• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • luzorsus

Bonita666: beror nog på om den bara ska vara i mitten av ryggen eller täcka hela längst med så att säga..

• tuzzla

Åhhhh!!! En tråd bara om tatueringar och piercings!!! Det snyggaste jag vet!!!!

Någon som sett Kat von D´s ros på halsen? Jag vill ha en sån, helt i grått o svart, men undrar om hennes försvinner ner på ryggen?
    Så vill iaf jag ha.
    Har letat efter bilder, men hittar inga...
    Nån som vet?

Jag går också och letar motiv till något snyggt att sätta framför höftbenen på båda sidor.
    Tips?

• bluebride

den här tatueringen vill jag ha, frågan är bara vart

Denna sitter på höger arm

min tribal med ros, tatuering nr 1

och denna på vänster

Min ängeltatuering Tatuering nr 3

Jag har även 6 tassavtryck på höger vad

Längtar efter barn!
  • miniGrynet

Hoppas på att få bra tips härinne!

Funderar på att göra en till tatuering och även tatuera över en som jag har och inte är nöjd med.
    Har gjort mina 3 på Lilla Gatan i Solna/Stockholm, men funderar på att prova en annan den här gången.
    Någon som kan tipsa om någon/några riktigt bra tatuerare i Stockholms-området?

Tack för er hjälp!

(Tar gärna emot tips från er som varit hos någon och är missnöjd också, så man vet vad man ska undvika!)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bebis igen
    jezzzzzika skrev 2008-03-18 08:32:39 följande:
    Jag hittade en sida med mindre fina tatueringar som var ganska underhållande faktist:horribletattoos.blogspot.com/search/label/Fro...
    Hahahaha, den var kul!!
    (¯`°?.¸ ♥ Utredningsstart 2008-01-16 ♥ ¸.?°´¯)
  • memelie
    Svar på #1718
    hahaahaaaahaha kul sida ! man undrar ju hur bärarna av dessa mästervärk resonerar !!

tyckte faktiskt att madox va riktigt söt Flört
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Bebis igen

Kul tråd!!!

Hörrni, jag har en fråga...jag har nämligen själv börjat tatuera och har min make som försökskanin till en början.... Nu har jag gjort en ganska stor på honom..... den är väl ca 20 cm hög, motivet är ett spader med eldflammor i bakgrunden! Den är inte riktigt klar ännu....

Nu försöker jag frenetiskt hitta massa tatueringar på nätet..... vill ha bilder på olika spader och tärningar.... letat runt lite överallt med hittar väldigt få!

Nån som vet????

(¯`°?.¸ ♥ Utredningsstart 2008-01-16 ♥ ¸.?°´¯)
  • annie29

Nu är min tatuering klar!!
    Äntligen.

Jag har alltså tatuerat över ett kattansikte,med ett japanskt motiv,koifisk,vatten,blommor m.m.

Katten var jag aldrig riktigt nöjd med,är väl iförsig ej så ful,men om jag kollar på orginalet jag hade med mig till tatueraren,så känns den helt misslyckad!

Men nu är jag såå nöjd,det ända som ej gick att fixa bort,det var morrhåren på katten,men det kanske man inte tänker på?!(hoppas jag)

Bilder finns i mitt galleri,med orginalkatten till färdigt resultat!

Svar på tråden STORA tatueringstråden!