• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mr Tommy

celerona: ett alternativ som jag tycker är snyggt men som däremot känns lite så är det att ha en på foten som kanske går upp lite på fotleden...

• celerona
    Svar på #1634
    ja foten kan ju vara en idé..
    fast funderar på ganska "runda" tatueringar.
    Fiskens tecken omslutande skorpionen (jag fisk dotter skorpion) fast kan bli problem om jag får fler barn hur skall de då få plats..
    Har också fundering på att göra en marsupilami på överarmen där svansen slingrar sig runt armen..
    *funderar vidare*
  • meic

hmmm är det bara jag som får upp ett creepy foto ala marilyn manson högst upp på denna sidan när man öppnar tråden??

• meic

haha! skönt att höra... trodde min psykiska hälsa låg i riskzonen

memelie skrev 2008-03-03 10:33:44 följande:
    Svar på #1636nää de e samma här !!
  • celerona
    meic skrev 2008-03-03 10:34:41 följande:
    haha! skönt att höra... trodde min psykiska hälsa låg i riskzonen
    jag var också något oroad för min hälsa tänkte ringa jourhavande psykolog...
  • Verkligen

Nu är tiderna bokade.. Blir 16/6. 16/7, 18/8, 18/9 och ev 16/10... Slutsumma. Ca 20 000 kronor... Liiiite ångest...Men vafan.. Jag sa hel sleeve till han, men funderar att bara köra ner till halva underarmen.. Blir dom sura när man ändrar sig lite? Känns lite mycket att ha ända ner till handleden..:-P
    Men annars känns det bra som fan...Ska bli sååå kul..Å så piercade jag mig idag igen..

• Verkligen

Det blir my little pony-sagolandskap..Haha.. med grönt gräs å himmel å regnbåge å stjärnor och my little ponys...:-P

annie29 skrev 2008-03-03 08:31:31 följande:
    Verkligen: Häftigt,vad för slags motiv?  ja,det kanske kan ta längre än 2 sittningar,förstår jag!
  • 0   Blåbäret   0

tusan.. nu ska tatueraren som gjort 4 av mina 5 tatueringar flytta hit bara 1km bort.. hur tusan ska jag klara av att hålla mig därifrån för att inte bli någon levande målning...

Svar på tråden STORA tatueringstråden!