• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • apsa

Har ni märkt att Cat Von D har också en heartagram på ena fingret och har för mig att har sett att hon har en till men kommer inte ihåg vart.
    Hon har ju tatuerad in HIMS sångares Ville Valos Edgar Allan Poes ögon i ryggen och i andra versionen av videon killing loneliness är ju hon även med på och "tatuerar" ögona.
    Det hade ju egentligen blivit gjort innan men BRA band BRA låt och BRA tatuerare!!!

• Bumbi6666

Tjohoo!!!! Om 5 dagar är det min tur... Det ska bli jäkligt skoj... LÄNGTAR!!!

• its nice to be hated

Men usch miami ink osv suger ju.. Kat von d är väl bra men inte bäst!

Och HIM ?

;)

- Blood Fire Death - Bathory -
  • Verkligen

hm.är det dyrt med 25 000 för en sleeve? Vad tycker och tror ni?

jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-03-09 19:52:08 följande:
    Men usch miami ink osv suger ju.. Kat von d är väl bra men inte bäst!Och HIM ? ;)
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • aihpoz

Bor oxå i Gävle så blev nyfiken över vem det är som lär upp sig?!Säkert ingen jag känner till men det är ju alltid trevligt med nya personer..

Mr Tommy skrev 2008-03-09 10:18:20 följande:

finns många olika snygga Pentagram också.. det ska jag göra nångång, har fått nys om en väldigt billig tatuerare här i gävle som "lär" upp sej själv hemma som jag tycker är duktig.
  • Anki 82

Mr Tommy skrev 2008-03-09 10:18:20 följande:

finns många olika snygga Pentagram också.. det ska jag göra nångång, har fått nys om en väldigt billig tatuerare här i gävle som "lär" upp sej själv hemma som jag tycker är duktig.
    [/citat]
    aihpoz skrev 2008-03-09 22:49:43 följande:
    [citat]
    Bor oxå i Gävle så blev nyfiken över vem det är som lär upp sig?!Säkert ingen jag känner till men det är ju alltid trevligt med nya personer..Mr Tommy skrev 2008-03-09 10:18:20 följande:
    Å tipsa mig med! jag måste fixa till en tatuering jag blir mer och mer missnöjd med innan bröllopet i sommar. Bor norr om Uppsala och i U-a är det minst ett halvårs väntetid hos alla jag hört om med bra rykte.
  • its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-03-09 22:15:43 följande:
     jaja....... kunde inte hålla mig längre !
    - Blood Fire Death - Bathory -
Svar på tråden STORA tatueringstråden!