• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    Jessys skrev 2008-03-11 07:57:28 följande:
    Måste fråga.jag har lite funderingar om ja skulle tatuera mig i slutet av denna månad. skulel vilja tatuera in sonen namn, Charlie på insidan av handleden. tatuerar dom där? o hur känsligt är det?
    Ja,självklart tatuerar de där Jag tycker inte det gör ont på handleden och eftersom det är en liten yta går det ju snabbt att göra.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • memelie

japp den är i April

www.svenskatatueringsmassan.com/

Fiaflopp skrev 2008-03-11 07:14:17 följande:
    Tjenix,hoppas det är ok att jag frågar er en grej?Visst måste det finnas fler tatueringsmässor nu i vår än den i Norrköping som är i April?HAde lovat bort mig som barnvakt den helgen utan att kolla vad för helg det var
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Wirra
    Fiaflopp skrev 2008-03-11 07:14:17 följande:
    Tjenix,hoppas det är ok att jag frågar er en grej?Visst måste det finnas fler tatueringsmässor nu i vår än den i Norrköping som är i April?HAde lovat bort mig som barnvakt den helgen utan att kolla vad för helg det var
    April:
    tattoobåten 2008

Maj:
    mässa/expo i karlstad

Höst:
    i augusti är ju iaf stockholms inkbash...
    sen ska d vara nån mässa i malmö runt september...
    Enemodehorskehinmohott
  • Fiaflopp

TAckar,Karlstad kanske det får bli då,hur jävla dum får man vara som jag som lovar bort med helt fel helgLedsen
    Eller så tar man helt enkelt med sig ungarna och åker dit över dagenGlad

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • little mommy

vet ni nån sida man kan hitta texter med olika stilar eller alfabetet i olika stilar funderar på att tatuera in en text
    och skulle vilja se mitt urval

• HaltaLotta
    little mommy skrev 2008-03-13 13:18:20 följande:
    vet ni nån sida man kan hitta texter med olika stilar eller alfabetet i olika stilar funderar på att tatuera in en textoch skulle vilja se mitt urval
    I nån av länkarna i TS finns det .....
    ♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • Lilou
    *wiiihoooo*

Imorgon kl. 15.00 ska jag tatuera (forhoppningsvis) klart min orm
  • santos deluxe

på lördag ska jag tatuera mina fingrar och nästa helg ska jag tatuera två diamanter på benet bakom öronen...

Svar på tråden STORA tatueringstråden!