• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Betty the Boop

Nej, jag har inte smuttat i barskåpet! Jösses va jag stavar fel..

• marvella

Igår blev det en veggie delight (nyckelhål) från subway med grovt bröd, cola light och en chipspåse á 150 kcal till lunch. Var så hundgrig och tyckte synd om mig själv.. Inte den bästa maten men bättre än mat från McD som de andra åt. Chipsen kändes onödiga men jag hoppade över chokladen på kvällen för att jämna ut det hela. Kvällsmat blev 2 st fullkornstortillas med massa grönsaker + 10% nötfärs. Får återkomma senare idag ser att klockan tickar iväg, måste cykla till jobbet. Typiskt har ju så mycket mer jag vill säga

• Evenstar

SE,

bland det godaste jag gör med pangasius är i ugnssäker form. Lägg i fisken, salta och peppra, låt gå i ugn ca 10 min i 225 grader. Ta ut den och häll bort "fiskvattnet". Blanda cf med ex curry, salt och peppar, kanske lite paprika. Lägg på nåt tillbehör till fisken, ex champinjoner och räkor. Bred cf över och in i ugnen. Servera med valfritt tillbehör, ex bulgur, potatis eller ris.

• annika81

I går var jag så sugen på att simma. Jag stressade i väg efter jobbet till simhallen, men då hade simbassängen stängt tidigare pga simtävlingar.
    Gick hem i stället, lagade kyckling och klyftpotatis och grönsaker, såg 2 filmer, tvättade under tiden. Sambon åt chilinötter, själv drack jag gott te och kolsyrat vatten. Har köpt en kolsyreapparat och den hjälper mig verkligen att dricka mer vatten.Tips!

Så i dag ska jag träna i stället, blir antingen rodd eller träningsdvd här hemma.

zandraw: Efter träning dricker jag en proteindrink så snart jag kan. Och en massa vatten. Och sedan äter jag som jag brukar.

• SvenskEngelsk

Hej Hej!

Hur mår ni?
    Bättre än mig men det beror på HELT annan än vikt&mat&motion, En jäkla släkting som är så bitter och tar ut det på mig och mina systrar! BLÄ!

ja ja..jobb nu kl 14-21.309, sen imon + måndag 07-16

Längtar redan efter gymmet imon eftermiddag....

Ok, Evenstar...Curry är en SVÅR krydda för mina smaklökar, men tänkte dubbelpanera fisken någon dag med hemmagjort mos till!!!

HA EN BRA DAG!

• Evenstar

SE,

Jag har även gjort med cf som jag smaksatt paprika o div kryddor och sen toppat med tomatskivor.

.......................
    Efter att jag tränat styrka så brukar jag antigen ta en gainomax, en proteindrink, en banan eller en smoothie, beroende på vad som finns till hands. Men jag MÅSTE ha nåt efter mina relativt tunga pass.

Jag brukar även få enormt sug efter proteiner när jag tränat, då funkar makrill, ägg eller skinka kanonbra

• alarik82

fy fruktansvärt vad ja är sjuk.... tokförkyld å dum som ja var så var ja å tränade dubbelpass igår... *suck*

• Tindra04

Hej tjejer!

Har kört ett pass på min CT nu. 20 min blev det. Ska försöka öka på passen gradvis. I eftermiddag blir det promenad med vagnen som vanligt.

Skit i släktingen SE! Hoppas du trots allt får en bra dag på jobbet!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • kaksmulan

emmamaria: Usch, nu måste jag skälla på dig! Det är faktiskt FARLIGT att träna hårt när man är förkyld! Aldrig mer! Lova mig det!

Kaya: Nej, du dominerar inte tråden utan gör den till det den SKA vara, en inspiration till hur man lever ett nyttigt liv så man kan MÅ BRA! (Jag håller med dig dessutom helt angående McDonalds och mat till barn).

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Missisola

Hej hopp!

...ja skit i släktingen... !!!

Här har det simmats...gick så där...så galet mycket folk även i bassängen.På lördagar orkar folk minsann simma kl 9..men inte 6.30 en vardag*hehe*....
    Hatar när det går svallvågor liksom!

Gottedag i dag !

Väntar och ser om sambons magsjuka kommer slå till på en annan ...hoppas INTE!!!!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger