• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Hej Tjejer
    Snabb rapport
    vart på livets BÄSTA föreläsning idag och HÄLSA!
    YAY!!!!!!!!!!!

Sjukt va intressant och SJUKT va galet duktig jag tycker att jag är då SÅ mkt stämde in på mig, och mitt förflutna med viktnedgång och sunt förnuft!

berättar mer ikväll
    hinner inte nu!!!!!

Ps, ja ska göra min andra tatureing nu i feb, I CANT WAIT!
    finns inget snyggare än tatuering på fina kroppar!

• Kaya

Hallå hallå

Oj vad jag är MÄTT och NÖJD! Håller verkligen på och "tar igen" allt jag har "missat" när jag har varit sjuk...

har ju haft lite "undantagstillstånd" och unnat mig sånt som jag inte brukar äta, fram till och med idag tänkte jag, nu funkar ju magen igen så från och med imorgon är det tillbaka till DET VANLIGA!

Men idag... oj...

Frukost var ProViva blåbärsdryck (en av de varianter som INTE är lättsockrade... =supergod! ) och Dofilus naturell ihopskakat till en shake, två stora glas... plus några små bitar av en jättegod lite halvnyttig banankaka som jag hittade recept till på nlife (innehåller inget vitt socker eller mjöl eller smör utan bara mörk sirap, fullkornsdinkel, rapsolja, i övrigt även bananer - förstås! - färsk riven ingefära och valnötter *MMMM*). Smakar lite som mellanting mellan bröd och kaka. GOTT! Thé och sojamjölk förstås.

Lunchen soppa från igår, mixad sötpotatissoppa (sötpotatis, blomkål, gul paprika, lök, dragon, buljong, olivolja, grekisk yoghurt), och TVÅ vita tunnbröd med rökt skinka och 17% ost + rucola...

Mellis örtthé + sojamjölk och resten av banankakan... *oj då*

Middag nyss var min mans favoriträtt som han hade önskat sig - stekt strömming (panerad i ströbröd/idealmjöl och stekt i LITE smör i teflonpanna) med mos (gjort på Mellanmjölk + lite olivolja), ärtor, pizzasallad, kall sås gjord på A-fil + grekisk yoghurt + fransk senap + inlagd gurka. Hur gott som helst! Jag åt MASSOR! (Och resten av familjen också...)

Och efter sån där husmanskost är det ju så löjligt GOTT med efterrätt så det fick bli lightglass med lite chokladsås av vatten, kakao, lite vaniljsocker, lite mörk sirap, och lite smör... *slurp*

Jisses - så himla gott - men nu får det vara nog för idag! Kanske en kopp thé senare... Och imorgon är det som sagt TILLBAKA TILL DET VANLIGA! Det är helt OK om jag har tagit igen det jag förlorade på magsjukan (viktmässigt), men det har jag nog gjort redan, så nu är det bara att återgå till en sund balans mellan hälsosam kost och träning *peppar mig själv*

Jag promenerade LÅNGT idag, och cyklade en hel del, och kände med stor glädje hur kraften är tillbaka i benen, så jag funderar på att kanske gå och träna imorgon ändå, och inte vänta tills torsdagens yoga. Jag får se hur jag gör. Beror lite på vädret. Om det är som idag - sol och VACKERT - går jag nog inte in på gymmet. Och springer inte heller pga halkrisken. Då blir det promenad igen i så fall.

K

• SvenskEngelsk

Annelie
    Funkar ej för mig
    kommer ju bara upp typ st'äder.....prickade växjö, sen nästa var ju typ 5 mil bort...hmmmmm

Måste man vara medlem för att få sin egen joggrunda hur lång den är?

• annika81

Första träningen i dag efter förkyldningen, blev 25 min ganska lugn dans.

Har upptäckt en ny frukt "seeetie", ungefär som grape fast sötare, mums! Har verkligen frossat i frukt nu när jag varit sjuk.

• clinan

SE
    min lilla by fanns med jag är inte medlem jag zoomade bara kartan och sen hittade jag min lilla väg!

• J J

blääh.. jag har mått illa typ halva dagen, ont i magen och huvudvärk.. att det aldrig kan ta slut.. "frisk" ett par dgr MAX och sen är det ngt igen.. nu får denna bebbe ta sig ut snart så jag får tillbaka min hälsa.. orkar inte mer nu!

• Annelie024

annika, jag köpte Sweetie på Willys igår, tyckte inte alls om den. Skalet var äckligt beskt, fruktköttet var dock lite sötare, men det var inget för mig...

Träningen avklarad, 45 minuter på ct:n och så gummibandet biceps och triceps och situps. Duschen nu!!

SE, det borde funka, jag bor i en by med typ 2000 invånare bara och vi fanns med.

• Annelie024

clinan, ok men då måste det stämma ju. Trodde aldrig att min runda var så lång, så det var bara positivt!

• Monchichii

SE, du får dubbelklicka på Växjö och då förstoras det, eller så tar du tag i den mätgrejen på sidan med + och minus och drar så förstoras kartan.

Jag kollade min lilla runda och den stämde. Sen kollade jag hur långt det är till makens jobb från den lägenheten vi går och väntar på Det var inte så farligt, drygt 1,8 mil.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger