• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • marvella

Hoppla missade läsa en sida i gamla tråden.. Klistrar in mitt meddelande här och studsar in i nya tråden!
    Förresten vad är adressen till beta, tänkte börja köra det istället?

"Hann visst inte gå in och skriva igår, men läste det gjorde jag.

Får väl börja med att sammanfatta gårdagen. 40 min promenad med hunden sen vanliga frukosten. Sprang i 20 min på crosstrainern, kändes lite lättare än förra gången men genomsvettig blev jag i alla fall. Stor morot till mellanmål. Spagetti och köttfärssås till lunch. Krämig quornpasta med ajvar relish till kvällsmat + morot.

Så var det vägning idag också - 0,6 kg! Är väl lagom egentligen, men innerst inne hade jag hoppats på mer Men å andra sidan har jag kännt mig mycket piggare denna veckan och fått mycket mer gjort, jag har ätit bra och motionerat - jag är STOLT ändå!

Evenstar
    OH MY GOD vad duktig du är! När jag gör storkok räcker det till typ två gånger till mig och sambon. Men till mitt försvar äter han ganska mycket

Nä, nu måste jag röja undan lite och rasta slangdraken innan jag cyklar till jobbet."

• clinan

och här va jag!

Vilket väder det är idag, blåser och regnar och allmänt grått o trist!

Tänkte försöka mig på en lugn runda idag igen, får se vad ryggen säger. Gick iofs ganska raskt igår (har svårt för att gå lugnt) men det får vänta tills i eftermiddag. Först har jag lovat dottern att vi ska åka iväg och titta på massa leksaker.

• Kaya

Oj vad ni har hunnit skriva mycket, både i gamla och nya tråden!

Kul och härligt och inspirerande med en ny tråd!

Jag ska precis ut och springa. Sprang senast i lördags, hemma hos mamma och pappa i Värmland, så jag är riktigt sugen nu. Ska köra rodd + styrka + stretch efter.

Igår var det SÅ skönt att gå på poweryoga för första gången på flera veckor. 10 min uppvärmning (hårt) på löpbandet hann jag med innan.

Efter träningen igår, dusch osv var det så GOTT att äntligen äta kvällsfika så det blev MYCKET mer än vanligt, rött thé med havremjölk, två tunna skivor grovt hembakat med 17% ost och några skivor banan, en apelsin och 50 gram mörk choklad (oj då!)! Annars brukar det vara ANTINGEN mackor ELLER frukt + choklad... Och nästan aldrig 50 gram choklad på en gång numera (det var standard förut men nu brukar jag försöka hålla mig runt 20-30 gram per tillfälle!) *hmmm*

Monchichii - jag tycker det låter helt perfekt att ta till sig "pointstänket" hos VV och kombinera med kunskaper om vad som är bra att äta även oavsett antal kalorier! För när det gäller viktminskning så ÄR det ju i slutänden bara balansen mellan inkomster och utgifter som spelar roll. Men när det gäller hälsa och välmående så spelar även kvaliteten och det allmänna näringsvärdet på maten roll.

Jag köpte själv en sån där skiva som heter Hälsovakten för några år sen. Men det funkade INTE för mig. Till skillnad från dig Monchichii så fick jag "svälta" om jag skulle hålla mig inom de ramar som det programmet satte upp för mig! Då gick jag över till min egen metod istället, dvs att äta MYCKET (måste få bli mätt), men nästan bara nyttig och hälsosam mat, uppdelat på 5-6 måltider per dag och med lite extra protein, plus medvetenhet om olika typer av kolhydrater och deras GI-värden. Och så massor av motion för att förbränna all den energin som jag får i mig!

Som har sagts så många gånger här i tråden: alla måste hitta sin egen väg som funkar på lång sikt för just den egna kroppstypen, ämnesomsättningen, målsättningarna...

En bekant berättade att hon blev så LYCKLIG när hon insåg att hon kunde gå ner i vikt utan att motionera, bara genom att lägga om kosten, för hon avskydde träning. Hon hade alltid trott att man MÅSTE träna bort övervikten, så för henne var det fantastiskt att "slippa"! Medan jag och många andra med mig ÄLSKAR träning och mycket hellre tränar en timme extra än äter mindre portioner!

SE: Härligt med en sån där "bra-mamma-dag"! Jag tycker du verkar vara en suverän mamma VARJE dag men jag känner igen mig i det du skriver att ibland är det så härligt att verkligen ha mycket kvalitetstid och UMGÅS sådär intensivt med sitt barn!

NU ska jag ut och springa!!!

K

• Tindra04

Hej tjejer!

En ny dag och nya tag! Försöker få mina små troll att sova en stund men det verkar gå sådär....Elliot ligger och skriker och när jag går in så bara flinar de båda två åt mig. Undrar varför de ska kämpa emot så när man ser att de är trötta? Ja ja! När de somnar ska jag gå ner och köra ett litet pass på min CT. De brukar inte sova mer än ca 30 min så det får bli ett pass på 20-25 min. I eftermiddag blir det prommis som vanligt!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Jessi74

Kaya jag önskar att jag fick komma hem till dig och smaka på alla dina hemgjorda grejor som du äter. Det låter så gott jämt!

• MagdaA

hej hej. dålig natt igen När ska detta vända! Han måste lära sig sova snart, jag orkar inte va vaken hela nätterna!!! Inte bestämt än om det blir prommis när han ska sova eller om jag lägger mig på sängen...får se hur det känns då. Vill ut så det blir nog så.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Tindra04

Magda: Passa på att vila när du kan! Du behöver det som inte får sova på nätterna.

Har precis kört ett pass på CT:n på 20 min. 5 min uppvärmning, 11 min intervall (varannan min hårt, varannan lugnare) och 4 min nedvarvning.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • J J

Magda: vet du om du var en nattvaken bebis eller om din ambo var det? har en kompis som har det superjobbigt med sin 9-mån bebis.. men tydligen var mamman så själv tills hon blev 2 år.. det kanske kan gå i arv lite?

• Nillalalala

Har en liten fråga till er som varit gravida, var ni också såhär trötta och "hängiga" i sista trimestern.

Vet inte alls vad jag ska ta mig till för att piggna till!?

Det enda jag kan tänka mig är att äta massor av socker, godis och choklad, och det verkar dumt!?

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger