• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Kaya

PS. Nilla, angående det du skrev i gamla tråden: jag tror att JAG i alla fall hindrades från att nå min målvikt när jag var yngre eftersom jag var så rädd för fett men trodde att kolhydrater var helt OK... (ungefär som du skriver ang dina erfarenheter av VV kaksmulan) jag var vegetarian och fick antagligen ALLDELES för lite protein och fett, aktade mig som tusan för smör på mackan osv men åt MÄNGDER av pasta, potatis, popcorn osv...

Sen kan jag tycka att det har blivit lite för "mekaniskt" tänk kring GI, typ att man glömmer bort helheten och såna saker som mättnadskänsla, visst potatis har högre GI än pasta men samtidigt betydligt högre mättnadskänsla per x antal kalorier...

K

• Jessi74

Kaya, det vore jättekul! Som gammal Norrköpingsbo är det alltid kul att besöka stan, och dessutom bor min faster där, men det blir alldeles för sällan besök i Peking.

Som Nilla, Kaya, Kaksmulan diskuterar så tror jag också på en mer allsidig kost än att hålla sig till en ensidig diet. Även om det säkert är lättare att följa typ GI, VV ed strikt för då har man en mall att gå efter.

Evenstar, jag tror inte jag är så stor hjälp eftersom jag gillar att träna till rock, iaf när jag springer. Då är det Ozzy, Nirvana, Pearl Jam, Metallica och sånt som gäller.

• Nillalalala

Kaya: Ja, det kan nog bli fel åt alla håll när man avstår helt ifrån något livsmedel eller födoämne. Jag var också vegetarian, och när jag började äta kött igen så gick jag upp kanske 8 kg, verkligen ett tecken på att jag inte fick i mig det som jag behövde.

Sen hör man så mycket otäckt om såna extrema atkins-dieter och liknande.

• Tindra04

Hej alla underbara tjejer!

Inkommen efter en promenad på 1½ h med vagnen! Ikväll ska jag äta kebabsallad! MUMS!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • kaksmulan

Kaya: Exakt! Det är inte potatisen som fått oss svenskar feta! Även om den innebär ett högt GI så är den inte bara mer mättande än pasta utan också mycket mycket mycket mer näringsrik! Det glöms ofta bort när man tänker efter GI eller jagar VV-points!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

Tina: bra jobbat tjejen! Slapp ni regnet idag?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Kaya

Kaksmulan, jag tänker ofta på det som lite äldre och mindre "hippa" och trendiga kostexperter och dietister brukar säga. Att den "gamla" svenska maten med kanske sill till förrätt, kött, sås och potatis + grönsaker (lagom mycket av allt, inga bamseportioner, 25% mindre storlek på tallrikar än de man brukar använda idag!) till huvudrätt, och efterrätter typ kräm med mjölk inte var så dumt trots allt. Inte ens om man vid festliga tillfällen delade på en sån där 33cl flaska läsk på 2 personer till maten! Och absolut inte om man jämför med dagens mat med mycket snabbmat, salta snacks, kilovis med lösviktsgodis, tvålitersflaskor med Cola osv... Genomsnittsvikten har ju typ ökat med hur mycket som helst senaste decennierna, trots att vi nu vet så mycket om GI och "alla" tränar...

He he

Avslöjade jag nu att jag är typ 10-15 år äldre än de flesta av er andra ungdomar här på tråden?

K

• Tindra04

Magda: japp inget regn idag!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Nillalalala

Jag läste på baksidan av sockerpaketet att vi faktiskt inte äter mer socker än förr. Skillnaden är vad vi äter socker i.

Det är ganska intressant, för man tror ju verkligen att konsumtionen av lösgodis och liknande har gått upp - särskilt bland barn.

• MagdaA

Tina: skönt! här snöade det när vi var ute idag

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger