• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • KaffeSandra
    aihpoz skrev 2007-12-26 22:32:06 följande:
    Det var fint..men kändes dock lite "vanlig",jag ska ha över hela underarmen och ett namn på 6bokstäver..
    Tack. Jaha, okej. Då funkar ju inte det kanske. Svårt det där med att välja stil tycker jag.
  • aihpoz
    KaffeSandra skrev 2007-12-26 22:37:17 följande:
    Tack. Jaha, okej. Då funkar ju inte det kanske. Svårt det där med att välja stil tycker jag.
    Ja det är skit svårt..din stil skulle passa att ha i nacken,iaf för mig..eller foten..har kollat på en massa stilar men hittar ingen jag gillar..
  • KaffeSandra
    aihpoz skrev 2007-12-26 22:40:21 följande:
    Ja det är skit svårt..din stil skulle passa att ha i nacken,iaf för mig..eller foten..har kollat på en massa stilar men hittar ingen jag gillar..
    Nej, det ska ju va en stil som man faller för direkt. Då vet man att det är rätt.
  • aihpoz
    KaffeSandra skrev 2007-12-26 22:41:45 följande:
    Nej, det ska ju va en stil som man faller för direkt. Då vet man att det är rätt.
    Precis..speciellt tycker jag om den ska sitta så synligt som på underarmen..
  • Pernilla19

Har tatueringar sen tidigare, men nu funderar jag på att göra en till, vid nacken, typ vid hårfästet strax bakom örat, någon som har gjort runt stället å hur känns det? De andra 2 gjorde ju inte ont i skulderbladet å vristen.

• Valkyriah
    Pernilla19 skrev 2007-12-27 00:35:44 följande:
    Har tatueringar sen tidigare, men nu funderar jag på att göra en till, vid nacken, typ vid hårfästet strax bakom örat, någon som har gjort runt stället å hur känns det? De andra 2 gjorde ju inte ont i skulderbladet å vristen.
    Har en i nacken,känns inte så farligt,mest jobbigt att det urrar i hela huvudet
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • sstl

Ska göra en gaddning när vi fått våra tre barn, vill ha deras namn och födelse datum.
    Men funderar över vart jag ska sätta den, vill ha den synlig. Det är rätt fullt på min kropp, på benet kan man ju sätta den med då syns den ju inte.
    Funderar på att sätta den på under armen. Skulle vilja ha motivet rund armen men har inte så stora armar så det kommer bara se skumt ut. Eller skriva från armbågen och ner till handleden.
    Är det nån som har en sån typ av gaddning jag kan kika på????

Älskar mina pojkar
  • KaffeSandra
    sstl skrev 2007-12-27 11:30:11 följande:
    Ska göra en gaddning när vi fått våra tre barn, vill ha deras namn och födelse datum. Men funderar över vart jag ska sätta den, vill ha den synlig. Det är rätt fullt på min kropp, på benet kan man ju sätta den med då syns den ju inte.Funderar på att sätta den på under armen. Skulle vilja ha motivet rund armen men har inte så stora armar så det kommer bara se skumt ut. Eller skriva från armbågen och ner till handleden.Är det nån som har en sån typ av gaddning jag kan kika på????
    Jag har min dotters namn och födelsedatum på underarmen. Men, det hade nog inte funkat så som jag har gjort om det är tre barn. Men, du kan ju titta i galleriet om du vill se.
  • sstl
    KaffeSandra skrev 2007-12-27 14:54:57 följande:
    Jag har min dotters namn och födelsedatum på underarmen. Men, det hade nog inte funkat så som jag har gjort om det är tre barn. Men, du kan ju titta i galleriet om du vill se.
    Har kikat på din gaddning och nja funkar nog inte med tre kidz. Ska nog ha dem skrivna på höjden från armågen till handleden, i tribal bokstäver. Ja men det är en stund kvar innan jag kan lägga mig under nålen.
    Hi hi tackar, ryggen är inte 100% klar än.Ska lägga till lite mer tribals och nån blomma till . Men man blir la aldrig färdig när man väl börjat.
    Älskar mina pojkar
Svar på tråden STORA tatueringstråden!