• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

Annelie, jag tyckte jogg.se hade precis en sån funktion som jag har letat efter! Jättebra!
    Och nu har jag varit ute på min runda. Det var lite tungt idag, men jag kämpade på och faktiskt så blev tiden en minut snabbare än förut! Men jag får ont under min ena fot, vad kan det bero på? Känns nästan som en sträckning. Det är inte under hälen utan lite längre fram, men inte i hålfoten. Vad kan det bero på? Skorna är ju nya och sitter som gjutna på andra foten iaf. Kanske måste snöra bättre?!

• Annelie024

Jessi, ja visst är sidan bra! Det var sambon som hittade den och räknade ut sin jogg-runda och så var jag ju tvungen att kollan min power-walking runda också.

• MagdaA

hunnit med 30 min på ct´n nu i kväll. så dagens motion 65 min rask promenad + 30 min ct. nöjd! även med maten

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Tindra04

Hej tjejer!

Ibland går jag bara runt här i samhället. För det mesta går jag en slinga som jag precis mätte ut på sidan, den är 8,5 km.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • 6628

Glömde skriva en sak i förmiddags.

Jag hade ett litet träningspass här hemma på 15 min igår. Gjorde lite sittups, tränade ryggen, bålen. armar. Gick bra. Men jag ska köpa ett hopprep. Måste testa om det funkar.

Snart fyller jag år, o jag TROR att sambon håller på med nå hemligt. Crosstrainer? HOPPAS!

Var till läkaren idag o han sa att jag kan prova äta antidepp, men det vill jag ALDRIG MER! Har gjort det, gick upp 12 kg!

På tal om tatueringar, syrran min har tatuerat sina barns namn på handleden. Inte direkt min smak men det såg inte tokigt ut.

• Tindra04

Bra jobbat Magda!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • 6628

Ååh, varför går det så himla saaaaaktaaaaa??? Blir arg!!

• Missisola

*hastar in på väg till sängen*

har jobbat 13 timmar i dag...är sjukt trött...mycket jobb nu...ingen träning i dag...
    Men däremot stavning till och från jobbet....
    Jogg.se var ju suveränt kul ju Annelie....Så jag har i alla fall gått 6 km tur och retur i dag

Och vi har mätt upp sambons löprunda....Coolt!!!!

• 6628

Ååh, varför går det så himla saaaaaktaaaaa??? Blir arg!!

Nu blir det kvällsgympa!

• Monchichii

Hallojsan, jag har med tränat lite, hehe. Min mage och lite annat. Men, jag måste hitta något mer utmanande känner jag. Det är nog dags att öka på med något mer, och mer ordentligt då.

Jag fortsätter med mina hemövningar så ska jag fundera på något mer.

Idag hade vi först ris med gröna ärtor i + kycklinggryta. Sen risgrynsgröt till kvällen, det var mums och barnen älskade det! Frukost blev äpplen, naturell lätt yoghurt med kanel i. Banan och knäckebröd + kaffe, har inte druckit kaffe på några dagar faktiskt.

Nu ska jag försöka varva ner, svårt på kvällarna och sen sova. Upp lite tidigare imorrn och städa hade vi tänkt

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger