• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

Nilla: japp! Får se om det blir ct-träning i kväll, hade tänkt de.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • kaksmulan

Ny tråd! Missade jag helt när jag skrev mitt inlägg om VV i gamla tråden i morse. Läste nog inte hela innan jag började svara. Så tokigt det kan bli

Men nu är jag här!

Kaya: Du har så rätt i det du skriver att det gäller att hitta det levnadssätt som passar en själv bäst! Det är det enda sättet för att få en hållbar livsomställning som det trots allt är när man ska en gång  för alla gå ned i vikt!

Magda: Ok, jag ger mig. Du FÅR dricka mjölk. Fast jag försöker en gång till: kan du inte begränsa den till helgerna? Men så länge du kämpar på med allt annat (sömnlösa nätter och klibbsnö) så tänker jag inte tjata järnet på dig. Ta´t lungt och låt idealvikten komma när den kommer.

SE: Du är så härligt positiv! Tänk att det är två år nu som den här tråden hållit på!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • kaksmulan

Evenstar: Kan tyvärr inte hjäpa dig. Det jag tränar bäst till är Orup, Gyllene tider och Magnus Uggla! Ha ha ha.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

kakis: ja just nu skippar jag inte mjölken. behöver nått att unna mig! Men jag förstår hur du tänker!

• Nillalalala

Magda: Vi har funderat på att köpa en ct, har provat en gång och det var riktigt roligt+svettigt.

• Kaya

Jessi: DU ÄR SÅ VÄLKOMMEN!!! Vist bor du i Stockholm? Det är bara att slänga sig på tåget och komma! Norrköping är bara en dryg timme bort! (jag menar allvar - vi kunde ha promenad-och-nyttig-mat-träff )

Nilla: så där var jag i FÖRSTA delen av graviditeten. Enda jag kunde göra var att ligga på sängen och äta saltlakrits (barnmorskan förbjöd mig men kroppen SA att den MÅSTE ha saltlakrits så självklart lyssnade jag på kroppen! ). Senare i graviditeten mådde jag bättre och var piggare och orkade mer. Men det är nog oundvikligt att åtminstone NÅGON del av grav blir lite jobbig och tung. Det är ju stora omställningar i kroppen!

kaksmulan. Jag vet att du alltid har koll på ALLT men ändå, angående Magdas mjölkdrickande. jag har läst flera notiser i olika tidningar (typ hälsotidningar men även dagstidning) om nån studie som har gjort och som visar att mjölkdrickare i genomsnitt har lägre vikt eller bättre BMI eller vad det var jämfört med personer som inte dricker mjölk. Forskarna visste inte om det berodde på calcium, eller att mjölkdrickare i allmänhet är sunda (sportiga? typer, eller vad det nu var... men enligt den här studien skulle alltså komjölk med låg fetthalt vara en BRA dryck ur viktminskningssynpunkt!

Själv vill jag ha komjölk i kaffe (och älskar ost, yoghurt osv) men till gröt, pannkakor, thé osv är det havre/sojamjölk som gäller, mest för smakens skull men även för att jag inbillar mig att magen gillar det bättre...

SE: vilken skön fredag! Sovmorgon och träning! Njut nu riktigt mycket av din lediga dag!

Jag njöt i fulla drag i förmiddags av löpning TVÅ VARV runt vanliga rundan på 45 min (=den vanliga tiden, kommer in nästan på minuten oavsett om det känns lätt/tungt?! Idag ganska tungt i benen men LÄTT mentalt eftersom jag fick springa i STRÅLANDE SOL! ), plus 10 min rodd (hårt), crunches, pushups och stretch. *MMMM*
    STOR lunch på det. Hämta lillan, hjälpa henne somna...

Nu ska jag baka matbröd och förbereda mat, göra fikonbollar och mörk chokladmousse (kvällens efterrätt... aaahhh fredagsmys), och fixa en massa andra hushållsbestyr med tvätt osv... Kaffe och fikonbollar blir det nog till mellis! *längtar*

Behöver hjälp med middagsmaten! Har champinjoner i kylen som jag behöver göra nåt med men vet ALDRIG vad jag ska göra med champinjoner. SNÄLLA TIPS?

K

• MagdaA

Nilla: är ju kampanj nu på en av modellerna på intersport, 500:- billigare!

• MagdaA

Evenstar: jag har dom här samlingsskivorna...bodywork, tycker dom är bra!

• Nillalalala

Magda: Då kanske man skulle passa på!

• Evenstar

Kaya,

Jag ska försöka mig på att göra dinkelcrepes med kycklingröra ikväll, i den röran har jag för mig att det var champinjoner :)

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger