• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Lilou

Raven Waves: usch sa hemskt gjort...Skrikandes...forstar att ni ar arga!!!

...jag bara laaaangtar tills jag kan aka till tatueraren och fa min orm fargad

• Verkligen

Nån som vet/hört nåt om Number 13 Tattoo & piercing i Uppsala?

Dom har bara 6-8 veckors väntetid, så kanske jag ska åka dit då..Om man nu kan hitta fina rekomendationer... Såg att dom blivit omnämnda i sweden tattoo magazine eller vad det heter.
    Men jag har även läst massa om att dom är oseriösa.. Men jag kan ju inte gå efter det.
    Om nån vet nåt så hojta. Jag vill börja med armen nu...Helst igår..

• lillysmamma2
    ngn som har ngt förslag hur jag kan bygga på min tatuering på armen där jag har barnens namn?
    stolt mamma till Lilly och Isabella!
  • annie29

Verkligen:
    Tänkte tatuera mig där förrut,men det var så dåligt bemötande tyckte jag.
    Hade en bild med mig som tatueraren skulle titta på,för det var inte tatueraren som stog i "kassan", dem skulle höra av sig,men det gjorde dem aldrig,och när jag hörde av mig igen,hade dem slarvat bort min bild!
    Så jag sket idem,verkade så ointresserade!

men därimot kanske dem är duktiga på att tatuera ,det vet jag ej

Men om du kan tänka dig att åka till Stockholm så finns det ju många bra där.
    Ska tatuera mig hos doc Forest på tisdag,det vara "bara" en månads väntetid!

• Verkligen

Okej...=) Värt att kolla upp. Det är ju bara 12 mil till sthlm.. Grejen är väl att jag lär dit ofta i såfall för den lär ju ta några sittningar...=)

Ska till south of heaven imorrn.. Undrar om dom tar mycket i depositionsavgift...Haha börjar tryta i kassan...

annie29 skrev 2008-03-02 22:30:23 följande:
    Verkligen:Tänkte tatuera mig där förrut,men det var så dåligt bemötande tyckte jag.Hade en bild med mig som tatueraren skulle titta på,för det var inte tatueraren som stog i "kassan", dem skulle höra av sig,men det gjorde dem aldrig,och när jag hörde av mig igen,hade dem slarvat bort min bild!Så jag sket idem,verkade så ointresserade!men därimot kanske dem är duktiga på att tatuera ,det vet jag ej Men om du kan tänka dig att åka till Stockholm så finns det ju många bra där.Ska tatuera mig hos doc Forest på tisdag,det vara "bara" en månads väntetid!
  • annie29

Verkligen:
    Vad ska du göra då?

Jag ska ju göra en tatuering på hela över armen,från armbågen upp till axeln(koifisk,blommor m.m), och jag fråga om det gick göra den på 2 gånger bara eftersom jag måste åka ifrån Uppsala,och det var inga problem!
    Man kanske får sitta lite längre dem gångerna man är där,men det gör ju inte så mycke!

• Verkligen

ska göra från axeln ner till handleden.. Inget hudfärgat får synas...:-P Han som ev ska göra sa 4 sittningar ungefär...

annie29 skrev 2008-03-03 00:05:08 följande:
    Verkligen:Vad ska du göra då?Jag ska ju göra en tatuering på hela över armen,från armbågen upp till axeln(koifisk,blommor m.m), och jag fråga om det gick göra den på 2 gånger bara eftersom jag måste åka ifrån Uppsala,och det var inga problem!Man kanske får sitta lite längre dem gångerna man är där,men det gör ju inte så mycke!
  • annie29

Verkligen: Häftigt,vad för slags motiv?  ja,det kanske kan ta längre än 2 sittningar,förstår jag!

• Pepa

godmorgon
    Gjorde min 4_e tatuering i fredags..Från fotknölen o till knäskålen...skickade ett mms till gubben för han var inte med..Han trodde jag gjorde en liten enna på armen, gissa hans förvåning...Mäkta stolt ät jag åxå för jag ritade den själv..Nån annan här som gjort det?

• celerona

Så ja, nu har jag läst igenom alla 162 sidor..*pust* tog två kvällar. Heter annika bor i malmö vill göra min tredje tatuering, funderar fram och tillbaka på motiv har några i huvudet men svårt att tänka dem på pränt. och var på kroppen skall jag nu gadda mig...? Jag vill både kunna dölja och visa den helt och då kan det bli svårt så funderar och läser vidare...Tack för en givande tråd..

Svar på tråden STORA tatueringstråden!