• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

Idag ska jag på utbildning så då blir det lunch på stan. Får se vad man kan hitta för nåt, det kryllar ju inte av restauranger där vi ska vara precis....jag som gillar matlåda! Efter utbildningen ska vi hela familjen åka och bada, så det hinns inte med någon motion idag. Men det blir kul!

• Nillalalala

Hej!

Så skönt att jag äntligen hittat någon som tycker att det är roligt att vara ute och gå, även om sambon följer med då-och-då, så är det roligt med någon som vill ut för att "träna".

Igår blev det 30 min, och eftersom sista sträckan är en ordentlig uppförsbacke så blir man ganska flåsig och det är så skönt efteråt.

Var ledsen igår, känns som att jag är fast i en kropp som bara gör ont och som börjar bli klotrund - JAG ska aldrig mer bli tjock efter detta! Man förstår hur jobbigt det måste kännas för dem som har 15 kg övervikt och bär runt på (trots att de inte är gravida).

Men det är ju bara att kämpa på! Tror ni att det är någon fara att köra CT när man är gravid? Har provat en gång och det var fasligt skönt och jobbigt, men kan det vara dumt när man är såhär i slutet av en grav.?

Kram till er alla kämpar, jag är så glad att denna tråden finns för att inspiration och tröst när allt känns jobbigt

• MagdaA

Nilla: tror inte ct är nån större fara om du kör i lugnt tempo. fråga dim bm annars, hon borde veta. Å du...har du ingen ny bild på magen, så nyfiken

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Kaya

Nilla

CT är ju väldigt skonsamt på alla vis så det ska nog egentligen inte vara någon fara men den generella regeln som jag har hört är i alla fall att inte börja med något NYTT i slutet av en graviditet, utan bara göra sånt som har funkat tidigare, vara snäll mot kroppen och vänta med utmaningarna tills efter graviditeten och en periods återhämtning! Du har ju tid på dig! Och du är dessutom jätteduktig att promenera!

Oj nu behöver jag pepp. Idag är ju dagen då jag ska återgå till mitt VANLIGA liv, nu har jag ingen ursäkt längre för nu funkar magen helt OK! Men redan på frukosten "fuskade" jag lite, vaknade jättehungrig och istället för mina vanliga TVÅ tunna skivor hembakat bröd med skinka, lättost och tomat så slank det ner den där TREDJE skivan också (som jag brukar unna mig på helgerna), med Bregott Mellan och marmelad (sån där med 100% frukt).... Hmmmmmmmmm.... Jag märker på mig själv hur "bortskämd" jag har blivit, först under juluppehållet och sedan nu efter att jag var sjuk, att liksom fortsätta äta efter att man redan har ätit det man hade planerat!!! *aja baja*

Nåväl. Jag riktar blicken framåt och tar för givet att jag så sakteliga ska falla tillbaka i gamla goda vanor.

Idag har jag MASSOR att göra hemma, städning m.m. Om det finns ork kvar ikväll kanske jag går till gymmet fast jag aldrig brukar det på onsdagkvällar - det var ju en hel vecka sen idag som jag tränade på riktigt och jag börjar bli otålig! Om jag går dit så blir det 30 min löpband + 60 min combat.

Nu ska jag gå ut i köket och marinera kycklingen som vi ska äta ikväll! Jag ska klippa den i strimlor och marinera med färsk chili, citronskal, citronsaft, olivolja m.m. Vi ska ha fetaost, tzatziki, babaganouge och bulgur eller couscous till... sonens favorit! *mmm*

K

• Nillalalala
    MagdaA skrev 2008-01-23 09:00:33 följande:
    Nilla: tror inte ct är nån större fara om du kör i lugnt tempo. fråga dim bm annars, hon borde veta. Å du...har du ingen ny bild på magen, så nyfiken
    Vi har tagit några nya bilder, men har ju inte internet hemma än (efter flytt). Ska försöka mejla lite bilder som jag kan lägga in, så att ni får se bollen
  • Nillalalala

Kaya: Tack Det kanske är bäst att hålla sig till promenaderna, det är ju mycket frisk luft och lågintensivt... och jag tycker ju om det

• MagdaA

Nilla: promenader är toppen om du känner att du orkar det, superbra att du håller igång!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Morning
    NU ska jag köra utan godis/kakor fram tills vi åker till Stlm första rundan i år, 7:e feb!

Nilla: Jag skriver aldrig tidpunkter mm i min blogg....Mest hur dagen har kännts...
    Slarvat mkt sista tiden och är trött på det, fast jag verkligen tränar bra!
    SÅ jäkla tydligt om jag slarvat med mat under dagen, då kan ja lixom tömma skåp + skafferier hemma på kvällen
    DET måste SARA ta tag i !!!

GYM nu snart innan jobb

KRAM

• 6628

Morning girls!

Hade en träningstimme nyss. O måste säga att jag känner att jag tränat MER än vad jag känner efter ett gymbesök. Konstigt.
    Är träningen där man ligger på magen o drar upp bena samtidigt som armarna den bästa träningen för ryggen så här hemma?
    Känner mig nytränad på överkroppen, men riktigt inte i bena.
    Har ni nå tips på bra benträning när man kör ett "hemmapass"

Hörs sen!

• Kaya

6628

den övningen som du beskriver för ryggen är helt suverän. Växla mellan att lyfta bara armar, bara ben, ben+arm diagonalt, och både armar och ben samtidigt! Kom ihåg att blicken ska vara ner i golvet.

Benträning hemma är TVÅ självklara övningar för mig!

KNÄBÖJ. Stå med benen ganska brett isär, tår och knän pekar åt samma håll, gå ner till 90 grader om du orkar! Upprepa. kan även göras statiskt, dvs stå i "störtloppsställning" tills det börjar bränna (och sen lite till ).

UTFALL. Benen höftbrett isär (alltså inte "gå på lina"), tår och knän pekar åt samma håll, ett stort kliv framåt, ner till 90 grader ("åk ner med hissen"). Byt och upprepa. Stå på stället eller kliv framåt för varje upprepning (runt vardagsrummet typ!).

Oj vad jag blev träningssugen nu... Men jag är bara halvvägs genom städningen, om ens det, och snart ska lillan hämtas... skynda skynda!

K

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger