• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mr Tommy

Verkligen: ta upp det med en tatuerare, han/hon lär ju veta. om inte annat så han nog ta reda på det åt dej. själv så vet jag inte heller

• mjuik

Verkligen: heej snygging!
    Kolla hos tatueraren, de jag har varit hos har haft böcker med tecken i som man kan kolla i.

En gång när jag satt på Viking i Linköping och tatuerade mig kom det in en tjej med sin mamma.
    Hon ville tatuera det kinesiska tecknet för lycka men visste inte riktigt hur det såg ut.
    Tatueraren tog fram en bok, suckade lätt och sa "sidan 57".
    Undrar om hon var ensam med att vilja ha det tecknet =)

• Verkligen

hej finaste cullyheeesten..=)
    Jag ska till V-ås i morrn så då ska jag konsultera tatueraren..Och hoppas att denna kan hjälpa mig med upplägget..=)

mjuik skrev 2008-02-25 14:37:11 följande:
    Verkligen: heej snygging! Kolla hos tatueraren, de jag har varit hos har haft böcker med tecken i som man kan kolla i.En gång när jag satt på Viking i Linköping och tatuerade mig kom det in en tjej med sin mamma.Hon ville tatuera det kinesiska tecknet för lycka men visste inte riktigt hur det såg ut.Tatueraren tog fram en bok, suckade lätt och sa "sidan 57".Undrar om hon var ensam med att vilja ha det tecknet =)
  • Mr Tommy

verkligen. Lycka till och hoppas att du hittar ditt motiv.

• Verkligen

Tack tack..Jag tror det blir bra.. Är massa saker som ska på plats..Vill bara få in ett karmatecken i smeten, men som sagt..Ska dit imorrn. Kan knappt bärga mig innan hela armen är klar..:-P

Mr Tommy skrev 2008-02-25 15:12:13 följande:

verkligen. Lycka till och hoppas att du hittar ditt motiv.
  • Mr Tommy

verkligen, de kommer att blir skitbra

Viffy. jag hittar ingen bra bild med en orkide och en tribal bakom. har letat som attan :P men inget, bara vanliga bilder på orkideer som man kanske kan lägga nån vanlig tribal bakom, kanske funkar ?

• leijha

Nu är det gjort! Jag vågade köra under båda nyckelbenen,o det blev skitsnyggt!

• Mr Tommy

Hur vågar du då skriva i tråden att det är gjort utan att lägga upp bilder i ditt galleri klart att man blir nyfiken ju

Svar på tråden STORA tatueringstråden!