• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • NobodysFool

nu har jag bara rygg, men det ska bli klassiska vingar med skuggor som täcker hela ryggen ... ska skriva in min sons namn på halsen

• olzzon

*wee* min tredje tatuering blev klar igår..

• logg81
    snuvig skrev 2007-12-28 02:17:25 följande:
    nån som vet hur det blir att tatuera över ärr?
    Jag har ett stort ärr som jag tattuerat över. Ärret syns fortfarande men det är bara dom som vet att det finns som ser det. Han jag gjorde tattueringen hos har lyckats gömma ärret jäkla bra.
    MEN det gjorde jäkla ont! Jag föder hellre 10 barn på raken än jag gör om tattueringen. På själva ärret var det inte så farligt men jag har jättekonstig känsel runt omkring...
  • olzzon

Här är min tredje som gjordes igår..

en japans koi, ska byggas vidare sen med vatten och någon blomma..

• mjukisvicki
    olzzon skrev 2007-12-28 12:42:51 följande:
    Här är min tredje som gjordes igår.. en japans koi, ska byggas vidare sen med vatten och någon blomma..
    gud vad fin den blev tycker de fiskarna är vackra
  • aihpoz
    Pumanprinsen skrev 2007-12-28 09:13:51 följande:
    Valkyriah - Musen! ja! varför inte Naken var ett bra förslag med... Jag känner också ett speciellt band till min man som jag aldrig tidigare känt eller haft med någon annan.Så jag förstår helt vad du menar.
    Ja det är en härlig känsla det där..men just mellan oss är det en viss historia som gör att jag känner som jag gör..
  • heavymetal2

Jag hoppar mer än gärna in här...älskar tatueringar,har ett par st(9 tror jag)....har bl a barnens namn på ryggen,döskallar på armen,häxagram på andra armen,en skelettgroda på vaden,fladdermus i svanken,drake på halsen och drake i nacken och drake i ljumsken och en taggtråd runt handleden....tja det va alla.Kram på er alla och god fortsättning!

• Impala59

Älskar oxå tatueringar och har en samling på 11 st

• LillaLulla

Undrar egentligen vad det är som gör att tatueringar är så beroendeframkallande.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!