• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Kaya

TACK SE men jag inser nu att jag måste förtydliga, hade tänkt hålla tyst här ett tag för att inte dominera tråden helt men inser att jag skrev utan att tänka förut... (som vanligt)

Nej nej jag menar absolut inte att det är "fel" att barnen får äta onyttigt ibland... herregud båda mina barn är riktiga godisråttor, älskar bullar och kakor, äter lördagsgodis i mängder och ibland fuskar vi andra dagar än lördag (t ex vid långa resor med bil etc)...

men jag är liksom mer strikt med MAT, att MAT ska vara näringsriktig, bränsle till kroppen...

Alltså, jag tycker att godis-bullar-kakor-efterrätt är OK att ge barnen IBLAND och markera att det är något speciellt, guldkant... men MATEN som de äter för att orka leka och växa och må bra ska vara "RIKTIG MAT" i möjligaste mån... vet att det är lite snurrigt men jag tycker det är mycket värre med t ex sockrade frukostflingor, yoghurt/fil med massor av socker, friterad snabbmat osv än GODIS eftersom man liksom är MEDVETEN om att godis inte är bra för kroppen och ska avnjutas med måtta... men JAG trodde i alla fall när jag var barn att sån där supersöt yoghurt med söta flingor var en helt normal frukost!

Min princip är alltså att barnen ska äta RIKTIG MAT för att bli mätta och må bra. Och sen få äta onyttigheter ibland som guldkant, inte för att äta sig mätta på det. Det är därför jag så mycket hellre låter mina barn få bulle och saft på kondis, eller popcorn på bio än pommes frites och hamburgare till mat - även om det är lika onyttigt för kroppen! Det är mer TÄNKET jag vill överföra, att de ska få en medvetenhet om vad som är MAT och vad som är SKRÄP...

*SNURRIGT*

Lite liknande tänker jag när det gäller mig själv, att även om jag unnar mig onyttigheter så måste BASEN vara nyttig näringsriktig mat, bränsle för all träning osv.

K

• MagdaA

blir ingen ct i kväll. tok-ont i mina skavsår och krångel med grabben, orkar inte. får ta ett pass i morgon i stället.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Thats what we call trye words Kaya!!!!

I agree....Guldkant är Mcdonalds, en beställd pizzakväll, läsk, och gotte!

Nu ätit efterrätten
    YUMMI!!!

Ha det bra

• zandraw

Hur gör ni andra med "mat" efter träning?
    Oftast brukar ja träna när sonen lagt sig vid 20 tiden, och då äter jag antigen en filtallrik eller en frukt.
    Men ibland blir de som ikväll att ja tränar väldigt mycke senare och är klar ungefär vid 23.
    Ja brukar ju absolut inte äta så sent egentligen, men de känns ju ändå som om ja skulle vilja fylla på kroppen me nåt iaf!

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • SvenskEngelsk

Zandra:
    Efter gymmet, äter jag antingen
    BANAN eller FRALLA med skinka på, då min systers man är hälsocoach/pers.tränare på gym så lär han mig mkt, att kroppen behöver BÅDE kolhydrater / proteiner nu direkt efter styrkepass OCH nu även bevisat konditionspass, så antingen köper jag banan på gymmet och stoppar i direkt emellan syrkan  och konditionen! Tränar man REJÄLT mkt på gym osv så är Gainomax bra tycker HAN, jag har aldrig provat, men vi har nog inga sånna GYMRÅTTOR här va? jag kanske..lol..:P eller Kaya..hihi!!! Skojjar

Men att äta är viktigt
    kvittar vad klockan är
    Kroppen bränner och tränar man sent för man nog äta sent med tror jag på!

Jag MÅSte äta MER MER MER då jag tränar såhär..det märks...alla säger det, och NU fattar jag med..RIKTIGT mkt mer!

GODNATT!!!

• SvenskEngelsk

Dinkelfralla med skinka på är kanon!
    Eller hemma, ett kokt ägg! Skitbra!

jag brukar säga till barn, att våra kroppar behöver bränsle som en bil behöver bensin för att klara vardagen!

• SvenskEngelsk

Ska skrva ner min handling på WILLYS, helt ärligt PRECIS vad jag handlade ( så pank att det INTE blev mkt men passade på för syrran körde dit ):

Pangasius fileer 800gr
    Premium Marabou Mint mörk ( mini storleken )
    Osötad fullkorns toast med sockerarter på 1.5gr ( BRA )
    Lättglass
    hallon&Blåbär osockrade
    Mellanmjölk 1.5l
    Naturgodis ( bla Cantaloupe melon torkad, YUMMMMI va gott )
    Matgrädde
    2 pkt dadlar ( MUMS )
    Bregott
    Morötter lösvikt
    Palsternacka
    Hasselnötskärnor
    te rabarber grädd
    plastkasse
    Linguine fullkorn
    bananer
    Vitkål ( tack kaksmulan smittat av dig )
    Dinkelmjöl fullkorn

Alles idag!!!

ps, nån som lagat pangasius file? Såg såå fiina ut, långa o fina fileer!
    Älskar ju fisk

• zandraw

Tack SE!
    Då ska ja äta me gott samvete

Pangasius filé är super gott. De lagade kocken på jobbet ofta, men sen hur man ska tillaga den för att bli så där supergod är ja inte lika bra på! Men allt me fisk är ju jätte gott!

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Betty the Boop

Igår blev det en promenad, tror det var 40 minuter.
    Sen igår kvälls å åkte vi en runda med bilen så barnen skulle somna.3 åringen var helg galen här hemma!! Sambon tog
    mat på MAX, och jag? Tjoho jag tog inget. Känns ju grymt bra nu.
    Strax är det frukost. kramis

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger