• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • mjuik

Raven Waves: så jävla stört gjort. Hoppas de ramlar och får vassa pinnar i ögonen.

Verkligen: juni är inte så långt bort ju.
    Jag skulle inte göra hos lärlingen. Visst, lärlingen är kanske jätteduktig men det får någon annan ta reda på.

• Verkligen

Ja så känner jag med.. Okej om det var nån liten sak då hade hon kunnat få göra på mig, men nu är det en sleeve..så juni it is..:-P

mjuik skrev 2008-02-26 16:15:54 följande:
    Raven Waves: så jävla stört gjort. Hoppas de ramlar och får vassa pinnar i ögonen.Verkligen: juni är inte så långt bort ju. Jag skulle inte göra hos lärlingen. Visst, lärlingen är kanske jätteduktig men det får någon annan ta reda på.
  • Shirley

Är det nån här som har testat att ha emla salva innan piercing? Läste om några som brukade ha det och det skulle tydligen funka skitbra.. nån som testat?

• Mr Tommy

funkade inte speciellt bra på mej när jag skulle ta hål i bröstvårtan i allafall, sprillans kanyl dock men de funkade i allafall inte så vi fick avbryta det hela. så nu sitter jag här utan hål i bröstvårtan ..

• Shirley

ahh hehe oki jag sökte på internet och de sidor som kom upp var det samma, ingen hade lyckats bedöva då de skulle ta i bröstvårtan.  Är väl kanske känsligare på nåt sett.. men typ i läppen osv.. testade att ha salva på läppen och den domnade bort.. men insidan går nog inte att göra så mkt åt.. kanske inte e så bra med salva i mun :) Men jag kände inte ens när jag nöp mig HÅRT i läppen på utsidan ;)

Mr Tommy skrev 2008-02-27 22:46:52 följande:
    funkade inte speciellt bra på mej när jag skulle ta hål i bröstvårtan i allafall, sprillans kanyl dock men de funkade i allafall inte så vi fick avbryta det hela. så nu sitter jag här utan hål i bröstvårtan ..
  • Raven Waves
    Shirley skrev 2008-02-27 22:36:04 följande:
    Är det nån här som har testat att ha emla salva innan piercing? Läste om några som brukade ha det och det skulle tydligen funka skitbra.. nån som testat?
    Emla...hm...det dövar inte så djupt att det är lönt att använda...dessutom blir piercingen lätt sned om man trasslar med bedövning och sånt...
  • Verkligen

Haha..Blev du nervös efter att jag tyckte det gjorde ont? Vi kan ju testa iaf med den där salvan när vi piercar oss på måndag..:-P

Shirley skrev 2008-02-27 22:49:10 följande:
    ahh hehe oki jag sökte på internet och de sidor som kom upp var det samma, ingen hade lyckats bedöva då de skulle ta i bröstvårtan.  Är väl kanske känsligare på nåt sett.. men typ i läppen osv.. testade att ha salva på läppen och den domnade bort.. men insidan går nog inte att göra så mkt åt.. kanske inte e så bra med salva i mun :) Men jag kände inte ens när jag nöp mig HÅRT i läppen på utsidan ;)
  • Shirley

haha du skrämms ju. jag tyckte inte att min i mitten gjorde ont. men man kan ju testa för skojs skull.

Verkligen skrev 2008-02-27 22:54:31 följande:
    Haha..Blev du nervös efter att jag tyckte det gjorde ont? Vi kan ju testa iaf med den där salvan när vi piercar oss på måndag..:-PShirley skrev 2008-02-27 22:49:10 följande:ahh hehe oki jag sökte på internet och de sidor som kom upp var det samma, ingen hade lyckats bedöva då de skulle ta i bröstvårtan.  Är väl kanske känsligare på nåt sett.. men typ i läppen osv.. testade att ha salva på läppen och den domnade bort.. men insidan går nog inte att göra så mkt åt.. kanske inte e så bra med salva i mun :) Men jag kände inte ens när jag nöp mig HÅRT i läppen på utsidan ;)
  • Shirley

Fasst när jag tänker efter hade jag ju på sidan förut och den var inte heller farligt. Inte bedövningssprutorna hos tandläkarn heller haha

Verkligen skrev 2008-02-27 22:54:31 följande:
    Haha..Blev du nervös efter att jag tyckte det gjorde ont? Vi kan ju testa iaf med den där salvan när vi piercar oss på måndag..:-PShirley skrev 2008-02-27 22:49:10 följande:ahh hehe oki jag sökte på internet och de sidor som kom upp var det samma, ingen hade lyckats bedöva då de skulle ta i bröstvårtan.  Är väl kanske känsligare på nåt sett.. men typ i läppen osv.. testade att ha salva på läppen och den domnade bort.. men insidan går nog inte att göra så mkt åt.. kanske inte e så bra med salva i mun :) Men jag kände inte ens när jag nöp mig HÅRT i läppen på utsidan ;)
  • S N A F U
    Raven Waves skrev 2008-02-26 11:29:29 följande:
    Mr Tommy skrev 2008-02-26 11:25:41 följande: Ja, vi har pratat med polisen och med Shannon Larrat... det jobbiga är ju att det är ett amerikanskt företag, så att stämma dem kan bli dyyyrt! Därför hoppas vi på att bme folket kan hjälpa till...skitförbannad är man!!!Och att de dessutom använt den i ett sånt kränkande syfte är ju vider!
    För en tid sedan blev jag bestulen på en bild på nätet! En av våra stora dagstidningar snodde en bild från hemsida (som fått mitt godkännande att visa den), och publicerade den i sin tryckta tidning. Vi gjorde upp "i godo", detta kostade dem ett antal tusenlappar, å andra sidan slapp dem en rättegång, som de aldrig hade vunnit.
    Go east, tell me when you get there!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!