• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • annie29

PS;Jag har ej tatuerat över katten som jag har som bild här ovan,den är jag jättenöjd med,utan det var ett kattansikte jag hade på andra armen!

• svag
    miniGrynet skrev 2008-03-17 23:16:39 följande:
    Hoppas på att få bra tips härinne! Funderar på att göra en till tatuering och även tatuera över en som jag har och inte är nöjd med. Har gjort mina 3 på Lilla Gatan i Solna/Stockholm, men funderar på att prova en annan den här gången. Någon som kan tipsa om någon/några riktigt bra tatuerare i Stockholms-området? Tack för er hjälp! (Tar gärna emot tips från er som varit hos någon och är missnöjd också, så man vet vad man ska undvika!)
    Har också gjort en på Lilla Gatan! Tyckte iofs att han var lite slarvig han jag gick till, så måste fylla i en hel del. Men jag rekomenderar Teds tattoo som ligger i Upplands-Väsby. Dom är lite dyrare men riktigt riktigt bra!
  • tjohoo73

Bebis igen: kolla på www.checkoutmyink.com kanske du kan hitta nått...

Jag har gjort alla mina förutom en på skinfantasy i blåsut och är mycket nöjd. min första gjorde jag på east street men jag tycker att de är ganska dyra.

• Mirkamu
    svag skrev 2008-03-18 09:28:54 följande:
    Har också gjort en på Lilla Gatan! Tyckte iofs att han var lite slarvig han jag gick till, så måste fylla i en hel del. Men jag rekomenderar Teds tattoo som ligger i Upplands-Väsby. Dom är lite dyrare men riktigt riktigt bra!
    Ang. Teds tattoo så vill jag bara varna om en kille som är praktikant där!! Han är slarvig och gör absolut inga bra jobb!! Roger däremot är jätteduktig....
  • Cgirrl

Jag ska tattuera mig om några veckor och jag hörde av nån förut att man kan köpa nån bedövningssalva (för vad vet jag inte?) på apoteket som ska hjälpa lite, vet någon vad den heter eller under vilken "kategori" den kan finnas? *vågar inte fråga i kassan nämnligen*

• Mirkamu
    Cgirrl skrev 2008-03-18 10:33:29 följande:
    Jag ska tattuera mig om några veckor och jag hörde av nån förut att man kan köpa nån bedövningssalva (för vad vet jag inte?) på apoteket som ska hjälpa lite, vet någon vad den heter eller under vilken "kategori" den kan finnas? *vågar inte fråga i kassan nämnligen*
    Salvan heter " Emla-salva"
  • Viffy

snälla hjälp mej nu Ska snart tatuera mej och vet precis vad jag ska ha men har inte hittat någon bild på det!
    Vill ha en orkidé eller lilja i lila lr rosa på utsidan av låret.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!