• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Tindra04

GRATTIS KAKSMULAN

Jag hittade inte hit igår....grr! Hoppas FL blir bättre snart. Just nu tycker jag det mest strular.

Promenad ca en timmar igår med vagnen. Maten sköter jag bra.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • J J

GRATTIS Kakis! *Kram*

Håller på o kollar syskonvagnar på blocket.. en djungel.. vet inte ens om vi kommer behöva den så mkt men ska köpa en ifall att trotsiga 2-åringen ibland kanske måste spännas fast på vägen hem till från dagis.. nu är det exakt 2 veckor kvar till BF! väntar med spänning!

Idag blir det lunch ute med min mamma och kusinen som fyller år.. får se vad det blir för mat. Här är det regn regn regn.. inte så inspirerande att gå ut faktiskt..

• Evenstar

Grattis Kakis!

Kaya, Det blåser STORM idag. Jag skulle inte gå ut om jag verkligen inte behövde det. Snön piskade i ansiktet och träden viker sig. Så fy tusan!

Var är solen?

Så tokigt då jag har ett lååångt hål mellan mina lektioner på torsdagar och kan gå en långprommis. Nu tänker jag vägra!

Undrar om jag ska göra lasagne ikväll. Gottigt!

• Kaya

OK då förstår jag. "Snöstorm" låter positivt just nu för mig, som LÄNGTAR efter snö så det gör ont! Men jag vet hur det är i Umeå när det blåser och snöar samtidigt... Då kurar man gärna ihop sig inomhus.

Jag har sökt några intressanta jobb nu på morgonen *kämpar på* och druckit massor av GOTT thé för att trösta den lilla halsen som känns LITE öm. Är dock så himla hungrig, skulle lätt ha kunnat äta mellis mellan frukost (7.30) och lunch (11.30) fast jag normalt klarar mig hur bra som helst de timmarna! Och trots att jag alltså verkligen åt mig NÖJD på frukosten!

Kom just på vad EN orsak till min enorma hunger kan vara, förutom att kroppen desperat vill ta igen allt den missade när jag var sjuk - MENS på gång snart. Kanske också är därför jag känner mig lite extra mjuk och lös i hullet... hmmmm

K

• Jessi74

Jag har börjat äta endast hårt bröd i veckorna och bara mjukt bröd på helgerna. Ska baka mina limpor ikväll på filmjölk och bikarbonat, tar typ fem min! Imorgon är jag leeeedig!!! Så underbart det ska bli att vara ledig en extra dag i samband med helg.

Grattis Kaksmulan! Hur många år fyller du förresten?

• Alyssa
    Jessi74 skrev 2008-01-24 11:09:45 följande:
    Jag har börjat äta endast hårt bröd i veckorna och bara mjukt bröd på helgerna. Ska baka mina limpor ikväll på filmjölk och bikarbonat, tar typ fem min! Imorgon är jag leeeedig!!! Så underbart det ska bli att vara ledig en extra dag i samband med helg. Grattis Kaksmulan! Hur många år fyller du förresten?
    Åh kan inte du dela med dig av receptet? ÄLSKAR bröd men skulle behöva ett nyttigt allternativ

Vad ska ni alla äta till middag ikväll? Behöver tips! 
  • Jessi74

Jo jag kan lägga in receptet när jag kommer hem, är på jobbet nu

• Alyssa
    Jessi74 skrev 2008-01-24 11:28:39 följande:
    Jo jag kan lägga in receptet när jag kommer hem, är på jobbet nu
    Tack! Ska iväg till jobbet nu med kollar det senare.
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger