• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • sstl
    LillaLulla skrev 2007-12-28 18:58:29 följande:
    Undrar egentligen vad det är som gör att tatueringar är så beroendeframkallande.
    Tror det är adrenalin kicken, det är därför människor sysslar med extrem sporter. För man blir beroende av kicken man får när adrenalinet ökar i kroppen.
    Det är vad jag läst iaf och tror det är så.

Min man sa häromdan att han skulle kunna tänka sig en gaddning med barnens namn på, eh va??? Var det första jag sa, han som varit emot att gadda sig innan.
    Men jag säger inte emot . Snyggt med tattuerade killar Räcka ut tungan
    Älskar mina pojkar
  • PiaPlutt

Gjorde precis min 3:e och planerar min 4:e och 5:e, till min man s stora förtret. Inte pga att han inte tycker om tatueringar utan pga pengarna. Kommer ihåg att jag sa att jag bara skulle ha en efter den första...

• LillaLulla

sst - heh. minns att jag sov i två dygn efter att min tatuering var klar... Hade varit så fruktansvärt nervös innan och när nervositeten försvann så slog min hjärna av helt!

• Valkyriah
    sstl skrev 2007-12-28 19:01:30 följande:
    Tror det är adrenalin kicken, det är därför människor sysslar med extrem sporter. För man blir beroende av kicken man får när adrenalinet ökar i kroppen.Det är vad jag läst iaf och tror det är så. Min man sa häromdan att han skulle kunna tänka sig en gaddning med barnens namn på, eh va??? Var det första jag sa, han som varit emot att gadda sig innan.Men jag säger inte emot . Snyggt med tattuerade killar
    Och för att det är snyggt såklart Tatuerade killar är finfint Räcka ut tungan
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • sstl
    LillaLulla skrev 2007-12-28 19:15:57 följande:
    sst - heh. minns att jag sov i två dygn efter att min tatuering var klar... Hade varit så fruktansvärt nervös innan och när nervositeten försvann så slog min hjärna av helt!
    Känner igen det där lite, jag blir alltid super hungrig eftråt men jätte pigg i några timmar. Sen sover jag gott den natten.
    Men fy fasiken vad jag längtar tills den dan jag sitter i heta stolen igen och blir gaddad .
    Men jag undrar hur smärtan kommer vara. Kommer ju ha fött 3 barn när jag väl tattuerar mig igen, undrar om det kommer kännas mindre. Tål väldigt mycke smärta i vanliga fall.
    Nån som har tattuerat sig innan ni fött och sen efteråt ni fött, har det kännts olika???
    Älskar mina pojkar
  • Jackass no 1

Aaa en tråd för mig . Trevligt!! Besitter i dagsläget 4 tatueringar, men har planer på fler. Det är väl ekonomin som sätter käppar i hjulet för mig just nu, men snart så.

Olzzon: Snygg koi!!

(¯`°?.¸ ღ♥ My ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mjukisvicki
    sstl skrev 2007-12-28 19:20:01 följande:
    Känner igen det där lite, jag blir alltid super hungrig eftråt men jätte pigg i några timmar. Sen sover jag gott den natten.Men fy fasiken vad jag längtar tills den dan jag sitter i heta stolen igen och blir gaddad .Men jag undrar hur smärtan kommer vara. Kommer ju ha fött 3 barn när jag väl tattuerar mig igen, undrar om det kommer kännas mindre. Tål väldigt mycke smärta i vanliga fall.Nån som har tattuerat sig innan ni fött och sen efteråt ni fött, har det kännts olika???
    jag gjorde en som ung. och sen efter jag fick lillen. och tyckte inte den som jag gjorde efteråt gjorde speciellt ont. men ska göra en i nacken nu den 8 så jag får nog tala om det då haha. för den jag gjorde efter lillen gjorde jag på höger överarm,
  • sstl
    Valkyriah skrev 2007-12-28 19:18:18 följande:
    Och för att det är snyggt såklart Tatuerade killar är finfint
    Mmm de är nam nam. Alla mina ex är fulla med tattueringar, men fassnade för en kille som inte har en enda . Ha ha ha han är nojjig över att raka bort håret på stället han ska gadda sig, fånigt. Tycker han ska oroa sig över smärtan istället, blir spännande och se hur han hanterar den
    Älskar mina pojkar
  • Valkyriah
    sstl skrev 2007-12-28 19:22:58 följande:
    Mmm de är nam nam. Alla mina ex är fulla med tattueringar, men fassnade för en kille som inte har en enda . Ha ha ha han är nojjig över att raka bort håret på stället han ska gadda sig, fånigt. Tycker han ska oroa sig över smärtan istället, blir spännande och se hur han hanterar den
    Hehe,du får helt enkelt övertyga honom till att bli fullgaddad
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • aihpoz

Tycker ni man ska göra 2 gaddningar på samma gång eller dela upp dom på varsin gång..Ska göra en på underarmen och en liten i nacken..

Svar på tråden STORA tatueringstråden!