• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mr Tommy
    Svar på #1671
    aihpoz skrev 2008-03-09 22:49:43 följande:
    Bor oxå i Gävle så blev nyfiken över vem det är som lär upp sig?!Säkert ingen jag känner till men det är ju alltid trevligt med nya personer..Mr Tommy skrev 2008-03-09 10:18:20 följande:
    [/citat]

Anki 82 skrev 2008-03-10 00:02:22 följande:
    [citat]
    Mr Tommy skrev 2008-03-09 10:18:20 följande:Å tipsa mig med! jag måste fixa till en tatuering jag blir mer och mer missnöjd med innan bröllopet i sommar. Bor norr om Uppsala och i U-a är det minst ett halvårs väntetid hos alla jag hört om med bra rykte.
    Det är en kille i sätra som heter Rickard. Mer än så vet jag inte, har inte varit dit men en polare till mej tatuerar sej där och det är fina motiv och raka streck. Jag vill dit jag med när jag har fixat lite pengar. har inte nummret till han men det kan ordnas vid mer intresse.
  • apsa

its nice to be hated skrev 2008-03-09 19:52:08 följande:

Men usch miami ink osv suger ju.. Kat von d är väl bra men inte bäst!Och HIM ?
    ;)
    haha smaken är ju som baken... och jag råkar bara ha den bästa
  • luzorsus

Verkligen: killen ska göra en helsleeve och den lär gå på runt 25-30000 så, jag vet inte om det är dyrt eller inte.huvudsaken att man får det man vill ha hos en tatuerare man har förtroende för.Man kan nog göra en sleeve liite billigare hos vissa tatuerare..

• Mr Tommy

själv kan jag nog komma undan med en sleeve för max 10.000kr ..

• Verkligen
    Anki 82 skrev 2008-03-10 00:02:22 följande:
    Mr Tommy skrev 2008-03-09 10:18:20 följande: Å tipsa mig med! jag måste fixa till en tatuering jag blir mer och mer missnöjd med innan bröllopet i sommar. Bor norr om Uppsala och i U-a är det minst ett halvårs väntetid hos alla jag hört om med bra rykte.
    rough stuff hade bara 6 veckors väntetid när jag ringde för nån vecka sen...=)
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Verkligen
    luzorsus skrev 2008-03-10 09:23:11 följande:
    Verkligen: killen ska göra en helsleeve och den lär gå på runt 25-30000 så, jag vet inte om det är dyrt eller inte.huvudsaken att man får det man vill ha hos en tatuerare man har förtroende för.Man kan nog göra en sleeve liite billigare hos vissa tatuerare..
    Oki.. Han som ska göra min är verkligen bra, och tatuerar i stort sett bara new school och old school motiv så det känns bra att veta att det är en riktigt skicklig tatuerare som fått priser och utmärkelser..Eftersom det är sånt stort projekt...=)
    För mig känns 20 tusen helt okej men ville bara veta hur priserna brukar ligga..=)
    Sen betalar jag hellre mycket pengar till nån som gör ett bra jobb än till nån som inte har erfarenheten.
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Anki 82
    Verkligen skrev 2008-03-10 11:48:36 följande:
    rough stuff hade bara 6 veckors väntetid när jag ringde för nån vecka sen...=)
    Va är det sant?? Sist jag hörde fanns det tid i november! Det är ju också helst dit jag vill för där har jag gjort de andra.. tack för tipset!!
  • Anki 82

.. måste fixa till en jag har på underarmen (misslyckad som jag gjorde i Venice).. ska vara fin i bröllopsklänning i sommar och då vill jag ha en vacker tatuering också eftersom det syns så väl Därav har jag lite bråttom..

• Fiaflopp

Tjenix,hoppas det är ok att jag frågar er en grej?
    Visst måste det finnas fler tatueringsmässor nu i vår än den i Norrköping som är i April?
    HAde lovat bort mig som barnvakt den helgen utan att kolla vad för helg det varSkrikandesGråter

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Jessys

Måste fråga.

jag har lite funderingar om ja skulle tatuera mig i slutet av denna månad. skulel vilja tatuera in sonen namn, Charlie på insidan av handleden. tatuerar dom där? o hur känsligt är det?

Svar på tråden STORA tatueringstråden!