• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • its nice to be hated

Håller med.. Fin gadd Pepa ;)

- Blood Fire Death - Bathory -
  • Wirra
    Pepa skrev 2008-03-04 15:22:26 följande:
    Nu ligger min egenhändigt ritade tatuering i mitt album..fortfarande är den röd o svullen...ska göra en till, måste bli den sista ska ha en text men vet inte än vilken stil texten skall vara i..Några förslag?
    riktigt fin!
    Enemodehorskehinmohott
  • Lady82

Jag har en stor tribal i nacken... mellan skulderbladen typ...
    som gjordes för c 10 år sedan

• Björkeli

Hejsan hejsan!

Undrar om någon kan hjälpa mig lite?

Jag ska göra en tatuering som ska gå vid högra handleden.
    Japanska blommor alt japanskt träd (cherry) ska finnas med men så vill jag har någon form av symbol som står för sorg och lycka.
    Men jag hittar inget bra!

Vad har ni för tankar kring sorg och lycka?

• bluebride
    Björkeli skrev 2008-03-08 22:34:56 följande:
    Hejsan hejsan!Undrar om någon kan hjälpa mig lite?Jag ska göra en tatuering som ska gå vid högra handleden. Japanska blommor alt japanskt träd (cherry) ska finnas med men så vill jag har någon form av symbol som står för sorg och lycka.Men jag hittar inget bra!Vad har ni för tankar kring sorg och lycka?
    de populära teatermaskerna kanske?
    Längtar efter barn!
  • Björkeli

bluebride: Nja, ingen favorit här direkt. Men tack snälla för förslaget!

Tatueringen ska vara för min pappa som gick bort för några år sedan men de vanliga "minnessymbolerna" som stjärntecken osv känns inte helt rätt. Vill ha något som påminner om båda hans död och liv, vilket körsbärsträdet i sig redan gör men något mer vill jag ha med.

Svårt det är när man vet vad man vill med sin tatuering men inte vilket motiv som ska återspegla det...

• bluebride
    Björkeli skrev 2008-03-08 22:56:29 följande:
    bluebride: Nja, ingen favorit här direkt. Men tack snälla för förslaget! Tatueringen ska vara för min pappa som gick bort för några år sedan men de vanliga "minnessymbolerna" som stjärntecken osv känns inte helt rätt. Vill ha något som påminner om båda hans död och liv, vilket körsbärsträdet i sig redan gör men något mer vill jag ha med.Svårt det är när man vet vad man vill med sin tatuering men inte vilket motiv som ska återspegla det...
    jing och jang?ying och yang kanske det stavas, men om det står för sorg och lycka vet jag inte
    Längtar efter barn!
  • apsa

Varför inte en heartagram? Många tror att det bara är en symbol för bandet HIM men den har en vacker mening också. som ying & yang att det finns balans mellan allt: där det finns sorg där fins det lycka, där det fins mörker fins det även ljus osv.. och symbolen är ju VACKER.

the inventor of this unique sign is Ville Valo from the greatest band HIM the heartagram means love/hate, heaven/hell, good/bad, like yin and yang, as ville said.

• Mr Tommy

finns många olika snygga Pentagram också.. det ska jag göra nångång, har fått nys om en väldigt billig tatuerare här i gävle som "lär" upp sej själv hemma som jag tycker är duktig.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!