• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • celerona

0 Blåbäret 0 skrev 2008-03-03 19:33:17 följande:

tusan.. nu ska tatueraren som gjort 4 av mina 5 tatueringar flytta hit bara 1km bort.. hur tusan ska jag klara av att hålla mig därifrån för att inte bli någon levande målning...
    det är bara att ge upp och bli en målning ; )
  • Shirley

Nån här som är bra på att rita? Som kanske vill hjälpa mig att skissa upp en tatuering???

• celerona
    Shirley skrev 2008-03-03 20:46:15 följande:
    Nån här som är bra på att rita? Som kanske vill hjälpa mig att skissa upp en tatuering???
    Kan tyvärr inte rita alls...hoppas någon annan anmäler sig..
  • kixan

Verkligen: Wow, vad fint det kommer att bli! Har du sett Pixie i LA Ink? Hon har krambjörnarna på sin arm, med moln och regnbågar och allt möjligt, det är så snyggt!

• Verkligen
    kixan skrev 2008-03-04 01:11:18 följande:
    Verkligen: Wow, vad fint det kommer att bli! Har du sett Pixie i LA Ink? Hon har krambjörnarna på sin arm, med moln och regnbågar och allt möjligt, det är så snyggt!
    Haha..Nej det har jag missat... Vad sött...=) Jag hoppas min arm blir fin...=) Älskade my little ponys som liten och vill gärna ha nåt "gulligt" nu när jag gör en så stor tatuering..=) Ska dock krympa ner den så det inte blir en hel sleeve.. den får gå halvvägs ner på underarmen..=)
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Pepa

Nu ligger min egenhändigt ritade tatuering i mitt album..fortfarande är den röd o svullen...

ska göra en till, måste bli den sista ska ha en text men vet inte än vilken stil texten skall vara i..Några förslag?

**Mamma till Rebecca, Sara och Matteus och Alvin**
  • 1985

Hej!
    Ny i tråden..
    Gaddade mej i fredags, min 6:e tatuering Bild finns i mitt galleri.

• bluebride

Hej, jag har 3 (8) st tatueringar.

Längtar efter barn!
  • 0   Blåbäret   0

ja.. är nog lika bra det..

celerona skrev 2008-03-03 20:29:10 följande:
    0 Blåbäret 0 skrev 2008-03-03 19:33:17 följande:
    det är bara att ge upp och bli en målning ; )
  • jezzzzzika

Supersnygg!!

Pepa skrev 2008-03-04 15:22:26 följande:
    Nu ligger min egenhändigt ritade tatuering i mitt album..fortfarande är den röd o svullen...ska göra en till, måste bli den sista ska ha en text men vet inte än vilken stil texten skall vara i..Några förslag?
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
Svar på tråden STORA tatueringstråden!