• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Ballongen07

Hej hej... Här har ni en som är galen i tattueringar här me När min kropp har blivit normal igen ska jag evetuellt gadda höften å evt ryggen om jag e nöjd me d tattueraren ritar upp å så..

Va roligt att hitta en tråd om ettav mina största intressen

Kramar

Nu har våran Elias äntligen kommit.
  • piratedoll

Jag hoppar in.

Har några stycken men många många fler ska det bli. Tänker fylla armarna o benen med diverse motiv. Göra magen och en chestpiece. Och fötterna samt händerna. Och vänstra handens fingrar (högra har jag redan). Plus öronen.

Vill göra ansiktet men vet inte om det är så populärt eftersom jag ska bli sjuksyrra.. :-/

Jag gillar old school och new school. Älskar maori. Och gillar hemmabyggen. Hälften av de jag gjort är ditpillrade av kompisar. Billigt o bra :)

Jag är väldigt kräsen, gillar bara dessa stilar (på mig själv o andra).

Jag blandar snyggt med slitet. Dom som är gjorda på studio ska ju vara snyggt gjorda. Hemmabyggena är politiska grejjer främst och det spelar mig ingen roll att det blir lite spretigt o dant. Så jag är både kräsen och icke kräsen :) Hmm

finns en bild i mitt galleri om ngn e intresserad (gnäll om ni vill, ni behöver inte tycka det är snyggt, ser det mer som en stil än att det ska vara estetiskt vackert ).

Min studiotatuerare är en tjej, hon är GRYM !

nu vaknar barn--

• piratedoll

Denna kvinna är en bland de snyggast tatuerade människorna jag ngnsin sett. Alltså helheten som sådan.
  • logg81
    piratedoll skrev 2007-12-28 02:06:44 följande:
    Denna kvinna är en bland de snyggast tatuerade människorna jag ngnsin sett. Alltså helheten som sådan.
    Men aj som 17 att gadda sig i ansiktet!!!!
  • meic
    snuvig skrev 2007-12-28 02:17:25 följande:
    nån som vet hur det blir att tatuera över ärr?
    Det är lite olika, beror mycke tpå hur ärret är, och vad det är för tatuering. Större ärr kan det vara svårt att få det att bita på, då strukturen är annorlunda än vanlig hud. Om det är ett litet ärr så brukar det inte vara några problem alls, de gånger som det "bråkar" är om det är större, räfflat eller upphöjt.
  • Pumanprinsen

Valkyriah - Musen! ja! varför inte

Naken var ett bra förslag med...

aihpoz skrev 2007-12-27 22:38:51 följande:
    Hehe..jaså lät det fint..det var kul att höra..jo jag är väl egentligen inte något stort fan av att tatuera in namn,utöver sitt eget eller ens barn..men som jag skrev tidigare,detta göra jag inte för att han är min sambo..jag kommer alltid minnas honom oavsett vad som händer mellan oss i framtiden,jag VILL minnas honom..just för vad som skedde i mitt liv när jag mötte honom..
    Jag känner också ett speciellt band till min man som jag aldrig tidigare känt eller haft med någon annan.
    Så jag förstår helt vad du menar.
  • Pumanprinsen

Nacken ska det stå! Hahahah

• pummsan

kikar in lite här jag också.... har några stycken och planerar flera.....

• Nelly78

Absolut! Här kommer bilder när den är precis nygjord.

♥Mami Älskar Sin Ida♥
Svar på tråden STORA tatueringstråden!