• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla
    Lillstrumpa83 skrev 2007-12-28 01:12:49 följande:
    Är väldigt nyfiken på vad det betyder! Nån som har nån aning??  Hebreiska är det va??
    Ah, hittade det!

"Jag är min väns och han är min", enligt aftonbladet:

www.aftonbladet.se/nojesliv/article400593.ab
  • logg81

Här har ni en till tattueringsgalen toka! Om några månader är det dags att beställa ny tid för en alldeles ny tattuering.

• LillaLulla
    Lillstrumpa83 skrev 2007-12-28 01:20:01 följande:
    Shit va snabb du va då!
    Ja, undertecknad har ju googlat en och två saker förut...

Nelly - jaa-ha... Antar att jag själv får ta reda på hur ont det gör!

logg81 - och vad blir det då? *nyfiken*
  • MalinGBG

Har gjort 2 iår. Senast i oktober. Ändå vill jag bara ha meeer  Men jag ska ta och hålla mig ett tag nu. Till nån gång nästa år iaf Oskyldig 
    Annars lär man väl se ut som en färgklump när man e gammel o grå. Haha!

• LillaLulla
    Lillstrumpa83 skrev 2007-12-28 01:27:22 följande:
    Har gjort 2 iår. Senast i oktober. Ändå vill jag bara ha meeer  Men jag ska ta och hålla mig ett tag nu. Till nån gång nästa år iaf  Annars lär man väl se ut som en färgklump när man e gammel o grå. Haha!
    Jag vill också ha fler. NU! Har startat en egen tatueringskassa, men maken är och nallar ur den konstant. Ska bygga någon sorts fälla eller nåt... Och sen blir det gadda av!
  • logg81
    LillaLulla skrev 2007-12-28 01:24:12 följande:
    Ja, undertecknad har ju googlat en och två saker förut... Nelly - jaa-ha... Antar att jag själv får ta reda på hur ont det gör! logg81 - och vad blir det då? *nyfiken*
    Det blir min dotters namn i nacken... Det som är jobbigt är bara att hitta rätt stil på texten. Tattueringen ska ju sitta där ett tag så man vill ju ha den perfekt...
  • LillaLulla
    logg81 skrev 2007-12-28 01:29:08 följande:
    Det blir min dotters namn i
    nacken... Det som är jobbigt är bara att hitta rätt stil på texten.
    Tattueringen ska ju sitta där ett tag så man vill ju ha den perfekt...
    O ja, jag vet hur svårt det är att välja text... Men, om du ska ha den i nacken så slipper du ju i alla fall att gå omkring och läsa den varje dag! Därför skulle jag aldrig göra en text på underarmen eller så - jag skulle helt enkelt tröttna på att läsa samma bokstäver varje dag!
  • logg81
    LillaLulla skrev 2007-12-28 01:30:59 följande:
    O ja, jag vet hur svårt det är att välja text... Men, om du ska ha den i nacken så slipper du ju i alla fall att gå omkring och läsa den varje dag! Därför skulle jag aldrig göra en text på underarmen eller så - jag skulle helt enkelt tröttna på att läsa samma bokstäver varje dag!
    Jo jag har en sketen tribal på armen... Gjorde den när jag var 18 och inte så smart... Ha ha... man lär sig av sina misstag.
  • apsa

Jag ska tatuera mig igen i januari.
    Väntar nu på att tatuerarn ska skicka skissen på tatueringen till mig så jag får se om den är bra eller om nått ska ändras :) Jag ska ju täcka över en annan tatuering som jag tog för snart 6 år sen så det blir ju lite planera hur man ska fixa det snyggt. Fick en presentkort på 500kr i julklapp så nu har jag sparat ihop lite över 5000kr för den kommande tattosen
    Är sååå ivrig vill bara sätta igång nu!!! Ska bli den största av mina tattosar.
    Har 8 st nu (var tvungen att räkna dom hahaha)
    ÄÄÄÄLSKAR tattosar.

Jag är inte korkad jag har bara otur när jag tänker...
Svar på tråden STORA tatueringstråden!