggraden? Har skrivit det tidigare i tråden, men jag skulle gärna göra något där... Är dock lite rädd för att det ska vara helvetiskt, min lilla kisse på armen gjorde inte alls ont.

• Nelly78
    LillaLulla skrev 2007-12-28 00:40:55 följande:
    aiphoz - det är bara upp till dig vad du väljer att tatuera, det ska inte du försvara. Tycker att det låter fint!Nobodys fool - vad har du där från förut då? Nelly - gör det så ont som det sägs att tatuera på ryggen/ryggraden? Har skrivit det tidigare i tråden, men jag skulle gärna göra något där... Är dock lite rädd för att det ska vara helvetiskt, min lilla kisse på armen gjorde inte alls ont.
    Jag blev positivt överraskad när jag gjorde min! Jag är livrädd för nålar, blod och allt som har med smärta att göra. Jag har en tatuering på handleden som jag gjorde för en massa år sedan.

Jag var livrädd nu när den i nacken/på ryggen skulle göras. Men! Det gjorde inte ont! Klart, det kändes men absout inte så jag inte stod ut. Det är isåfall konturerna som känns lite lite mer. En fördel är ju att man inte ser det heller...iallafall för mig
    ♥Mami Älskar Sin Ida♥
  • MalinGBG
    Nelly78 skrev 2007-12-27 22:06:08 följande:
    Så fint. Jag är annars 'mot' att tatuera in partnerns namn men det lät så fint det du skrev. Jag har dotterns namn + lite text i nacken, ner på ryggen.Lycka till!
    Tänkte precis skriva ett inlägg om en tjej jag såg härom dan. han hade en tatuering precis där du verkar ha med nån liten text på 2 rader. Vet inte vad det var för språk men jag tror det var latin. Tyckte det såg otroligt vackert ut med en tatuering där. Speciellt när man har en såpass djup urringning som hon hade på ryggen.
    Har du bild på din?

Tycker även att Viktoria Beckhams tatuering på ryggraden är grymt fin.
    http://hebrewtattoo.net/images/victoria_beckham_tattoo_2_big.jpg
  • MalinGBG

Är väldigt nyfiken på vad det betyder! Nån som har nån aning??  Hebreiska är det va??

• LillaLulla

Lillstrumpa - jo, det betydde visst något med att hennes älskade alltid ska älska henne... Äh, återkommer efter lite googlande.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!