• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • amandapanda

någon som har en tat i sidan och varit gravid? Jag funderar på en textrad eller något liknande i sidan under armen till midjan men har aldrig varit gravid så jag undrar hur/om tat påverkas?
    Några erfarna tatuerade mammor??...=)

• bluebride

man ska helst inte tatuera sig när man är gravid

Längtar efter barn!
  • Valkyriah
    bluebride skrev 2008-03-15 12:29:02 följande:
    man ska helst inte tatuera sig när man är gravid
    Tror hon menade om tatueringen blir förstörd efter en graviditet om ditt svar var till amandapanda`?
    amandapanda skrev 2008-03-14 18:09:39 följande:
    någon som har en tat i sidan och varit gravid? Jag funderar på en textrad eller något liknande i sidan under armen till midjan men har aldrig varit gravid så jag undrar hur/om tat påverkas?Några erfarna tatuerade mammor??...=)
    Har själv ingen på sidan men på magen,det enda som hände var att den bleknade ganska mycket.Vissa har otur och får mycket bristningar medans vissa har tur och tatueringen förändras inte alls.Men planerar du att blir gravid snart så kanske det bästa vore att vänta för säkerhets skull
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • bluebride

du har säkert rätt. jag är inte vaken än tror jag

Längtar efter barn!
  • Valkyriah
    bluebride skrev 2008-03-15 12:41:01 följande:
    du har säkert rätt. jag är inte vaken än tror jag
    Haha
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Björkeli

Har en tatuering mitt på magen och förutom att den blev göra sketa stor så hände ingenting. Ser lika fin ut som när jag gjorde den!

Det var dock konstigt o se den i "normal" stl sen när bebisen var ute... Var ju van att se den lika stor som magen!

• memelie

Någon som ska på mässan i norrköping i April ?

**JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Jennyrockar

Nu e mina stjärnor på armarna ca 6 veckor å jag har vääärsta fina idén om hur jag ska fortsätta på dom! Kände mej lite begränsad av att det bara var rött, så jag ska göra fler mindre stjärnor i olika storlekar i svarta konturer precis som dom jag har, fast med olika färger runt om! Kommer bli så jäkla fint!

Åker till London på skärtorsdagen över helgen, kanske blir det av där?!

Nån som har koll på tatuerings-London??!!!

Just because I ROCK doesnt mean Im a stone!!
  • annie29

Bonita666: Beror ju lite på hur stor den ska vara,men jag skulle gissa på 1000-1500kr.

Imorrn ska jag iväg och göra mitt sista på min pågående tatuering hos Doc Forest,nu har han bara gjort de svarta,imorrn ska den få liv....alltså färg,längtar!!

Svar på tråden STORA tatueringstråden!