• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • alarik82

jo jag vet att de är farligt, men ja han inte boka av de på morronen, å då får man betala de iallafall å snål som ja är så åkte ja träna iallafall

• Jessi74

Oj vad ni skriver! Typ fem sidor och då var jag här senast igår ju!

Jag mår inget bra, fryser och är supertrött och på extremt grinigt humör. Dessutom har jag av någon konstig anledning fått bara 10 tabletter av antibiotikan och inte 20 som behövs om man ska kunna ta 2 tabletter per dag i 10 dagar. Och inte kan de hjälpa mig på apoteteket här där mina föräldrar bor heller så vi måste åka hem tidigare imorgon än planerat och hoppas att det går att lösa hemma där jag hämtade ut dem. Men hon på apoteket här höll med om att det blivit fel. Retfullt!

Så ingen motion, deppig är jag och massa choklad har jag ätit. Inget kul just nu.

• Stumpan82

Missiola stackare

har är det inte att tänka på träning har humanbiologi tenta på måndag, läser och läser och läser... har ätit lite solrosfrön och nötter. Igår kväll blev det lite popcorn till let´s dance och ikväll blir det nog hemma gjord choklad mousse

Jag är lyckaste
  • J J

Här är en med kräksjukan..igen..
    jag vet inte längre om jag ska skratta eller gråta åt min otur med sjukdomar.. denna garviditet har verkligen ställt till det för mig. Sedan i höstas har jag återkommande haft strul med magen (antingen enorm halsbränna, ont i mellangärdet eller magsjuka), förkylningar, foglossning, ryggskott, kräksjuka precis innna jul o nu igen.. en tandfyllning som lossnat så nu måste jag till tandisen på måndag.. jippie!
    Har precis lyckats få i mig 1½ glas kall saft och ½ kopp kamomillte + 2 skivor rostat vitt bröd.. får se hur man reagerar på det. Sambon åkte iväg till brorsan på födelsedagsfirande med vår son så nu får jag iaf ta det lugnt själv:lyx!

Trevlig helg!

• annika81

I kväll blev det 5 km rodd,blev genomsvett. Blir aldrig så svettig av att träna löpning tex.
    Har precis kommit från duschen nu, smörjt in mig i en väldoftande bodylotion, nu blir det mat, kokt torsk, potatis, grönsaker och hollandiesås (hur det nu stavas?!).

Krya på er ni sjuka!!!

• MagdaA

vi åt fetafärsbiffar och klyftpotatis här idag, massa god sallad till också såklart!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Monchichii

Hallojsan på er!

Fick VG på min andra inlämningsuppift, nu är det bara en kvar, ikväll blir det massa plugg så den tredje och sista kommer in!

Idag var vi en sväng på stan, var på Lagerhaus och köpte lite smågrejer, bland annat en hängare till dottern och mellankillen valde ett sugrör med en anka på. Sitt gamla sugrör ska han ge bort till brorsan eftersom hans pajjat Det är såna där snurriga med figurer på, åh vilken nostalgi, såna älskade man själv! För övrigt skulle jag kunna bo på Lagerhaus om jag bara fick, jag älskar i princip allt där inne

Sen så handlade jag massor på Willys, kyckling, grönsaker, potatis, frukt, knäckebröd, fetaost, bredbar ost, bröd, konserver, broccoli, spenat, glass, blöjor + massa annat.

Nu har vi ätit tortillabröd med kebabkött och massa grönt + hemmagjord kebabsås och pås-pommes Vi eller familjen äter kanske pommes 1-2 gånger i månaden 

En sodastream köpte vi för några år sedan så den använder vi ibland när vi vill ha lite extra festligt, jag dricker bara kolsyrat vatten, ibland med citron i. Man kan även blanda med funlight.

Det bästa fyndet jag gjorde idag var en skrivbordsstol på Erikshjälpen, 25:- betalade jag för den. Min stol är i svart tyg, den på bilden är i skinn/skinnimitation? Den är superskön att sitta i.

Fynd!.jpg

Nu ska jag nog göra i ordning lite After Eight-glass eller något annat gott och så är det läsning som gäller. Jag är lite sugen på att göra en muffins med kardemumma, kanel och äpple i botten eller en god morotsmuffins, hehe eller bärmuffins och sen lite glass till.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger